În România, 75%
dintre internauţi admit că urmăresc cel puţin un influenţator
online, potrivit unui studiu. Facebook şi YouTube sunt cele
mai accesate platforme zilnic, cu cea mai mare medie de timp
petrecută pe sesiune. În extrema opusă stau Google+, Pinterest,
Tumblr, Snapchat şi LinkedIn, platforme unde influenţatorii sunt
cel mai puţin urmăriţi.
Starcom
România prezintă noul studiu
InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers.
Ediţia, deja ajunsă la numărul 4 şi realizată cu sprijinul
Global Records, se axează pe cercetarea celor mai populare platforme
unde influencerii din România sunt urmăriţi şi pe identificarea
tipului de conţinut generat de aceştia.
Studiul împarte
influenţatorii din online în 3 categorii: Profesioniştii
- persoanele cu expertiză într-un anumit domeniu, Oamenii
ca noi - influenţatorii care şi-au
câştigat audienţa în online prin furnizarea constantă a unor
informaţii relevante pentru un anumit segment, Celebrităţile
– persoane cu background în showbiz (actori, cântăreţi,
prezentatori TV).
Cele mai
potrivite platforme de social media în campaniile cu influenţatori.
Platformele-gigant, precum Facebook şi
YouTube, sunt cele mai potrivite în targetarea indiferent de vârstă.
Instagram este util în atingerea tinerilor între 18 şi 24 de ani.
Twitter este optim în targetarea segmentului de vârstă 30-39 de
ani. În funcţie de conţinut, campaniile de marketing cu
influenţatori îşi pot atinge obiectivele şi pe bloguri, unde
media audienţei este 25-39 de ani sau 45-49 de ani.
FACEBOOK
Utilizatori de Facebook
care urmăresc influenţatori pe această platformă
sunt reprezentaţi, în mare măsură, de segmentul de vârstă 18-24
ani. Preferinţele lor sunt clare în ceea ce priveşte tipul de
influenceri pe Facebook: 63% dintre respondenţi admit că preferă
Profesionştii, în timp ce 50% dintre aceştia urmăresc, în
acelaşi timp, şi Celebrităţi sau Oameni ca noi.
Utilizatorii de
Facebook acordă atenţie mai ales postărilor despre gastronomie,
lifestyle sau casă/grădină/DIY.
Topicurile sunt mai variate ca pe
orice altă platformă, iar content-ul este postat sub formă de
video, imagini statice sau articole/text.
Facebook este cea
mai potrivită platformă pentru interacţiunea utilizatorilor cu
conţinutul influenţatorilor, 80% reacţionând la postările
acestora. Oamenii urmăresc influenţatori pe acest canal în special
pentru a se inspira şi a fi informaţi.
În ceea ce priveşte tipul
de advertising preferat, cele mai mari şanse de memorabilitate le
are video-ul, postările cu plasare de produs şi prezentare, urmate
de articolele în scop de promovare. În acest sens, campaniile de
advertising pe Facebook au cele mai mari şanse să stârnească o
reacţie în rândul audienţei în comparaţie cu celelalte
platforme.
INSTAGRAM
Utilizatorii
de Instagram care urmăresc influenţatori au
o medie de vârstă cuprinsă între 18 şi 39 de ani, cu o
concentrare puternică în segmentul 18-29 ani. Sunt atraşi în
primul rând de conţinutul postat de Celebrităţi, iar mai apoi de
cel al altor tipuri de influenţatori.
Atenţia utilizatorilor de
Instagram se concentrează pe următoarele subiecte abordate de
influenţatori: fashion & beauty, îngrijire personală şi
lifestyle. În concordanţă cu conţinutul general existent pe
această platformă, modul preferat de utilizatori în care
influenţatorii postează conţinut sunt imaginile statice.
Mai mult
de jumătate preferă şi clipurile video.
În ceea ce priveşte
interacţiunea utilizatorilor cu conţinutul influenţatorilor,
„Like”-ul este singura şi cea mai răspândită formă de
reacţie. Dacă nu apreciază postarea influenţatorului, internautul
român nu face nicio altă acţiune decât să vadă acea postare sau
să o citească.
Utilizatorii de
Instagram urmăresc influenţatori pe această platformă mai ales
pentru a se inspira şi a fi la curent cu ce e nou.
Totodată,
Instagram are rezultate peste medie în accesarea cu scop de
destindere: urmăresc influenceri pentru a se simţi bine, pentru a
se relaxa sau amuza.
47% dintre
respondenţi preferă să primească conţinut publicitar de la
influenţatori sub formă de video în care apare şi produsul. Pe
locul doi se află banner-ele şi video-urile de prezentare.
Campaniile în colaborare cu influenţatori pe Instagram îi
determină pe cei care îi urmăresc să caute mai multe informaţii
despre produsul/brandul promovat atât online cât şi offline.
Totodată, îi convinge să caute produsul în magazine, însă fără
a-l cumpăra în mod necesar.
YOUTUBE
Utilizatorii
de YouTube care urmăresc influenţatori pe acest canal
sunt majoritar reprezentaţi de segmentul de vârstă 18-39 ani, cu o
afinitate ridicată pentru cei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24
de ani. Pe YouTube, focusul lor este îndreptat către Celebrităţi
(63%), chiar dacă această platformă este locul în care Oamenii ca
noi devin cunoscuţi prin vlogging.
Utilizatorii de
YouTube caută conţinut despre beauty/îngrijire personală,
casă/grădina/DIY, IT&C sau mâncare, în medie, mai mult decât
pe celelalte platforme. În acelaşi timp, utilizatorii sunt atraşi
şi de clipurile video cu informaţii despre lifestyle. YouTube este
platforma clipurilor video, iar utilizatorii preferă în majoritate
aproape absolută acest tip de conţinut. Însă, 54% dintre aceştia
confirmă că sunt atraşi şi de conţinutul audio, pentru ei
YouTube fiind folosit şi ca o platformă digitală de muzică.
Pe YouTube,
utilizatorii reacţionează în general pasiv la conţinutul postat
de influenţatori: 61% dintre aceştia doar vizionează clipurile
video. Motivele principale pentru care urmăresc conţinutul postat
de influenţatori pe acest canal sunt pentru a se simţi bine, pentru
a se relaxa şi amuza. În acelaşi timp, utilizatorii de pe această
platformă caută într-o măsură mai mare conţinut care îi ajută
să se inspire sau să găsească răspunsuri/sfaturi.
Aceştia preferă ca
produsele promovate de influenţatori să apară în clipurile video
ale acestora.
YouTube reuşeşte să genereze creşteri în vânzările
produselor endorsate, într-o măsură mult mai mare decât în cazul
celorlalte platforme studiate.
TWITTER
Utilizatorii
de Twitter care urmăresc influenţatori pe această platformă
sunt, în cea mai mare măsură, căsătoriţi, cu vârsta peste 30
de ani, segmentele evidenţiate fiind 30-39 de ani şi 45-49 de ani.
57% dintre aceştia urmăresc pe Twitter Profesionişti. Chiar dacă
nu sunt fanii Celebrităţilor, aceştia tind să le urmărească pe
această platformă, în aceeaşi măsură cu Oamenii ca noi.
Subiectele urmărite
de utilizatori pe Twitter sunt de tipul lifestyle sau IT&C.
În
ceea ce priveşte tipul de conţinut preferat de aceştia,
articolele/textele sau imaginile statice sunt printre primele. În
cea mai mare măsură, internauţii pe Twitter interacţionează
pasiv cu conţinutul postat de influenţatori: doar îl citesc sau îl
văd, pentru a fi informaţi.
Românii utilizatori
de Twitter nu preferă un anumit tip de branded content postat de
influenţatori.
Articolele, clipurile video de prezentare a
produsului sau cele în care este plasat produsul au cele mai mari
şanse să fie urmărite pe Twitter. Reacţiile în urma vizualizării
conţinutului unei campanii cu influenţatori sunt mai puţin
puternice decât media. Dintre cei care îşi amintesc, 30% au căutat
mai multe informaţii despre un anumit produs, după ce l-au văzut
promovat de un influenţator pe această platformă.
BLOGURI
Cititorii
de bloguri care urmăresc influenţatori pe o astfel de platformă
sunt bine reprezentaţi în mai multe intervale de vârstă, cu o
concentrare semnificativă în segmentul 25-29 ani. Aceştia sunt mai
mult orientaţi către Profesionişti şi Oameni ca noi, pe care îi
urmăresc şi pe bloguri: 66% urmăresc bloggeri Profesionişti, în
timp ce 52% urmăresc bloggeri care nu au niciun background într-un
anumit domeniu.
Românii caută
pe bloguri articole despre lifestyle, mai mult decât pe orice altă
platformă. Cel mai urmărit tip de
conţinut postat de influenţatori este articolul/textul. Promovarea
de produse de către bloggeri determină audienţa să acceseze
linkuri suplimentare şi să se informeze mai aprofundat. Prin
urmare, principalele motive pentru care influenţatorii sunt urmăriţi
pe aceste platforme sunt pentru a se inspira, a fi informaţi şi
pentru a găsi sfaturi sau răspunsuri.
Cititorii de bloguri
acţionează şi ca o comunitate, mulţi dintre ei afirmând că le
accesează pentru a se simţi conectaţi sau pur şi simplu pentru
amuzament.
Pe bloguri, 59%
dintre respondenţi preferă să vadă materiale publicitare sub
formă de articole. 44% preferă ghidurile de folosire, blogul fiind
cea mai potrivită platformă pentru această formă de promovare.
Invitaţiile la evenimente sunt, de asemenea, mai atractive pentru
cititorii de bloguri.
Oamenii care
urmăresc bloggeri sunt mai receptivi decât media în a cumpăra şi
a recomanda produsele susţinute de influenţatori pe această
platformă. Datorită faptului că se simt parte dintr-o comunitate,
şansele ca cititorii de blog-uri să participe la evenimente sau
concursuri sponsorizate sunt mai mari.
Pentru a oferi o
abordare 360, pe lângă perspectiva consumatoriilor, studiul complet
conţine şi informaţii despre perspectiva Influenţatorului şi cea
a Brand-ului. Aceste informaţii au rezultat din chestionarea a 26 de
marketeri şi 96 de influenceri din România.
NEW MEDIA
75% dintre internauti admit ca urmaresc cel putin un influentator online
21 august 2017, ora 17:20
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din NEW MEDIA
26 aprilie 2022, ora 16:51 in Cariere |
81 vizualizari |
0 comentarii
22 martie 2022, ora 13:35 in |
69 vizualizari |
0 comentarii
16 februarie 2022, ora 14:55 in |
68 vizualizari |
0 comentarii
16 februarie 2022, ora 14:22 in |
83 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- 40% dintre experții în HR estimează măriri salariale cu 5-10% în 2022 - studiu
- Emisiunea TV care a starnit cel mai mare interes in randul fanilor in toamna 2021
- Pandemia a propulsat firmele romanesti spre digitalizare - studiu
- Black Friday 2021: Românii vor să cumpere în special electrocasnice mici, haine și televizoare - studiu
- iPhone 2021: Un român trebuie să muncească 34 de zile pentru a și-l permite, față de 4 zile - un elvețian
Ultima ora
- Pandemia a propulsat firmele romanesti spre digitalizare - studiu (marti, 18:36)
- Black Friday 2021: Românii vor să cumpere în special electrocasnice mici, haine și televizoare - studiu (marti, 14:51)
- Noile restricții din Valul IV al pandemiei vor duce la livrări record de Black Friday - DPD (luni, 13:51)
- Microsoft și LinkedIn dezvoltă noi soluții pentru a facilita munca pe modelul hibrid (marti, 15:29)