
 Acesta a publicat pe blogul agentiei o radiografie a optimizarii site-urilor din Romania pentru mobile si pozitionarea acestora in Google, dar si efectul asupra acelor pagini care nu au o varinata de design adaptata pentru aceste dispozitive.
Analiza a fost indreptata asupra magazinelor online. Astfel ca si cele 10.688 de cuvinte cheie alese au fost din zona de ecommerce, din toate categoriile de interes comercial, mai putin nisa speciala pentru adulti. Astfel, a identificat 74.162 de domenii unice pozitionate in top 50 pe google.ro.
- 33.538 (45%) din site-uri care nu au versiune de mobil.
- 12 – Diferenta medie intre pozitia pe mobil fata de pozitia pe desktop, pentru site-urile care nu au versiune de mobil
- 45.024 – 61% din site-uri au cel putin un cuvant pentru care sunt pozitionate mai slab pe mobil fata de desktop
- 28.164 – 38% din site-uri care apar in rezultatele pentru desktop, dar nu apar in rezultate pentru mobil
- 52% din site-urile care apar in top 10 Google pe desktop nu au versiune de mobile
Analiza a fost realizata cu ajutorul aplicatiei agentiei MintMetrics, care pentru scurt timp este in teste si cu acces gratuit pentru cei interesati de monitorizarea campaniilor de marketing organic si analiza concurentilor.