- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cum influenteaza bloggerii comportamentul de cumparare al cititorilor

25 Jun, 13:59 • adrian.mihaltianu
Mai mult de jumatate (63,1%) din cititorii blogurilor au cumparat produse si servicii la recomandarea blogurilor pe care le citesc, se arata intr-un studiu de audienta al blogurilor romanesti.
Cum influenteaza bloggerii comportamentul de cumparare al cititorilor

In plus, 70,6% dintre cititorii blogurilor si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea.

„Studiul arata ca blogurile au un impact real in ce priveste opiniile si comportamentul de cumparare al cititorilor, iar acestia sunt, pe langa un target demografic ideal pentru advertiseri, si persoane cu influenta in grupul lor de prieteni , cu care discuta ceea ce citesc pe bloguri”, a declarat Ionut Oprea, managerul agentiei Standout.

Studiul realizat de Standout s-a desfasurat in lunile mai-iunie pe un numar de 78 de bloguri romanesti, prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns peste 10.000 de cititori (10.164). Este cea de-a treia editie a studiului.

Audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. Mai mult, acestia sunt [b]utilizatori activi de internet[/b], cu conturi pe retelele sociale (84,2% pe Facebook, 36,7% pe Google+, 35,9% pe YouTube, 24,7% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (77,5% uneori, des, foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (70% des si foarte des).

In ce priveste varsta, 68,1% din cititorii de bloguri au intre 19 si 34 de ani, iar cele mai frecvente grupe de varsta sunt 25-29 ani (24,1%), 19-24 ani (23,4%) si 30-34 ani (20,6%). Cititorii care au mai putin de 18 ani impliniti sunt in procent de doar 4,6%, iar cei cu varste intre 35-49 de ani acopera 22,8% din cititori.

In ceea ce priveste [b]studiile[/b], 51,3% din cititorii de bloguri au absolvit cel putin o facultate. Referitor la pozitia lor ierarhica, cei mai multi sunt inca studenti (18,8%) sau au o functie de middle management (15,1%). Pe de alta parte, o zecime din cititorii de bloguri sunt freelanceri.

In ce priveste [b]veniturile personale[/b], 72% din cititorii de bloguri castiga lunar peste 1.000 lei. 41,8% din cititori au declarat venituri intre 1.000 si 3.000 lei, in timp ce 19,5% au venituri intre 3.000 si 6.000 lei, iar 10,6% chiar peste 6.000 lei.

Studiul derulat de Standout arata si ca acestia sunt in mare proportie cititori fideli, aproape jumatate dintre cititori (48,7%) accesand zilnic sau de cateva ori pe zi blogurile preferate. Un alt procent de 33,8% din cititorii de bloguri acceseaza blogurile lor preferate de cateva ori pe saptamana.

O alta componenta a studiului a urmarit si impactul blogurilor asupra comportamentului cititorilor, pe doua directii: influenta directa asupra consumului/cumparaturilor precum si influenta asupra opiniilor, la modul general, cat si despre produse, servicii si companii.

Astfel, 70,6% dintre cititori si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea, iar mai mult de jumatate dintre ei (63,1%) au si cumparat/ folosit produse/ servicii/ aplicatii in urma recomandarii unui blogger.

Standout este o agentie de marketing si comunicare pe bloguri si retele sociale infiintata in 2007. Ea deruleaza permanent campanii pe cele mai vizitate bloguri si retele sociale din Romania, gestionand o retea de peste 200 de bloguri romanesti selectate dupa criterii cantitative si calitative.

Agentia a implementat in ultimii ani campanii pe bloguri si retele sociale pentru branduri ca Orange, Danone, Sony, Gealan, BCR, Coca-Cola, Toshiba, Dove, Rexona, HP, Beck’s, UPC, Santal, Jacobs, KLM, Titan, Praktiker, Bitdefender, Diverta si multe altele.