MEDIA & MARKETING

Prietenii si promotiile, factori mai puternici decat publicitatea in influentarea deciziei de cumparare a romanilor

21 iulie 2017, ora 17:45 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
foto: stocksnap.io
foto: stocksnap.io
Consumatorii sunt influențați în decizia de cumpărare în proporție de peste 50% de prieteni, colegi, cunoștințe sau promoții. Sfatul lucrătorului comercial și publicitatea reprezintă un factor mai slab de influențare a deciziei de cumpărare, existând însă un număr destul de ridicat de consumatori care le iau în considerare.

InfoCons – Organizație pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu cu privire la atitudinea consumatorului român la cumpărături precum și asupra influențelor exterioare care îi afectează decizia de cumpărare.

În baza datelor colectate a reieșit că majoritatea respondenților preferă să meargă la cumpărături oricând este nevoie, aceasta fiind prima optiune, sau o dată pe săptămână.

Pentru majoritatea consumatorilor decizia de achiziționa un anumit produs este direct influențată atât de prețul acestuia, cât și de nevoile personale ale fiecăruia, cele două fiind corelate.



La momentul deciziei de cumpărare, prețul reprezintă caracteristica cea mai importantă pentru conusmator, 80% dintre aceștia considerând că este foarte important sau important.

Ce-a de-a doua caracteristică, din punctul de vedere al importanței, o reprezintă calitatea produsului, 74% dintre consumatori considerând că este foarte importantă sau importantă.

În ceea ce privește importanța brand-ului produselor asupra deciziei de cumpărare, consumatorii consideră în egală măsura că acesta reprezintă atât un element foarte important, important, indecis, cât și puțin important sau foarte puțin important.

Eticheta este pe ultimul loc în ordinea importanței asupra deciziei de cumpărare, consumatorii considerând eticheta mai degrabă importantă decât foarte importantă.

Atfel, cosumatorul ia decizia de cumpărare mai degrabă în funție de prețul produsului (50% dintre consumatori își aleg cumpărăturile în funcție de preț) și doar uneori în funcție de ingredientele de pe etichetă. De asemenea, majoritatea consumatorilor citesc eticheta doar în anumite cazuri și doar puțini o citesc mereu.

Chiar dacă prezența ingredientelor necunoscute, cu denumire complexă, ar trebui cel puțin să ne pună un semn de întrebare, 40% dintre consumatori aleg să achiziționeze produsul indiferent dacă recunosc ingredientele acestuia, iar 8% dintre aceștia nici nu citesc eticheta.

În ceea ce privește locul de achiziționare al produselor, majoritatea respondenților preferă achiziționarea din supermarketuri și hypermarketuri, însă o mare parte dintre aceștia achiziționează și din magazinele de cartier.

Din punct de vedere demografic, participanții la studiu aparțin preponderent din segmentul de vârstă 25-34 ani, cu studii universitare și de sex feminin, cu proveniență din mediul urban.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 18 August 2019, 10:30
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter