MEDIA & MARKETING

Magiunul de Topoloveni, promovat in Rusia, Elvetia si Norvegia pe bani europeni

08 mai 2013, ora 13:46 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
topoloveni.jpg
Comisia Europeana a aprobat Romaniei un program de promovare a produselor agricole in Elvetia, Norvegia si Federatia Rusa, in valoare de totala de circa 4,2 milioane euro, din care partea aferenta Romaniei este de 980.000 euro.

Programul este derulat de producatorul magiunului de Topoloveni - SC Sonimpex Topoloveni SRL, in comun cu un consortiu de producatori din Grecia.

Potrivit unui comunicat al Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), in cadrul celor 22 de programe aprobate de Comisia Europeana se regaseste si programul propus de SC Sonimpex Topoloveni SRL (Romania), in comun cu un consortiu de producatori de produse de denumire de origine protejata (DOP) si de indicatie geografica protejata (IGP) din Grecia.

Programul multi-tari (RO-EL) are o durata de trei ani si un buget total de 4,18 milioane de euro.
Produsele ce vor fi promovate prin program sunt romanesti, respectiv Magiunul de prune Topoloveni, si grecesti, adica diferite produse cu denumire de origine protejata si de indicatie geografica protejata. tarile vizate de program sunt Elvetia, Norvegia si Federatia Rusa.

Contractul de finantare intre APIA si SC Sonimpex Topoloveni SRL se poate incheia in termen de 90 de zile de la data notificarii deciziei de aprobare de catre Comisia Europeana, dupa aceasta perioada fiind necesara aprobarea prelungirii termenului de catre CE.

In data de 25 aprilie 2013, Comisia Europeana a aprobat 22 de programe destinate sa promoveze produsele agricole in Uniunea Europeana si in tarile terte. Programele, care in majoritate au o durata de trei ani, beneficiaza de un buget total de 71,94 de milioane euro, la care UE contribuie cu 35,97 de milioane euro.

Programele selectate acopera uleiul de masline, laptele si produsele lactate, carnea, fructele si legumele proaspete si prelucrate, produsele ecologice, ouale, vinurile si bauturile spirtoase, produsele horticole, precum si produsele de calitate inregistrate si protejate ca DOP (denumiri de origine protejate), IGP (indicatii geografice protejate) si STG (specialitati traditionale garantate).



Din cele 22 programe aprobate, 16 vizeaza piata interna a UE, iar sase vizeaza tarile terte. Doua dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. tarile terte sau regiunile vizate sunt Rusia, China, America de Nord, Asia de Sud-Est, Norvegia, Elvetia, Ucraina, India si Coreea de Sud, scrie Agerpres.

Citeste siBibiana Stanciulov: Iau 9 lei pentru un borcan de magiun Topoloveni, iar la raft e 23 lei
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 25 Iunie 2021, 08:47
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter