- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Seful The Group: Piata de TV din Romania, 200 mil. euro in 2010

09 Dec, 15:51 • Redactia DailyBusiness
Zoltan Szigeti, presedintele The Group, cel mai mare business de comunicare independent din Romania, estimeaza investitiile alocate publicitatii pe TV la 200 milioane de euro in acest an.
Seful The Group: Piata de TV din Romania, 200 mil. euro in 2010

„Cu mare aproximare, estimez piata de TV in 2010 la 200 de milioane de euro. Ma astept sa scada in 2011, dar nu mai mult de 5%”, a declarat Szigeti pentru Hotnews.ro

In 2009, piata de publicitate TV s-a ridicat la peste 220 milioane euro, in scadere cu circa 30% fata de 2008.

Televiziunea va ramane si in 2011 media cea mai importanta din orice mix al bugetelor de comunicare, castigand cota de piata in detrimentul printului si OOH (outdoor si indoor advertising),apreciaza Szigeti,

Potrivit sefului The Group, investitiile in online se impart, in prezent, in mod egal (50% cu 50%) intre display advertising si search.

„In ultimii cinci ani, televiziunea a jucat un rol foarte important, rol avut datorita numarului mare de consumatori care continua sa petreaca mult timp in fata televizorului. Acest lucru nu se va modifica dramatic in urmatorii cinci ani”, a spus Szigeti.

„Ponderea majoritara din bugete se va indrepta catre televiziune si in urmatorii cinci ani. Estimez si faptul ca online-ul va fi din ce in ce mai prezent in viata a cat mai multi dintre consumatorii targetati de catre clienti, drept urmare si ponderea bugetelor investite pe online va creste. Poate nu in ritmul in care cei prezenti pe aceasta medie isi doresc”, a adaugat acesta.

FMCG-ul si telecom-ul, cei mai mari investitori in publicitatea din 2011

Cele mai mari investitii in publicitate vor veni, si anul viitor, tot din zona jucatorilor din FMCG si telecom, asa cum s-a intamplat in intervalul 2009-2010, este de parere Zoltan Szigeti.

„Cele mai puternice investitii vor fi, ca si pana acum, tot din zona telecom si FMCG. 2010 nu a avut o dinamica foarte diferita fata de 2009, din aceasta perspectiva. Si nu estimez ca 2011 sa fie diferit”, a declarat Szigeti.

Potrivit acestuia, cea mai mare schimbare pe piata advertisingului local s-a inregistrat in 2009 versus 2008, cand sectorul financiar-bancar a inregistrat o scadere foarte puternica in materie de investitii de comunicare.

„Acest sector, impreuna cu cel auto, asteapta momentul prielnic revenirii la bugete mai consistente”, a declarat Zoltan Szigeti.