- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Criza, amintire cu gust amar: Gigantii comunicarii globale au terminat trimestrul trei pe crestere

29 Oct, 00:01 • andra.gheorghe
Toate marile grupuri de comunicare au terminat pe plus trimestrul trei al anului, depasind criza cel putin pentru moment. Chiar daca recesiunea a devenit amintire pentru liderii publicitatii mondiale, lectia a fost invatata de toti: "trebuie sa fim precauti, 2011 va fi un an incert", spune Sir Martin Sorrell, CEO-ul conglomeratului WPP, proprietarul din Romania al grupului Ogilvy.
Criza, amintire cu gust amar: Gigantii comunicarii globale au terminat trimestrul trei pe crestere

Sorrell a rasuflat usurat. „WPP a terminat trimestrul trei al anului 2010 cu cele mai bune rezultate din ultimii 10 ani”, a afirmat acesta, invitat la congresul World Retail, sustinut la Berlin marti, 26 octombrie.

„Am crescut sustinut, de la luna la luna, mai putin in iunie”, a explicat Martin Sorrell.

El sustine ca grupul a crescut in venituri cu 4% in primele noua luni din 2010, comparativ cu perioada similara a anului trecut, insa a tinut sa faca si un avertisment.

„Investitiile in publicitatea din 2011 sunt incerte, este putin probabil ca business-ul WPP din SUA sa egaleze cresterea de 8% pe care a raportat-o anul acesta”.

Analistii financiari din cadrul Citigroup au inaintat o crestere de 8% a veniturilor WPP in trimestrul 3 al anului si estimeaza o evolutie de plus 4% a afacerilor grupului pana la finalul anului.

Economistii grupului de investitii estimeaza veniturile nete de 1,3 miliarde dolari, aduse doar de clientii castigati in 2010, printre care AB Inbev sau GSK.

Publicis, proprietarul Saatchi&Saatchi si Leo Burnett, a anuntat o crestere de 9,2% a veniturilor din trimestrul trei al anului, cu evolutii pozitive in toate regiunile in care activeaza, mai putin in Germania si cateva tari din sudul Europei.
Veniturile totale ale holdingului francez s-au cifrat la 1,84 miliarde dolari in T3 2010, fata de 1,05 miliarde dolari incasate in trimestrul trei al lui 2009.

Intr-o declaratie recenta, Maurice Levy, CEO-ul Publicis, a afirmat ca „grupul va performa in 2010 peste ritmul de crestere al pietei”.

Reteaua ZenithOptimedia a previzionat pentru publicitatea globala o apreciere de 4,8% anul acesta, comparativ cu 2009.

CEO-ul Publicis a mai sustinut ca firma asteapta anul acesta un profit cu 15% mai mare decat in 2009.

Si Omnicom a anuntat o apreciere de 5,5% a afacerilor pe T3 2010, fata de perioada similara a anului trecut, pana la 2,99 miliarde dolari. Rezultatele grupului au contrazis zece analisti financiari, care etimau veniturile companiei pe T3 la 2,95 miliarde dolari.

Havas terminat trimestrul trei cu o crestere de 13% a veniturilor.

Havas, grup de comunicare cu sediul central la Paris, a anuntat afaceri totale de 509 millioane dolari in trimestrul al treilea al anului, depasind estimarile analistilor, de 487 milioane dolari.

WPP, Omnicom si Aegis Media sunt singurele grupuri de comunicare globale cu prezenta 100% in Romania.

Aegis, grup care controleaza in Romania agentiile Tempo Media , Carat si Aegis Media Central Services, nu si-a publicat deocamdata rezultatele financiare pe trimestrul trei al anului in curs.

WPP detine pe plan local grupul Ogilvy Romania, Grey, agentiile de media Mediaedge:cia, Mindshare si Mediacom.

Omnicom este prezent in Romania cu Omnicom Media Group (OMG), entitate pe care o detine in proportie de 100%. OMG Romania are in portofoliu agentiile de media OMD Romania, parte a OMD Worldwide, si PHD Romania, dar si FUSE, divizia de „branded content” (comunicare prin continut) si Media Digital, divizia specializata in media digitala.