- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Universal McCann, pesimista in privinta evolutiei publicitatii globale in 2008

10 Jul, 17:45 • Redactia DailyBusiness
Agentia de publicitate Universal McCann, prezenta si pe piata din Romania, si-a revizuit in sens negativ estimarile pentru 2008 referitoare la cresterea pietei globale de publicitate, de la 4,6%, cat estimase la sfarsitul lui 2007, la 4,4%.
Universal McCann, pesimista in privinta evolutiei publicitatii globale in 2008

Astfel, piata globala de publicitate va atinge valoarea de 337,2 mld. lire (423,9 mld. euro), informeaza presa internationala.

Universal McCann si-a revizuit prognozele initiale pentru 2008 din cauza inrautatirii situatiei economice la nivel global si a stagnarii veniturilor consumatorilor.

Bob Coen, autorul raportului Universal McCann Insider, vice-presedinte senior si director de prognoza la Universal McCann Magna, a modificat, totodata, estimarile de crestere ale pietei americane de publicitate, de la 3,7% la 2%.

Acesta a spus ca se astepta ca in tarile industrializate, precum Marea Britanie, evolutia pietei de publicitate sa fie modesta sau asemanatoare cu cea din SUA.

In ce priveste pietele in curs de dezvoltare, precum China, Rusia sau Brazilia, acestea vor creste cu circa 6,3% in 2008.

„Industria de publicitate se afla, momentan, intr-o criza. Va avea loc o crestere a cererii de spatiu publicitar, insa nu inainte de 2009” , a spus Coen.

El preconizeaza o imbunatatire a situatiei economiei mondiale in 2009, dar nu se asteapta la o evolutie spectaculoasa a ratei de crestere a pietei globale de publicitate pana in 2010.

„In 2009 nu vor mai exista cheltuielile cu publicitatea pentru Olimpiada din Beijing sau pentru alegerile prezidentiale din SUA, care au loc anul acesta” , a spus Coen.

In raportul Magna Emerging Media Forecast, referitor la pietele in curs de dezvoltare, Coen claseaza reclamele legate de cautarile pe Internet in topul cresterii, cu un avans de 24%, pana la valoarea de 13,8 mld. lire (17,3 miliarde euro) in 2009.

Cea mai mare crestere va fi inregistrata de platformele de video pe Internet, cu o rata de crestere de 45%, pana la valoarea de 805 mil. lire (1 miliard de euro).

Universal McCann face parte din grupul B.V. McCann Erickson, detinut majoritar de grupul mondial de publicitate Interpublic. Din acest grup mai fac parte agentiile McCann Erickson, McCann PR si BrandTailors.