NEW MEDIA

Actiuni Facebook, de vanzare in Romania. Cine va cumpara?

13 decembrie 2011, ora 12:32, autor(i): Andreea StefanSilviu Boiangiu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
fb.jpg
Agentiile de publicitate care au in portofoliu servicii de promovare pe Facebook ar putea fi primele interesate de achizitia de actiuni, dupa ce compania se va lista si la bursa de la Bucuresti, dupa cum ne-a declarat Lucian Despoiu, managing partner Kondiment.

Ne asteptam ca aceasta stire sa nu treaca fara urme pozitive in piata de online din Romania. Este foarte probabil ca se vor gasi investitori si in Romania, iar in ceea ce priveste profilul acestora, e posibil ca o parte sa provina din agentii care au in portofoliu servicii de promovare pe Facebook, de ce nu?, a adaugat reprezentantul aceleiasi agentii.

Pe de alta parte, Lucian Despoiu a spus ca o posibila intrare pe bursa a Facebook ar putea fi comparata cu listarea Apple, cand profilul investitorilor s-a conturat din oameni de afaceri din tot felul de industrii, plus lucratori, someri sau studenti.

Despoiu a atentionat totusi ca volumele tranzactionate pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB) nu sunt foarte mari, dar ar fi minunat ca tranzactionarea Facebook sa creasca aceste sume, dar cred ca e prea devreme pentru un pronostic.



Este foarte probabil ca se vor gasi investitori si in Romania, iar in ceea ce priveste profilul acestora, e posibil ca o parte sa provina din agentii care au in portofoliu servicii de promovare pe Facebook.

Intrebat insa daca compania pe care o reprezinta intentioneaza sa faca o astfel de investitie, Despoiu a spus ca nu avem in plan pentru moment asa ceva, dar o investitie in Facebook ar putea avea rezultate pozitive si cu siguranta e de luat in calcul.

Este o piata in crestere, cu tot mai multi clienti interesati sa dedice parti semnificative din bugete promovarii pe Facebook, a completat reprezentantul Kondiment.

Afirmatiile vin in contextul in care presedintele Bursei de Valori Bucuresti (BVB), Stere Farmache, a declarat recent ca intentioneaza sa tranzactioneze titlurile Facebook pe bursa de la Bucuresti, incepand de la anul, dupa ce compania americana se va lista in America.

Caruselul listarilor web 2.0 din 2011

Anul 2011 a fost anul listarilor mai multor giganti online. Desi au inregistrat cresteri spectaculoase in prima zi de la listare, majoritatea actiunilor companiilor online s-au "desumflat" ulterior.

Un exemplu in acest sens este listarea retelei sociale LinkedIn. Compania a demarat oferta publica initiala (IPO) in mai, cu un pret de deschidere al actiunilor de 45 de dolari. Titlurile LinkedIn au urcat repede spre o valoare de peste doua ori mai mare, inchizand ziua la 94,25 de dolari. In cursul verii, LinkedIn a atins chiar un varf istoric de 109,97 de dolari. Lucrurile nu au ramas insa, roze.

Actiunile LinkedIn au alunecat, incet, pe tobogan, ajungand in doar cateva luni la nivelul de 59 de dolari. Totusi, acestea si-au revenit ulterior, iar LinkedIn a inchis ultima sedinta de tranzactionare cu un pret al actiunilor de 71,29 de dolari, dupa cum se poate vedea in graficul de pe site-ul companiei.

O situatie similara se intalneste si in cazul unui alt gigant al web-ului, site-ul de reduceri Groupon. Compania a strans o finantare de 700 de milioane de dolari in urma ofertei publice initiale, la o evaluare de 12,7 miliarde de dolari. Finantarea obtinuta de Groupon a devenit, astfel, cea mai mare obtinuta de o companie de pe Internet de la listarea pe bursa a Google.

Actiunile Groupon au inchis prima zi de tranzactionare la bursa la un pret de 26 de dolari. Totusi, la numai trei saptamani de la listare, pretul actiunilor Groupon a "alunecat" pana la 15,24 dolari, sub pretul de listare de 16-18 dolari la care s-a realizat oferta publica initiala. Si actiunile Groupon si-au revenit ulterior, si au inchis ultima sedinta de tranzactionare cu un pret de aproximativ 22 de dolari.

Daca listarile companiilor americane din online s-au dovedit un succes partial, nu acelasi lucru se poate spune si despre ofertele publice initiale lansate pe bursa americana de giganti online din alte colturi ale lumii.

Motorul de cautare Yandex, un "Google rusesc", s-a listat la bursa din New York in mai cu un pret de pornire de 25 de dolari. Actiunile companiei au inchis ziua la un pret de 38,84 dolari, maxim istoric neegalat pana in prezent. Pretul actiunilor Yandex a inregistrat o scadere relativ constanta de atunci, inchizand ultima sedinta la un pret de numai 18,83 dolari.

O situatie similara, dar mai grava, s-a intamplat in cazul retelei sociale RenRen, "Facebook-ul chinezesc". Compania s-a listat la bursa din New York pentru un pret de pornire al actiunilor de aproximativ 14 dolari. Actiunile au crescut rapid pana la nivelul de aproximativ 20 de dolari in cursul primei zile de tranzactionare, dupa care bula "s-a spart". Actiunile RenRen au inchis ultima sedinta de tranzactionare la un pret de numai 3,68 dolari.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 21 Ianuarie 2022, 12:46
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter