MEDIA & MARKETING

Vezi cum s-au "plimbat" marile conturi din publicitate in primele 6 luni ale anului

15 iulie 2010, ora 00:01, autor(i): Andra Gheorghe   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
punga.jpgmc.jpg
Prima jumatate a anului a fost agitata pentru piata locala de publicitate. Din dorinta de a primi solutii de media cat mai eficiente, la preturi considerabil mai mici, companiile si-au licitat cu atentie conturile. Vodafone, Unilever, Microsoft, URBB, Straus, Tnuva sunt doar o parte a numelor mari care fie au migrat de la o agentie la alta in 2010, fie s-au asigurat in cadrul licitatiilor ca primesc cele mai bune solutii de la agentia responsabila de cont.
Miscarea cea mai importanta a inceputului de an, considerata deocamdata "pitchul anului 2010", ii apartine Vodafone. McCann Erickson a pierdut un client important, pe care il gestiona de 14 ani, care si-a mutat in februarie 2010 bugetul estimat la peste 10 milioane euro la OMD.

Desi a regretat pierderea Vodafone in fata unei agentii care l-a primit "ca picat din cer", dupa spusele lui Bogdan Enoiu, seful McCann Erickson (n.r - OMD a castigat Vodafone in urma unui pitch la nivel global), agentia acestuia a avut grija sa suplineasca pierderea operatorului telecom cu clienti noi, printre care Metro si Real.

Primele doua luni ale anului au fost cele mai agitate pentru publicitarii romani. Amenintati cu bugete cu pana la 10% mai mici decat cele din 2009 - an in care piata media a scazut cu 35% -, s-au luptat in licitatii pentru a-si pastra clientii sau castiga altii noi.



In ianuarie, retailerul de bricolaj Bricostore si-a incredintat bugetul de media, estimat la 1-2 milioane euro, catre Mediaedge:cia, intr-o licitatie cu Zenith Media si Media Investment.

Tot in prima luna a anului, operatorul de telecomunicatii UPC si-a mutat contul de media, de peste 1,5 milioane euro, de la Imager la pool-ul de media format de Next Advertising si Odyseey.

Bancpost a intrat in anul 2010 colaborand cu o noua agentie de media, Media Direction. Dupa ani de colaborare cu Scala JTW, Bancpost a facut o mutare care a lasat urme adanci: Scala si-a inchis divizia de cumparare si planificare media.

Media Direction si-a mai adaugat un client in portofoliu in ianuarie: producatorul sloven de farmaceutice KRKA.

Inceputul lui 2010 a fost cu emotii pentru Mindshare. Agentia condusa de Oana Petroff a licitat la sange pentru a-si pastra unul dintre cei mai importanti clienti, Unilever, de care o leaga o colaborare de 11 ani. Dupa un pitch global, desfasurat in 53 de tari, Unilever a ales sa lucreze cu reteaua Mindshare in 12 tari-cheie, printre care si Romania. In restul tarilor CEE, compania a decis sa lucreze cu PHD, retea media detinuta de Omnicom Media Group.

Dupa o pauza de doi ani, in februarie 2010, Mediaedge:cia a recastigat un client de care s-a ocupat din anul 2000 pana in 2007: producatorul de cafea Strauss Romania. Strauss si-a licitat contul de media, evaluat la cateva milioane euro, si cu Starcom Media Vest, agentia care in 2007 prelua contul de la Mediaedge:cia.

In martie, agentia condusa de Bogdan Prajisteanu mai castiga un client important: URBB si-a mutat bugetul de media, estimat la 3-4 milioane euro, de la Tempo Media, la Mediaedge:cia, intr-o licitatie la care a participat atat Tempo, cat si Media Investment, agentie parte a The Group.

In mai, Piraeus Bank a renuntat la la agentia Draftfcb, de care o leaga o istorie de peste sapte ani, pentru agentiile grupului Ogilvy- creatia a plecat la Mather Communication, iar contul de media la Mindshare.

Semestrul doi, la fel de provocator

A venit vara, lumea intra in vacanta. Mai putin publicitarii. Agentiile au pasit in al doilea semestru al anului cu pedala pe acceleratie.

In iunie, producatorul de carburanti MOL Romania a renuntat la Initiative, si si-a mutat bugetul de media, de cateva sute de mii de euro, la OMD.

De la 1 iulie, Microsoft nu mai lucreaza cu McCann Erickson decat pe relatii publice, iar creatia si media a mutat-o la Publicis.

Cea mai proaspata miscare de pe piata vine de la Tnuva si loveste tot in McCann. Cu un buget de media si creatie estimat la peste 3 milioane euro, producatorul israelian de lactate a incetat colaborarea cu McCann Erickson in Romania, agentia care s-a implicat in constructia brandului Tnuva din 2006, anul venirii companiei in Romania. Pana in prezent, nu se cunoaste numele agentiei care va prelua contul.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Doina a spus:
30/07/2010 09:33
si Ferrero, care dupa 7-8 ani cu Mediaedge:cia a pleacat la Initiative Media, impreuna cu auditorul care s-a ocupat de pitch, Ruxandra Stefan :D
la pitch au mai participat Aegis Romania si Zenith
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 04 Iulie 2022, 09:11
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter