- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Deloitte: Statutul de „vedeta” al televiziunii se consolideaza in 2011

19 Jan, 13:19 • Redactia DailyBusiness
Televiziunea isi va consolida, in 2011, statutul de prinicipal canal de comunicare, sfidand previziunile privind demodarea sa, sustin specialistii firmei de cercetare Deloitte, care afirma ca publicul din intreaga lume va urmari cu 140 de miliarde mai multe ore de televiziune in 2011, iar veniturile din serviciile pay TV in statele cu economii emergente (Brazilia, Rusia, India si China) vor creste cu 20% fata de anul precedent.
Deloitte: Statutul de vedeta al televiziunii se consolideaza in 2011

Conform previziunilor Deloitte, valoarea publicitatii TV la nivel mondial va creste cu 10 miliarde de dolari anul acesta fata de 2010, iar numarul telespectatorilor, cu 40 de milioane.

In ultimii 5 ani, televiziunea a reusit cresterea veniturilor din publicitate, de la 174 miliarde de dolari in 2007, la 191 miliarde de dolari estimati in 2011, se arata in cel mai recent studiu realizat de compania de cercetare, un contrast puternic prin comparatie cu veniturile din publicitate in scadere raportate de ziare (de la 126 miliarde de dolari, la 92 miliarde de dolari, in acelasi interval de timp).

„O crestere estimata de 6% in 2012 ar duce veniturile generate de publicitatea televizata dincolo de pragul de 200 miliarde de dolari, mai mult decat dublul publicitatii atrase de publicatiile tiparite, care reprezinta al doilea mare canal publicitar al lumii”, conform specialistilor Deloitte.

Pe de alta parte, retelele sociale atrag deocamdata venituri modeste, ca valoare, din publicitate.

„Retelele sociale sunt estimate sa depaseasca pragul de un miliard de membri. Totodata, ele ar putea atrage peste 2.000 de miliarde de mesaje publicitare. Totusi, veniturile din publicitate aferente vor ramane modeste, la o valoare de 4 dolari per membru, insumand aproape cinci miliarde de dolari, sub 1% din veniturile publicitare globale”, arata studiul citat.

Deloitte preconizeaza ca in 2011 industria globala de computere si jocuri video va continua sa creasca, insa in baza unor surse de venit mai diversificate. Industria mizeaza pe venituri din vanzarea de software de 52 miliarde de dolari, anul acesta, cu 6% peste nivelul de anul trecut, in timp ce segmentul hardware se asteapta la 13 miliarde de dolari, cu 19% mai putin.

Sectorul muzicii live, in frunte cu organizatorii de festivaluri, va incepe pe cont propriu sau in parteneriat sa aprofundeze rolul de selectare si dezvoltare a talentelor, rol care pana nu demult era asumat de casele de discuri. Segmentul „live” va identifica, investi, dezvolta si comercializa noua generatie de artisti care va umple stadioanele, printr-o multitudine de abordari, de la concursuri de talente organizate in cadrul festivalelor muzicale, pana la crearea unor facilitati speciale pentru cultivarea noilor talente.

Distributia de muzica devine sezoniera si temporara. Deloitte se asteapta ca veniturile generate de muzica distribuita digital sa depaseasca anul acesta veniturile aferente vanzarilor fizice pe cel putin o piata importanta, cel mai probabil Statele Unite. Acest moment va fi determinat cu precadere de scaderea accentuata a vanzarilor de CD-uri si mai putin de o crestere semnificativa a abonamentelor si descarcarilor de muzica in format digital, explica specialistii companiei de cercetare.