- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

5 sfaturi esentiale pentru ca articolele de pe blogul tau sa devina captivante

23 Oct, 13:00 • emanuel.ceciu
Un post pe blog trebuie sa respecte cateva reguli distincte, pentru a fi atractiv, iar tu sa ai succes. Acesta trebuie sa educe si sa informeze audienta, sa fie optimizat pe motoarele de cautare si, poate cel mai important, subiectul ales sa iti ofere tie insuti/insati energia si motivatia necesare pentru a scrie cu pasiune si implicit a transmite aceasta pasiune si cititorilor.
5 sfaturi esentiale pentru ca articolele de pe blogul tau sa devina captivante

In Romania, in saptamana 11-17 octombrie, numarul de posturi pe bloguri a crescut fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 47%, pana la circa 46.000, conform ZeList, platforma ce monitorizeaza blogosfera din online-ul romanesc. Totodata, numarul total de bloguri a crescut usor, pana la 58.000, fata de 54.500 la finalul lunii iunie a anului curent.

Blog-urile raman astfel una dintre principalele surse de comunicare pe online, in Romania, fiind considerat de oamenii din piata ca una dintre principalele „extensii” ale propriei persoane in mediul online.

DailyBusiness.ro va ofera cinci sfaturi pentru ca blog-ul dvs. sa atinga si sa atraga audienta, „favorurile” motoarelor de cautare si in acest proces sa va ofere energia necesara pentru a continua.

Titlul, cheia catre text

Titlul unui articol este, fara indoiala, unul dintre elementele cele mai importante ale oricarui post. Acestea trebuie sa starneasca curiozitatea, pentru ca oamenii sa doreasca sa citeasca articolul. Atunci cand in titlu sunt incluse cuvinte cheie, care confirma si detaliaza subiectul articolului, te apropii mult de reteta ideala.

Expertul in social media Tim Ferris a scris recent un post pe blog-ul personal privind „stiinta si arta” titlurilor si cum poate cineva sa atraga cat mai multe click-uri. Ideea este simpla – genereaza curiozitate.

Una dintre modalitatile de a fi „prieten” cu motoarele de cautare este sa introduci cuvinte cheie in prima parte a titlului. De asemenea, este bine sa testezi (eventual chiar sa faci sondaje printre cititori) ce titluri „prind” cel mai bine la un anumit tip de audienta. Uneori, titlurile sub forma de intrebare sunt cele mai apreciate, cum ar fi „Cat de des ar trebui sa scriu pe blog?”.

Blogul trebuie sa poata sa fie citit cu usurinta

In momentul in care inveti sa iti organizezi continutul astfel incat sa fie usor de accesat si informatiile sa fie bine organizate, vei reusi mult mai usor sa iti retii audienta mai mult timp pe blog si sa o faci sa revina. Cum procedezi?

– Posteaza pentru audienta ta: pe masura ce iti dezvolti stilul de a face blogging, ia in considerare in permanenta nevoile audientei tale. Unii cititori nu apreciaza „gargara”, multi dorind sa atingi subiectele rapid si la obiect (valabil in special in cazul blogurilor de business). Totodata, cei mai multi cititori prefera sa se evite cuvintele tehnice, de specialitate.
– Multi apreciaza stilul concis, propozitii scurte si la obiect. Acesta este de altfel unul dintre punctele cheie reliefate, de exemplu, in volumul Associated Press (AP) stylebook. – o colectie de sfaturi de redactare ce poate fi foarte utila, din nou, autorilor de bloguri de business, a caror audienta este obisnuita sa citeasca texte redactate explicit, concis.
– Foloseste subtitluri. Acest tip de organizare a ideilor te ajuta atat pe tine cat si pe cititorii tai.
– Foloseste italics si text bold pentru a scoate in evidenta ceea ce este important. Foarte multi cititori nu au rabdare sau timp sa citeasca foarte multe randuri, asa ca este crucial sa le scoti in evidenta punctele cheie ale articolului. Este important insa sa nu se abuzeze de CAPS LOCK.

Variaza felul in care transmiti mesajele

A transmite continut de calitate necesita un mix care sa ii retina pe cititori si sa ii faca sa revina. Cheia nu este intotdeauna calitatea mesajului, ci felul in care este transmis.

– Ofera cititorilor propria ta opinie: Daca esti un expert in ceea ce spui, sau ai experienta necesara, atunci opinia ta este relevanta.
– Foloseste multimedia: Foloseste imagini, screenshot-uri si clipuri video pentru a iti transmite mesajul cu mai multa forta.
– Ofera exemple practice: Exemple de situatii unde experienta ta directa este puternica si relevanta. Este important insa ca informatia sa fie completa – locul, nume de oameni, pentru a oferi credibilitate experientei si aceasta sa nu para „nascocita”.
– Reciteste post-ul inainte de publicare: Vei realiza ca anumite informatii sunt in plus, nu sunt relevante. Elimina-le, pentru a nu plictisi cititorii.

Blogul trebuie sa fie optimizat in motoarele de cautare

A invata elemente de SEO (search engine optimization) este un aspect necesar al blogging-ului daca doresti sa ai o baza de cititori sustenabila. Desi SEO poate sa fie ceva complicat, poti sa ai incredere in instinctele tale – daca scrii pentru cititori si catre ei, „rangul” tau in motoarele de cautare va creste, acest lucru ducand la o indexare mai buna, in timp.

Iata cateva dintre punctele cheie pe care trebuie sa le ai in vedere cand vorbim de SEO:

– Sumarizarea articolului: La inceputul fiecarui articol mai lung e bine sa iti faci obiceiul sa incluzi un scurt sumar despre ceea ce urmeaza sa scrii. Acest lucru este important deoarece acele prime randuri vor aparea in motoarele de cautare si daca sunt bine realizate, vor face oamenii sa dea click pe link.
– Cuvinte cheie: Invata cuvintele cheie si frazele folosite de audienta ta. De exemplu, ei folosesc „antreprenor” sau, mai degraba, „manager”? E important sa folosesti cuvintele pe care ei le cauta pe motoarele de cautare.
– Link-uri: Toti expertii in SEO sunt de acord asupra faptului ca link-urile ce fac trimitere catre blog sunt vitale pentru a duce la cresterea rangului. Cum primesti aceste link-uri? Cel mai sigur mod este prin a scrie continut foarte bun, catre care oamenii vor vrea sa puna link.

Link-urile pe care le pui in text trebuie sa acopere cuvinte cheie. Greseala cea mai comuna este de a pune link pe cuvinte precum „click aici” in loc de cuvinte mai relevante precum „miscari de marketing” sau o alta sintagma care iti descrie mai bine continutul blog-ului.

In mod aditional, trebuie sa oferi link-uri catre post-uri anterioare scrise de tine pentru a incuraja cititorii sa stea mai mult timp pe blog.

De asemenea, foloseste tag-uri care sunt relevante atat pentru post-ul tau cat si pentru audienta. ProBlogger sugereaza ca nu ar trebui folosite mai mult de 12 tag-uri pentru fiecare post, pentru a nu risca „diluarea” lor.

Categoriile de articole din blog trebuie alese de asemenea cu grija, acestea fiind indexate de Google. De preferinta, acestea nu trebuie sa fie foarte multe (maxim 8).

Incurajeaza interactiunea

Desi blogging-ul este o platforma de transmitere a informatiilor, obiectivul principal este acela de a incuraja interactiunea si actiunea, in special sub forma comentariilor. Asa cum intr-o conferinta prezentatorul primeste feed-back din audienta, sub forma de intrebari sau nelamuriri, asa si tu, ca blogger, primesti feedback prin comentarii.

Trebuie sa fii deschis(a) catre fiecare vizitator de pe blog, sa ii asculti parerea si sa raspunzi pentru a il/o intelege mai bine. Motivul? Fiecare comentariu al fiecarui om reprezinta de fapt parerea mai multora, care insa nu au gasit timpul sau interesul pentru a comenta la randul lor.

De asemenea, comentariile sunt dovada ca blogul tau este un loc unde lucrurile prind dinamism, acest lucru incurajand traficul. Pentru a incuraja vizitatorii sa comenteze nu este uneori de ajuns sa le amintesti ca pot sa faca acest lucru ci uneori este bine sa scrii un post intreg despre beneficiile comentariilor, dand exemplu.

Explica totodata utilizatorilor cum sa comenteze si cum sa dea share post-ului tau pe Facebook sau Twitter.

Pe masura ce interactiunea pe blog-ul tau este in crestere, poti sa incepi sa te apropii de scopurile finale ale acestuia – vanzarea de publicitate sau, pur si simplu, crearea unui spatiu dinamic in care comunici cu publicul tau tinta.
Nu exista modalitati perfecte in care poti sa scrii post-uri pe blog. Cu toate acestea, daca urmati aceste recomandari, in mod clar veti reusi sa atrageti mai multa audienta si, in acest proces, sa continuati sa scrieti cu mai multa pasiune, pasiune ce urmeaza a fi transmisa si catre cititori.

Ce parere aveti? Ce altceva ar putea face un post captivant? Comentati folosind formularul de mai jos.