- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Monitorizarea la minut e depasita, telespectatorii vor fi monitorizati la secunda

20 Nov, 11:37 • Redactia DailyBusiness
Agentia americana de media Starcom va implementa in premiera un sistem de monitorizare la secunda a audientei posturilor de televiziune, relateaza presa internationala.
Monitorizarea la minut e depasita, telespectatorii vor fi monitorizati la secunda

In general, activitatea telespectatorilor este monitorizata la minut ceea ce nu permite advertiserilor sa obtina informati foarte exacte despre comportamentul consumatorilor in timpul pauzelor publicitare, intrucat reclamele nu depasesc 30 de secunde.

Starcom a incheiat saptamana trecuta un angajament cu TNS Media Research prin care cumpara dreptul de a obtine informatii referitoare la activitatea din 350 de statii de televiziune si o monitorizare la secunda a audientei de televiziune din 300.000 de gospodarii conectate la operatorul de cablu Charter Communication din Los Angeles.

Datele sunt obtinute printr-un sistem numit InfoSys si permit agentiei sa urmareasca fluxul de audienta, mai exact ce canale sunt vizionate de clientii operatorului de cablu, care sunt obiceiurile acestora de comutare a posturilor TV si cat de mult urmaresc fiecare post in parte.

Sistemul acesta de urmarire la secunda a datelor este extrem de util advertiserilor care au posibilitatea de a studia reactia telespectatorilor la reclamele lor (cat de multi urmaresc reclama, cat timp au rabdare sa o priveasca pana ala capat etc.).

Anul acesta agentia Starcom a mai semnat angajamente de monitorizare a audientei la minut cu trei canale prin cablu, si anume The Weather Channel, We si AMC.

Sistemul de monitorizare la secunda va avantaja mult clientii companiei printre care se numara General Motors, Nintendo, Oracle, Miller Brewing, Procter & Gamble si Kellogg’s.

Starcom va putea folosi avantajele sistemului pentru a negocia cumpararile de reclame in functie de publicul care a urmarit reclamele respective in intregime sau in doar in parte.

Acest sistem de monitorizare a audientei TV nu poate observa si comportamentul consumatorilor de televiziune care inregistreaza programele cand nu sunt acasa, si care astfel pot urmari reclame dupa cateva zile de la transmisie. TNS Media Research are in plan dezvoltarea unui sistem care sa monitorizeze si acesti spectatori „intarziati”.

TNS Media Research a incheiat in aprilie un angajament cu operatorul de cablu Charter prin care poate folosi sistemul de monitorizare la secunda si planuieste sa incheie astfel de contracte si cu alti operatori.