MEDIA & MARKETING, NEW MEDIA

Manafu: TV-ul nu mai are unde sa creasca, are nevoie de curatare

26 februarie 2014, ora 17:50, autor(i): Madalina Pana 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
manafu.jpg
Televizorul este principala sursa de informare pentru 97% dintre romani, astfel ca nu mai are unde sa creasca, este de parere Cristian Manafu (foto), blogger si expert social media.

"88% dintre romani isi iau informatiile despre UE de la televizor. Acesta este principala sursa de informare pentru 97% dintre romani", a declarat marti Mihai Radulescu, realizator TVR, cu ocazia publicarii editiei de toamna a Eurobarometrului de catre Comisia Europeana.á

Reprezentantul TVR a mai spus ca, spre deosebire de televiziunile comerciale, postul public difuzeaza mai multe informatii despre UE.

"Noi ne permitem si 'luxul' de a avea un corespondent permanent la Bruxelles", a adaugat Radulescu.

La randul sau, bloggerul Cristian Manafu a subliniat importanta Internetului ca sursa de informare.

"In TV e nevoie de curatare, de upgrade, nu mai are unde sa creasca", a spus bloggerul, precizand ca, pe de alta parte, online-ul are un potential imens.

Acest potential este dat, printre altele, de procentul semnificativ al romanilor care nu au intrat niciodata pe Internet, respectiv 42%.

De asemenea, nici zona de Internet mobil nu este exploatata suficient, gradul de penetrare fiind de 49%, potrivit lui Manafu.

Acesta mai spune ca 66% dintre cei care au Internet mobil intra in fiecare zi sa citeasca informatii .

97% dintre romani mentioneaza ca se uita cel putin o data pe saptamana la emisiuni transmise la televizor, potrivit Eurobarometrului.

La o diferenta semnificativa, urmeaza presa/ziarele (41%), radio-ul (59%), internet-ul (utilizat de 48% dintre respondenti) si retelele de socializare (folosite de catre 31% dintre romani).

Consultarea si informarea cu privire la chestiunile politice nationale este realizata in primul rand cu ajutorul televizorului (94%), urmat de presa/ziare (38%), radio (47%) si Internet (31%). Acelasi trend ierarhic este mentinut si in cazul informarii cu privire la chestiunile politice europene: televizor (88%), presa/ziare (34%), radio (42%) si Internet (29%) .

Masura in care mass-media din Romania vorbeste despre Uniunea Europeana este evaluata de romani ca fiind satisfacatoare: aproape jumatate (48%) spun acest lucru, de exemplu, despre ceea ce prezinta televiziunile pe subiect, 43% despre informatiile transmise de radio, 37% despre presa scrisa si doar 29% despre site-urile de Internet.

Perceptia romanilor asupra prezentarii obiective a stirilor despre UE la televiziune este destul de similara celei observate pentru media europeana (60% fata de 52%).



In cazul celorlalte mijloace de informare, exista similaritate intre perceptia romanilor si cea a mediei europene cand facem referire la radio (54% vs. 51%), presa scrisa (48% vs. 49%), iar diferente notabile sunt observate pentru Internet (34% vs. 40%).

Sondajul EB80 a fost realizat sub coordonarea TNS Opinion & Social, la cererea Comisiei Europene. Datele au fost culese in cele 28 de state membre ale UE, cele cinci tari candidate la acea data ľ Turcia, Fosta Republica Iugoslava Macedonia, Islanda, Muntenegru si Serbia, plus Comunitatea Cipriota Turca.á

Pentru Romania, datele au fost culese intre 2 noiembrie si 17 noiembrie 2013 pe baza unui esantion reprezentativ la nivel national de 1.069 persoane de 15 ani si peste. Marja de eroare a esantionului este de +/- 3% pentru un nivel de incredere de 95%.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 22 Octombrie 2021, 13:03
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter