Televizorul este principala sursa de informare pentru 97% dintre romani, astfel ca nu mai are unde sa creasca, este de parere Cristian Manafu (foto), blogger si expert social media.
"88% dintre romani isi iau
informatiile despre UE de la televizor. Acesta este principala
sursa de informare pentru 97% dintre romani", a declarat marti
Mihai Radulescu, realizator TVR, cu ocazia publicarii editiei de
toamna a Eurobarometrului de catre Comisia Europeana.
Reprezentantul TVR a mai spus ca, spre
deosebire de televiziunile comerciale, postul public difuzeaza mai
multe informatii despre UE.
"Noi ne permitem si 'luxul' de a avea un
corespondent permanent la Bruxelles", a adaugat Radulescu.
La randul sau, bloggerul Cristian
Manafu a subliniat importanta Internetului ca sursa de informare.
"In TV e nevoie de curatare, de
upgrade, nu mai are unde sa creasca", a spus bloggerul, precizand
ca, pe de alta parte, online-ul are un potential imens.
Acest potential este dat, printre
altele, de procentul semnificativ al romanilor care nu au intrat
niciodata pe Internet, respectiv 42%.
De asemenea, nici zona de Internet
mobil nu este exploatata suficient, gradul de penetrare fiind de 49%,
potrivit lui Manafu.
Acesta mai spune ca 66% dintre cei care
au Internet mobil intra in fiecare zi sa citeasca informatii .
97% dintre romani mentioneaza ca se
uita cel putin o data pe saptamana la emisiuni transmise la
televizor, potrivit Eurobarometrului.
La o diferenta semnificativa,
urmeaza
presa/ziarele (41%), radio-ul (59%), internet-ul (utilizat de 48%
dintre respondenti) si
retelele de socializare (folosite de catre
31% dintre romani).
Consultarea si informarea cu privire
la chestiunile politice nationale este realizata in primul rand cu
ajutorul televizorului (94%),
urmat de presa/ziare (38%), radio
(47%) si Internet (31%). Acelasi trend ierarhic este mentinut
si in
cazul informarii cu privire la chestiunile politice europene:
televizor (88%), presa/ziare
(34%), radio (42%) si Internet (29%)
.
Masura in care mass-media din Romania
vorbeste despre Uniunea Europeana este evaluata de
romani ca fiind satisfacatoare: aproape
jumatate (48%) spun acest lucru, de exemplu, despre
ceea ce prezinta televiziunile pe
subiect, 43% despre informatiile transmise de radio, 37% despre
presa scrisa si doar 29% despre
site-urile de Internet.
Perceptia romanilor asupra prezentarii
obiective a stirilor despre UE la televiziune este destul de
similara celei observate pentru media
europeana (60% fata de 52%).
In cazul celorlalte mijloace
de informare, exista similaritate intre
perceptia romanilor si cea a mediei europene cand facem
referire la radio (54% vs. 51%), presa
scrisa (48% vs. 49%), iar diferente notabile sunt observate
pentru Internet (34% vs. 40%).
Sondajul EB80 a fost realizat sub coordonarea TNS Opinion & Social, la cererea Comisiei Europene. Datele au fost culese in cele 28 de state membre ale UE, cele cinci tari candidate la acea data – Turcia, Fosta Republica Iugoslava Macedonia, Islanda, Muntenegru si Serbia, plus Comunitatea Cipriota Turca.
Pentru Romania, datele au fost culese intre 2 noiembrie si 17 noiembrie 2013 pe baza unui esantion reprezentativ la nivel national de 1.069 persoane de 15 ani si peste. Marja de eroare a esantionului este de +/- 3% pentru un nivel de incredere de 95%.
MEDIA & MARKETING, NEW MEDIA
Manafu: TV-ul nu mai are unde sa creasca, are nevoie de curatare
26 februarie 2014, ora 17:50, autor(i): Madalina Pana
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
16 februarie 2022, ora 14:53 in Media & Marketing |
79 vizualizari |
0 comentarii
20 ianuarie 2022, ora 21:09 in |
78 vizualizari |
0 comentarii
06 ianuarie 2022, ora 16:00 in |
56 vizualizari |
0 comentarii
21 decembrie 2021, ora 18:32 in |
79 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Popeyes Romania deschide cel de-al treilea restaurant in Bucuresti, in AFI Cotroceni
- Alina Popa, noul Country Manager Coface Romania
- EnVogue Residence, ansamblu cu adaposturi antiatomice din Militari, da startul vanzarilor pentru corpul B
- EY: 56% dintre companiile straine intentioneaza sa infiinteze sau sa isi extinda operatiunile din Romania
- Cum poti divorta si partaja bunurile comune pe cale amiabila in Romania?
Ultima ora