- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cine sta pe Facebook si Twitter: Companiile din tehnologie, media & telecom, liderii retelelor

23 Oct, 11:51 • monica.manea
Cresterea reputatiei si a vizibilitatii unei companii sunt principalele obiective ale campaniilor din social media, dar 22% dintre companii nu au o strategie pe social media, se arata in studiului Pulse despre tendintele din industria comunicarii, realizat de Grayling.
Cine sta pe Facebook si Twitter: Companiile din tehnologie, media & telecom, liderii retelelor

La cea de a doua editie a studiului
Pulse au luat parte peste 1.100 de experti in comunicare din toata
lumea. Studiul este implementat trimestrial si are ca obiectiv
identificarea principalelor tendinte in industria comunicarii la
nivel global, regional si local.

22% dintre participanti recunosc ca
organizatiile lor nu au adoptat pana in prezent o strategie de
comunicare pentru social media. Dintre companiile care au folosit
social media in campaniile lor, doar 39% au avut o strategie
integrata de comunicare.

In acelasi timp, numai 23% dintre cei
care ocupa functia de CEO se implica personal in promovarea companiei
folosind social media – prin intermediul unui blog, folosind
Twitter sau o alta platforma de comunicare – in timp ce 44% dintre
acestia nu se implica deloc.

Printre cele mai frecvente obiective
ale strategiilor de comunicare in social media se numara „cresterea
reputatiei”
(21,4%) si „cresterea vizibilitatii” (22,1%).
„Cresterea vanzarilor” a fost mentionata ca principal obiectiv
de doar 11% dintre respondenti, in timp ce 10 % dintre acestia
urmaresc „imbunatatirea relatiilor cu clientii”.

Companiile din tehnologie, media si
telecomunicatii ocupa primul loc in ceea ce priveste utilizarea
social media, 83% dintre acestea avand o strategie specifica, fata de
numai 60% dintre companiile din sectoarele transport, auto si
logistica, si 68% din retail si consumer.

De asemenea, rezultatele studiului au
indicat ca 78% dintre companiile din Europa de Vest au o strategie pe
social media, fata de numai 61,3% dintre companiile aflate in Europa
Centrala si de Est si Eurasia.

“Decalajul dintre companiile care au
o strategie pe social media si cele care nu au o astfel de strategie
este din ce in ce mai mare. Este uimitor faptul ca 22% dintre
companiile incluse in studiu nu au nicio strategie pe social media,
in timp ce la capatul opus, 71% au o strategie complet integrata,
care le permite sa abordeze intr-un mod eficient reputatia companiei
in acest mediu. Ce inseamna acest lucru pentru cei care nu au o
astfel de strategie? Numai in timp vom putea afla ce impact va avea
acest lucru asupra companiilor. Mi se pare ca isi asuma un risc
imens”, spune Victor Benady, director global pentru Social Media in
cadrul Grayling

Rezultatele studiului mai arata ca
investitiile totale in PR, la nivel global, in social media &
digital au fost in crestere in ultimele luni (43,5%).

De altfel, perceptia asupra importantei
activitatii de comunicare a companiilor este in crestere, 49,5%
dintre respondenti confirma acest lucru.

“Aceasta editie a studiului PULSE clarifica competitia dintre cele doua industrii – publicitate si relatii publice – referitoare la social media, inclinand balanta in favoarea PR-ului”, a mai spus Benday.