- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

De ce a intrat Neogen in lumea virtuala Second Life

08 Mar, 15:00 • Redactia DailyBusiness
Dupa ce ieri compania de Internet Neogen a anuntat deschiderea unui birou in mediul virtual tridimensional creat de jocul Second Life, oficialii au explicat pentru DailyBusiness ce anume a stat la baza alegerii lor si in ce a constat proiectul.
De ce a intrat Neogen in lumea virtuala Second Life

Practic, compania a inchiriat o suprafata de teren pe malul oceanului, a construit o cladire, a mobilat-o, au folosit steagul Romaniei si au creat un avatar pentru managerul general al Neogen, Calin Fusu, sub denumirea fictiva de Kalin Kuhn, povesteste Aura Tatu, colaborator pe media si publicitate a companiei Neogen si project manager pentru implementarea Neogen in Second Life.

Utilizatorii sediului virtual Neogen au posibilitatea de a interactiona cu obiectele din birou si de a naviga direct in site-urile Neogen prin interfata Second Life.

„Am incercat sa nu cheltuim un buget foarte mare pentru acest proiect, costuri pe care le consideram o investitie in marketing”, spune Aura Tatu pentru DailyBusiness.

„Nu ne asteptam sa castigam bani din acest proiect, ci mai degraba sa cream vizibilitate pentru Neogen si pentru brandurile romanesti. Speram ca in timp sa se creeze o comunitate romaneasca in acest mediu, sa crestem vizibilitatea tarii in comunitatea internationala si chiar sa promovam valori si branduri autohtone”, continua ea.

„Daca Neogen va castiga bani in SecondLife sau nu, e o chestiune care tine de strategia de business a companiei si bineinteles de posibilitatile pe care lumea virtuala le ofera. Sa nu uitam ca core-business-ul Neogen este dezvoltarea site-urilor si produselor pentru piata din Balcani. Nu exclud totusi posibilitatea de a gasi prin intermediul acestui birou virtual, parteneri straini interesati de piata online din Romania”.

Managerul nu a dorit sa dezvaluie valoarea costurilor necesare pentru implementarea proiectului.

Jocul Second Life presupune construirea unei lumi virtuale in care indivizii interactioneaza prin relatii economice, sociale etc.

Tranzactiile dintre comunitatile si companiile virtuale au la baza o moneda specifica, numita Linden Dolar, convertibila in dolari americani. Jucatorii pot astfel cumpara si vinde produse sau servicii folosind, in fond, bani reali.

Utilizatorii Second Life pot intra in joc initial pe gratis, urmand ca pentru o participare de durata mai lunga sa plateasca o taxa de minim 9,95 de dolari si, desigur, costurile aferente tranzactiilor.

Un proiect de dimensiuni mici si medii in Second Life, ce presupune deschiderea unei companii sau construirea unei resedinte pe un teren, poate costa de la cateva sute la cateva mii de dolari. Iar pentru proiecte mai ambitioase, sumele pot depasi cateva sute de mii de dolari.

Compania de Internet Neogen a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,2 mil.euro, iar pentru anul acesta oficialii spera ca rezultatele sa atinga nivelul de 2 mil.euro.