MEDIA & MARKETING, NEW MEDIA

Jucatorii din e-commerce, pentru prima data in top 3 consumatori de publicitate online

02 iunie 2015, ora 18:25 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
online.jpg
Piata de publicitate online din Romania a avut in anul 2014 o valoare raportata de companiile participante de 112,82 milioane de lei (25,4 mil. euro la un curs mediu anual de 4,4446 lei/euro), conform celei mai recente editii a studiului ROADS, realizat de catre IAB Romania si PwC Romania.

La nivel anual, s-a consemnat o crestere in termeni reali, de 7% faţa de anul precedent (luand in calcul doar companiile care au participat la studiu in toate cele 4 semestre din 2013 si 2014). 

"Cred ca daca la aceasta crestere naturala de 7% in termeni reali mai adaugam si rezultatele unor viitoare eforturi de industrie, in urmatorii doi ani vom putea avea si o crestere de doua cifre. Pentru a ajunge acolo ne propunem sa avem o mai mare implicare in acest tip de activitati din partea cat mai multor actori din aceasta piata”, a declarat Ionut Oprea, Presedinte al Asociatiei IAB Romania

“Piata media din Romania, in general, si segmentul publicitatii online, in special, se confrunta in continuare cu diverse provocari. Potential de crestere exista, pentru ca traversam o perioada de accelerare a cresterii economice, cand jucatorii se lupta pentru castigarea cotei de piata, insa este nevoie de inovatie la nivelul publisherilor online pentru a reusi sa monetizeze interesul crescut al advertiserilor. De asemenea, exista loc de imbunatatire a modelului de afaceri al publisherilor online si de optimizare a procesului de vanzare. S-a observat de asemenea faptul ca in ultimii doi ani au inceput sa castige teren segmentele de mobile si video advertising, odata cu dezvoltarea accelerata a Internetului mobil si a interconectarii accentuate a dispozitivelor inteligente. Acestea sunt zone asupra carora publisherii trebuie sa se concentreze indeosebi, pentru a crea continut de calitate si a capitaliza oportunitatile de piata”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania.

In ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au ramas cele mai populare segmente ale publicitatii online, acestea fiind urmate de content sponsorships.

Printre industriile care au condus topul investitiilor in publicitatea online in a doua jumatate a anului 2014, se numara: Telecomunicatii, pentru al 6-lea an consecutiv lider pe piata, secondat de data aceasta de Drinks si Online retail.



Retailul online ajunge astfel in premiera pe locul trei in topul consumului de publicitate online, depasind segmentul Auto care detinuse locul al treilea la nivel de volum in primul semestru al anului 2014.

2014 este al 8-lea an in care IAB Romania si PwC Romania realizeaza acest studiu, rapoartele pentru toata perioada 2007-2014 fiind disponibile tuturor membrilor asociatiei IAB Romania, precum si celor care aleg sa devina membri ai asociatiei in perioada urmatoare. Raportul complet pentru cel de-al doilea semestru 2014 precum si pentru intregul an 2014 va fi disponibil in luna iunie 2015.

Studiul ROADs (Romanian Online Advertising study) este studiul de referinta pentru analiza vanzarilor industriei de publicitate online din Romania, analizand piata in functie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet si lunile din fiecare semestru si an pentru determinarea sezonalitatii. Inca din 2008, ROADs agrega direct vanzarile nete, directe de publicitate online, ale companiilor participante (publisheri), oferind astfel cifre exacte despre volumul total al vanzarilor companiilor participante, in acelasi timp asigurand confidentialitatea datelor oferite de fiecare dintre acestea. 

Rapoartele complete pentru intreaga perioada 2007-2014 sunt disponibile gratuit membrilor asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de catre IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt inca membre IAB sunt invitate sa contacteze IAB Romania in acesta privinta.

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale.

Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 18 August 2019, 10:30
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter