Piata
publicitatii din Romania ar putea creste cu 20% anul acesta, afirma Felix Tataru, presedinte si fondator al grupului independent de comunicare GMP Group. Vezi
care ar fi conditiile.
Intrebat cum va influenta anul
electoral 2014 piata publicitatii din Romania, Felix Tataru a spus
pentru DailyBusiness.ro ca piata va creste.
“Piata va creste pentru ca Guvernul
va arunca pe piata media bugete pentru a-si cumpara bunavointa
acesteia. Partidele, de asemenea, vor investi mult in zona de
digital, si nu numai”, a precizat Tataru.
La nivel mondial, se asteapta ca
piata media sa inregistreze in 2014 cel mai bun an din ultimii 4 ani
(521,6 miliarde dolari). Va urma Romania acelasi trend de crestere?
In opinia expertului media, piata va
creste si la noi, dar nu neaparat din cauza trendului global, pentru
ca la noi se simte trendul cu oarecare intarziere.
Teoretic, Romania va consemna in acest
an o usoara crestere, insa anumite premise ar face ca aceasta
crestere sa fie mai consistenta.
“Daca guvernul ar accelera absorbtia
fondurilor europene, piata noastra ar putea creste cu peste 20%. Daca
nu, probabil ca vom avea o crestere cu un digit, bazandu-ma in
special pe faptul ca avem an electoral”, a mentionat Felix Tataru.
Declaratia poate fi considerata neasteptata, avand in vedere ca estimarile obisnuite pentru Romania nu prevad o crestere pe piata publicitatii, decat din anul 2015.
Felix Tataru (foto) este unul dintre speakerii
conferintei "Creativitatea in Business – avantajul competitiv pentru performanta companiilor", care va avea loc pe 19 februarie 2014, la Bucuresti.
Evenimentul, organizat de DailyBusiness.ro si Concord Communication, va fi sustinut de specialisti in programe de formare a echipelor de directori, leadership si management strategic, cum sunt Catalin Ionescu, fost presedinte si CEO al Codecs, Florin Colceag, presedinte al Institutului Roman pentru Studii si Cercetari Avansate Gifted Education, antrenor de genii, expertul media Bogdan Prajisteanu, Traian Ispasiu, proprietarul Caffe Tabiet, Malina Chirea, fondatorul Asociatiei Initiativa pentru Fericire, Camelia Dragan, presedintele Asociatiei pentru Antreprenoriat Romania.
Intrebat care a fost cea mai creativa
solutie gasita de-a lungul timpului in cariera sa, cum a fost
implementata si ce efecte a avut, Felix Tataru a amintit de
ideea de a face un radio pentru copii si parinti.
“A fost prima astfel de experienta,
cel putin in Europa daca nu si in lume, nu am avut niciun model
pentru a face radio Itsy Bitsy. Efectele sunt date de educatia
atator generatii de copii. In prezent, cu acoperire de peste 50% din
urbanul din Romania, radioul este ascultat de peste 1,4 milioane
parinti si copii, zilnic”, a explicat acesta.
Ce le recomandati tinerilor
antreprenori la capitolul creativitate in business? Unde sa caute
inspiratia si cum sa abordeze domeniul lor de activitate, astfel
incat sa se distinga pe piata?
La capitolul inspiratie business,
Tataru este de parere ca trebuie sa fii atent la surse:
“Creativitatea este adesea stimulata de sursele de inspiratie la
care te lasi expus. Daca te expui la clisee, si mai grav, la media
din Romania, sansele de a fi creativ, scad”.
Felix Tataru nu are modele din lumea
business-ului, dar am lideri care il inspira, unul dintre ei fiind
Carol I.
Daca poti sa te educi in ceea ce
priveste sursele de inspiratie care te pot ajuta sa iti propulsezi
afacerea, cu mediul economic nu este asa. Pe acela il ai, te ajuta,
te impiedica, sau te lasa in pace.
In Romania, mediul economic ajuta
creativitatea in business sau, dimpotriva, o impiedica?
“Involuntar, ajuta. Pentru ca in
Romania, de secole, am fost nevoiti sa invatam sa ne descurcam si sa
ne adaptam. Si asta stimuleaza creativitatea. Ideile sunt ca
spermatozoizii. Din multele idei, doar una ajunge sa fie
implementata”, este raspunsul lui Felix Tataru.
Invitat sa numeasca 3 abilitati pe
care ar trebui sa le aiba un antreprenor in domeniul media pentru a
avea succes, el a amintit de pasiune, empatie si placerea riscului.
Citeste si un interviu DailyBusiness.ro cu Bogdan Prajisteanu.
MEDIA & MARKETING
De unde vin banii? Piata publicitatii ar putea creste cu 20% in 2014
17 februarie 2014, ora 16:17, autor(i): Andra Troasca
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
05 decembrie 2019, ora 13:12 in Media & Marketing |
16 vizualizari |
0 comentarii
29 octombrie 2019, ora 11:55 in |
52 vizualizari |
0 comentarii
22 octombrie 2019, ora 14:16 in |
19 vizualizari |
0 comentarii
04 aprilie 2019, ora 13:19 in |
47 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Andreea Nemens preia leadership-ul GMP Advertising
- Ce fac antreprenorii romani cand se confrunta cu o criza de imagine
- Re>patriot: Ce rezultate a obtinut in primul an proiectul de repatriere prin antreprenoriat
- GMP PR introduce instrumente de evaluare a campaniilor de comunicare conform standardelor AMEC
- Ce a declarat Felix Tataru la iesirea din sediul DNA
Ultima ora