În contextul aniversării a 20 de ani, organizația a făcut publice primele detalii cu privire la Marca Etică RAC, o viză care, odată folosită într-o comunicare comercială audiovizuală, atestă faptul că brandul realizează o comunicare etică din punctul de vedere al Codului de practică în comunicarea comercială RAC și respectă legislația CNA în vigoare.
„De-a lungul celor 20 de ani, am fost
foarte activi în peisajul comunicării comerciale și am reușit, prin
autoreglementare, să încurajăm membrii RAC să comunice mai transparent, atât în
beneficiul industriei de publicitate, cât și al consumatorilor. Anul acesta,
facem un alt pas important în evoluția activității noastre. Au fost cazuri în
care consumatorii au pus la îndoială veridicitatea unor campanii sau mesaje de
promovare – uneori, în mod fondat. De aceea, ne-am propus ca, de acum înainte, să
le arătăm că există un organism care veghează asupra onestității în publicitate.
Totodată, aceasta va constitui un sprijin pentru brandurile care aleg să
respecte normele autoreglementării, o cale de recunoaștere a meritelor unei
comunicări etice și un instrument de creștere a încrederii publicului”,
spune Laurențiu Gheorghiu, membru
board RAC și inițiator al proiectului.
Cum funcționează Marca Etică RAC
Orice brand care activează în România va putea face, începând din 2020, o
solicitare către RAC pentru a primi dreptul de a folosi Marca Etică. Solicitarea
va fi analizată de Comitetul Etic, care va evalua întreaga comunicare a
brandului din decursul ultimului an, atât în mediul online, cât și offline.
Procesul
durează aproximativ o lună, iar dacă se constată că nu au existat încălcări ale
Codului RAC, în anul anterior obținerii
mărcii, brandul primește dreptul de a utiliza logo-ul Mărcii Etice.
Utilizarea Mărcii
Etice are valabilitate de un an. Marca Etică va fi retrasă imediat în cazul încălcării
prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială (Codul RAC), adoptat
de Consiliul Român pentru Publicitate, măsura fiind însoțită de un anunț
public.
Criteriile pe baza cărora este acordată Marca Etică vor fi publicate pe site-ul
www.RAC.ro.
Analiza pentru acordarea Mărcii Etice presupune
și condiția ca brandul care solicită Marca să nu fi avut mai mult de două
încălcări ale Codului sau ale legislației în domeniu, fiind monitorizate totodată
modul și rapiditatea cu care a fost corectată comunicarea.
Marca Etică va intra în vigoare în
2020, iar înscrierile pentru branduri vor începe în primul trimestru al anului.
RAC susține și lucrează alături de reprezentanți
ai asociațiilor profesionale și experți în industria de publicitate, pentru ca
mesajele campaniilor de promovare să ajungă la consumatori respectând o
conduită publicitară onestă, transparentă și decentă, precum și bunele practici
internaționale.
MEDIA & MARKETING
Consiliul Roman pentru Publicitate lanseaza Marca Etica RAC
22 octombrie 2019, ora 14:16
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
16 februarie 2022, ora 14:53 in Media & Marketing |
78 vizualizari |
0 comentarii
20 ianuarie 2022, ora 21:09 in |
77 vizualizari |
0 comentarii
06 ianuarie 2022, ora 16:00 in |
56 vizualizari |
0 comentarii
21 decembrie 2021, ora 18:32 in |
77 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
Ultima ora