Romtelecom, cea mai mare companie de telefonie fixa din Romania, ar putea renunta la brandul Dolce utilizat pentru serviciul de televiziune digitala transmis prin satelit si la denumirea posturilor TV din portofoliu.
Compania a depus
recent o cerere la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) in
vederea inregistrarii marcii Telekom TV.
Mai mult, companiile
Romtelecom si Cosmote Romania au anuntat joi ca vor utiliza un singur
brand: Telekom Romania
Astfel, incepand cu
jumatatea lunii septembrie, Romtelecom si Cosmote Romania vor
comunica sub acelasi brand: Telekom Romania, in timp ce denumirile
legale vor fi Telekom Romania Communications SA (in loc de
Romtelecom SA), respectiv Telekom Romania Mobile Communications SA
(in loc de Cosmote Romanian Mobile Telecommunications SA).
In acelasi timp, denumirile legale ale celor doua companii vor fi Telekom Romania Communications SA (in loc de Romtelecom SA), respectiv Telekom Romania Mobile Communications SA (in loc de Cosmote Romanian Mobile Telecommunications SA).
Aceasta schimbare va insemna o noua experienta, construita in jurul filozofiei one stop shop, care aduce servicii simplificate, integrate si personalizate:
- magazine integrate fix-mobil. in total, 43 de magazine corporate vor fi renovate in intregime anul acesta, in linie cu identitatea si grafica noului brand. Dintre acestea, sapte concept stores vor oferi clientilor o experienta interactiva, hi-tech, conform standardelor Deutsche Telekom;
- un singur Call Centre, un singur website si o singura prezenta in social media pentru toti utilizatorii de servicii fixe sau mobile.
Pentru a implementa schimbarile implicate de noul brand comun Telekom Romania, peste 2.000 de oameni lucreaza la peste 100 de proiecte complexe de marketing, vanzari, IT, resurse umane sau din domeniul imobiliar.
68.000 de ore de munca au fost dedicate de catre mai multe echipe de IT pentru a implementa schimbarile impuse de noua identitate, cum este website-ul comun sau call center-ul unic. Toate aceste ore sunt echivalentul a 35 de ani de munca, concentrati in doar patru luni.
Pe langa o abordare integrata a clientilor, brand-ul Telekom Romania inseamna si o experienta unitara pentru angajati.
Astfel, pana la finalul anului, peste 500 de sesiuni de training vor fi livrate catre toti angajatii Romtelecom si Cosmote Romania – in total, 1.855 de ore de training cu rolul sa introduca brandul Telekom Romania.
Dupa finalizarea proiectului, toate produsele si ofertele actuale vor fi continuate si vor fi inlocuite, treptat, de produse sub brandul “T”.
Romtelecom este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 44,99%. Anul trecut, compania a raportat venituri totale de 609,5 milioane de euro, in scadere cu 1,6% fata de 2012.
Profitul operational inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 147,7 milioane de euro la nivelul intregului an, in scadere cu 11,1% comparativ cu 2012.
Cosmote Romania este al treilea jucator de pe piata de telefonie mobila, dupa Orange Romania si Vodafone Romania. In 2013, veniturile au scazut cu 0,9%, la 458,5 milioane de euro. Profitul operational pro forma inainte de dobanzi, taxe, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost 119 milioane de euro, cu aproape 1% mai redus fata de 2012. Operatorul mobil are ca actionari pe Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Romtelecom - 30%.
Licitatia de media Romtelecom&Cosmote ar fi intors contul in aceeasi companie de media care administra serviciile si inainte de pitch.
Potrivit unor surse adplayers din piata, este vorba de agentia Media Investment, parte a The Group.
Estimat la un buget de 15 milioane de euro, inclusiv contul de rebranding, de castigarea contului de media Romtelecom&Cosmote atarna ierarhia agentiilor de profil din acest an care intalneste o data la 10 -15 ani un rebranding in piata de telecom.