- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Publicitatea facuta in media pentru copii a urcat cu 30% in 2007

27 Nov, 14:25 • Redactia DailyBusiness
Veniturile advertisingului din media pentru copii (televiziune si presa scrisa) au urcat cu circa 30% in 2007, fata de anul trecut, in Romania, potrivit institutiilor media destinate copiilor si regiilor de vanzari care au clienti din domeniu.
Publicitatea facuta in media pentru copii a urcat cu 30% in 2007

In Romania exista doua televiziuni pentru copii care vand spatiu publicitar, Minimax si Jetix. Veniturile din publicitate ale celor doua posturi TV s-au majorat cu aproximativ 30% in 2007, comparativ cu 2006. Valoarea neta a veniturilor publicitare (dupa aplicarea discountului) oscileaza intre 1,4 si 2,5 milioane de euro, potrivit specialistilor.

Veniturile publicitare nete ale Minimax s-au majorat cu circa o treime anul acesta, fata de anul trecut, iar pentru 2008 se anunta o crestere mai scazuta, informeaza NewsIn.

„Veniturile din publicitate pe postul de desene animate Minimax au crescut la net cu 30% in 2007 fata de 2006, valoarea acestora la rate card fiind de 6,2 milioane de euro”, a declarat Andreea Parvu, TV sales manager la regia de vanzari Media Mall, care gestioneaza spatiul de publicitate al Minimax.

„Pentru 2008, nivelul de crestere se va tempera, pe piata de profil mai apare un competitor important (Cartoon Network – n.red.), dar si bugetele companiilor se vor indrepta mai mult catre canale tematice”, a continuat Parvu, citata de NewsIn.

Potrivit ARBOmedia, regia de vanzari care s-a ocupat de gestionarea spatiului de publicitate al postului de desene animate Jetix, veniturile din publicitate ale Jetix au urcat cu peste 30% in 2007, fata de anul trecut.

„Veniturile din publicitate ale postului Jetix au crescut cu 32% in 2007 fata de 2006, iar postul a iesit din portofoliul ARBOmedia la inceputul saptamanii trecute”, a afirmat Ana-Rita Da’Ros, directorul de comunicare al ARBOmedia.

„Estimam veniturile nete din publicitate pe posturile de televiziune pentru copii la 1,4 milioane de euro, iar pentru 2008 estimam o crestere de 25% a acestora”, a continuat directorul de comunicare al ARBOmedia.

In ceea ce priveste presa scrisa pentru copii, veniturile din advertising s-au majorat cu 15-30% in 2007, comparativ cu 2006, iar estimarile specialistilor indica in jur de 300.000 si 400.000 de euro venituri din publicitate la rate card in presa scrisa pentru copii.

Regia de vanzari Yes Media, care vinde spatiul de publicitate al revistelor editate de Cd Press, „Terra Magazin”, „Pipo” si „Doxi”, a anuntat ca veniturile din publicitate au crescut in cele trei reviste cu circa 30% si estimeaza o crestere similara si pentru 2006.
El a mai spus ca printre factorii care contribuie la cresterea veniturilor din publicitate ale presei destinate copiilor se afla numarul tot mai mare de astfel de reviste.

Veniturile publicitare ale Egmont, grup de presa care care editeaza sapte reviste pentru copii, ca „Barbie”, „Princess” si „Donald Duck”, au urcat cu 15% anul acesta fata de 2006, pana la 80.000 de euro.

„Veniturile din publicitate la net in toate cele sapte publicatii pe care le editam sunt de 80.000 de euro in 2007, in crestere cu 15% fata de 2006, iar pentru 2008 estimam o crestere cu 20%, pana la aproape 100.000 de euro. Totodata, de la anul vom avea in portofoliu o noua revista pentru copii”, a declarat Adriana Savu, marketing managerul grupului.

Piata media romaneasca pentru copiii numara circa 40 de reviste, sase televiziuni si un post de radio, numai o parte din acestea comercializand spatiu publicitar.