MEDIA & MARKETING

De unde vin banii? Piata publicitatii ar putea creste cu 20% in 2014

17 februarie 2014, ora 16:17, autor(i): Andra Troasca 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
T.jpg
Piata publicitatii din Romania ar putea creste cu 20% anul acesta, afirma Felix Tataru, presedinte si fondator al grupului independent de comunicare GMP Group. Vezi care ar fi conditiile.

Intrebat cum va influenta anul electoral 2014 piata publicitatii din Romania, Felix Tataru a spus pentru DailyBusiness.ro ca piata va creste.

“Piata va creste pentru ca Guvernul va arunca pe piata media bugete pentru a-si cumpara bunavointa acesteia. Partidele, de asemenea, vor investi mult in zona de digital, si nu numai”, a precizat Tataru.

La nivel mondial, se asteapta ca piata media sa inregistreze in 2014 cel mai bun an din ultimii 4 ani (521,6 miliarde dolari). Va urma Romania acelasi trend de crestere?

In opinia expertului media, piata va creste si la noi, dar nu neaparat din cauza trendului global, pentru ca la noi se simte trendul cu oarecare intarziere. 



Teoretic, Romania va consemna in acest an o usoara crestere, insa anumite premise ar face ca aceasta crestere sa fie mai consistenta.

Daca guvernul ar accelera absorbtia fondurilor europene, piata noastra ar putea creste cu peste 20%. Daca nu, probabil ca vom avea o crestere cu un digit, bazandu-ma in special pe faptul ca avem an electoral”, a mentionat Felix Tataru.

Declaratia poate fi considerata neasteptata, avand in vedere ca estimarile obisnuite pentru Romania nu prevad o crestere pe piata publicitatii, decat din anul 2015.

Felix Tataru (foto) este unul dintre speakerii conferintei "Creativitatea in Business – avantajul competitiv pentru performanta companiilor", care va avea loc pe 19 februarie 2014, la Bucuresti.  

Evenimentul, organizat de DailyBusiness.ro si Concord Communication, va fi sustinut de specialisti in programe de formare a echipelor de directori, leadership si management strategic, cum sunt Catalin Ionescu, fost presedinte si CEO al Codecs, Florin Colceag, presedinte al Institutului Roman pentru Studii si Cercetari Avansate Gifted Education, antrenor de genii, expertul media Bogdan Prajisteanu, Traian Ispasiu, proprietarul Caffe Tabiet, Malina Chirea, fondatorul Asociatiei Initiativa pentru Fericire, Camelia Dragan, presedintele Asociatiei pentru Antreprenoriat Romania.

Intrebat care a fost cea mai creativa solutie gasita de-a lungul timpului in cariera sa, cum a fost implementata si ce efecte a avut, Felix Tataru a amintit de ideea de a face un radio pentru copii si parinti.

“A fost prima astfel de experienta, cel putin in Europa daca nu si in lume, nu am avut niciun model pentru a face radio Itsy Bitsy. Efectele sunt date de educatia atator generatii de copii. In prezent, cu acoperire de peste 50% din urbanul din Romania, radioul este ascultat de peste 1,4 milioane parinti si copii, zilnic”, a explicat acesta.

Ce le recomandati tinerilor antreprenori la capitolul creativitate in business? Unde sa caute inspiratia si cum sa abordeze domeniul lor de activitate, astfel incat sa se distinga pe piata?

La capitolul inspiratie business, Tataru este de parere ca trebuie sa fii atent la surse: “Creativitatea este adesea stimulata de sursele de inspiratie la care te lasi expus. Daca te expui la clisee, si mai grav, la media din Romania, sansele de a fi creativ, scad”.

Felix Tataru nu are modele din lumea business-ului, dar am lideri care il inspira, unul dintre ei fiind Carol I.

Daca poti sa te educi in ceea ce priveste sursele de inspiratie care te pot ajuta sa iti propulsezi afacerea, cu mediul economic nu este asa. Pe acela il ai, te ajuta, te impiedica, sau te lasa in pace. 

In Romania, mediul economic ajuta creativitatea in business sau, dimpotriva, o impiedica?

“Involuntar, ajuta. Pentru ca in Romania, de secole, am fost nevoiti sa invatam sa ne descurcam si sa ne adaptam. Si asta stimuleaza creativitatea. Ideile sunt ca spermatozoizii. Din multele idei, doar una ajunge sa fie implementata”, este raspunsul lui Felix Tataru.

Invitat sa numeasca 3 abilitati pe care ar trebui sa le aiba un antreprenor in domeniul media pentru a avea succes, el a amintit de pasiune, empatie si placerea riscului.

Citeste si un interviu DailyBusiness.ro cu Bogdan Prajisteanu.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 16 Decembrie 2019, 13:21
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter