NEW MEDIA

Cum vrea publicitatea pe mobil s-o detroneze pe cea online

14 martie 2012, ora 00:05, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
publicitate.jpg
Cresterea numarului celor care detin un smartphone, precum si o comunicare personalizata cu consumatorul sunt principalele arme cu care advertisingul mobil vrea sa-l detroneze pe cel online. Pe de alta parte, spatiul limitat, precum si posibilitatile restranse de comunicare, sunt piedicile care trebuie depasite in acest demers.

La nivel de investitii, piata de mobil marketing reprezinta o concurenta serioasa pentru bugetele pe online. Potrivit estimarilor,á aceasta se ridica in prezent la 7 milioane de euro, in timp ce publicitatea online clasica este estimata la aproximativ 21 de milioane de euro.

Intrebat daca este posibil ca publicitatea pe mobil sa depaseasca investiile in cea online, Alex Putineanu, managing director al Mobile Works, agentie specializata in mobile marketing, membra a grupului Lowe, a raspuns ca "orice este posibil".

"Mergand de la premisa ca istoria se repeta toate canalele de comunicare au fost depasite de canalele mai noi de comunicare. Singura variabila este timpul. Daca ne uitam la online acesta a depasit deja o buna parte dintre canalele traditionale de comunicare, situandu-se pe locul al doilea dupa TV in 2011 ca valoare a bugetelor media atrase", a mentionat Putineanu.



Pe de alta parte, el admite ca avand un spatiu limitat, tehnologiile mobile trebuie sa prezinte doar informatiile esentiale pentru utilizator, intr-o maniera cat mai scurta si la obiect.

Astfel, principala diferenta intre comunicarea pe mobile si cea online tine de experienta pe care o primeste consumatorul, prin continut.

In schimb, comunicarea in online iti permite sa oferi informatii mult mai detaliate.

"De aceea, de fiecare data cand transferam un mesaj de pe online pe mobil trebuie sa ne gandim la ce se asteapta utilizatorul de la noi si de ce informatii ar avea nevoie pe telefonul mobil", a declarat Alex Putianu, pentru DailyBusiness.ro.

In ciuda constrangerilor legate de spatiul limitat, tot mai multe branduri iau in calcul investitia in publicitatea pe mobil, avand in vedere ca numarul utilizatorilor de smartphone-uri este de 2,5 milioane, iar rata de penetrare va creste cu 15% in 2012, potivit estimarilor lui Alex Putineanu.

Acesta a mai spus ca "smartphone-urile vor trece de la early adoption la mass adoption", iar orice posesor al unui telefon mobil poate fi impactat prin publicitatea pe mobil.

Generatia mai tanara este mult mai predispusa la acest tip de comunicare,datorita afinitatii mai mari la noi tehnologii.

In acelasi timp, cele 2,5 milioane de utilizatori de smartphone-uri au un concurent serios in cei 7,8 milioane de utilizatori de Internet.

Ultimele date ale Eurostat, prezentate in decembrie 2011, aratau ca in Romania exista aproximativ 7,8 milioane de utilizatori de Internet, iará 24% dintre romani folosesc zilnic sau aproape zilnic conexiunea digitala.

Cu toate acestea, Romania se claseaza pe ultimul loc in aceasta privinta in Uniunea Europeana, avand in vedere ca media UE este de 56%.

In ceea ce priveste sumele investite pentru publicitatea pe mobil, tendinta este de crestere.

"Piata de advertising pe mobil este in plina expansiune si ma astept sa urmeze acelasi trend si in 2012 datorita cresterii penetrarii smartphoneurilor si a accesului la internetul mobil", a adaugat reprezentantul aceleiasi agentii.

Si asta in conditiile in care in prezent, valoarea pietei de mobile marketing este de aproximativ 7 milioane de euro.

ôIn 2012 activitatile de mobile se vor diversifica, ceea ce va insemna si o crestere a pietei. Sunt multi clienti mari care abia acum gusta mobile marketingul si incep sa investeasca in astfel de campaniiö, a adaugat Putianu.

In ciuda perpetuarii crizei economice, si publicitatea online clasica isi continua expansiunea in 2012.

Bogdan Belciu, partener Servicii de Consultanta pentru Management la PricewaterhouseCoopers Romania si unul dintre autorii studiului Romanian Online Advertising Revenue Study (ROADS), pentru IAB Romania, declara recent ca piata publicitatii online va continua sa creasca.

Este posibil ca in anii urmatori, online-ul sa devina al doilea mediu, dupa televiziune, ca incasari din publicitate, devansand radio-ul, presa scrisa si outdoor-ulBogdan Belciu, PricewaterhouseCoopers Romania

Pentru 2011, acesta estimeaza ca sumele investite in publicitatea online s-au situat intre 20 si 21 de milioane de euro, nivel similar celui din 2010.á

Pe de alta parte, exista companii care prefera formele traditionare pentru a se promova, precum TV-ul sau print-ul, fiind reticente in a investi in noile medii.

"Daca nu sunt convinsi incaáde beneficiile deja foarte clare ale comuncarii online, va fi foarte dificil sa ii convingem sa foloseasca servicii similare de mobile si sa isi faca un site mobil sau sa investeasca in aplicatii interactive", a explicat Alex Putineanu de la Mobile Works, adaugand ca marketingul mobil permite clientilor sa comunice cu consumatorii la un nivel personal, chiar prietenesc.

Brandul, ca un prieten

Si asta pentru ca brandul nu mai este o entitate superioara si inabordabila, ci devine "un prieten" care vorbeste cu tine.

Printre industriile care investesc masiv in mobile marketing se numara retailul, FMCG si domeniul bancar si al asigurarilor. Situatia este asemanatoare si in ceea ce priveste investiile in publicitatea online clasica.

Cand vine vorba de formele de publicitate, daca in online cele mai cautate moduri de promovare in randul companiilor sunt bannerele, reclame integrate in textul paginii, formatele de tip pop-up sau continutul sponsorizat, vedeta publicitatii mobile ramane SMS-ul.

ôSMS-ul va ramane metoda preferata a marketerilor de comunicare cu consumatorii. Ne bucuram insa sa vedem deschidere din partea clientilor si dorinta de a experimenta tehnologii noi precum augmented reality sau QR si cred ca in aceasta directie ne vom indrepta in urmatorii aniö, a adaugat reprezentantul al Mobile Works.

In ceea ce priveste promovarea pe onlien-ul clasic, in primele 6 luni din 2011, suma totala generata de publicitatea online de tip embedded, reprezentata de bannere si reclame incorporate in structura paginii, a fost de 22,68 milioane de lei.

De asemenea, reclamele pop-up, imagini, texte sau video care apar pe ecran direct la accesarea paginii sau prin simpla miscare a mouse-ului au adus 6,37 milioane lei. Pe locul al treilea, ca valoare a incasarilor, se afla continutul sponsorizat, cu 4,88 milioane lei.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 27 Octombrie 2021, 00:11
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter