NEW MEDIA

Magazinele online nu tin pasul cu avantul romanilor spre tehnologie

19 decembrie 2014, ora 13:35 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
onlineshopping.jpg
Agentia de marketing digital Today’s a analizat mediul online si al gadgeturilor din Romania in 2014 si ofera date interesante cu privire la trendul din piata.

In 2014, romanii au ajuns sa foloseasca, in medie, 1,7 dispozitive per om. Este o crestere insemnata fata de 2012, cand media era de un dispozitiv per om, dar modica fata de 2013, cand era la 1,6 dispozitive. Cand vine vorba de folosirea dispozitivelor mobile pentru a cumpara online, Romania este peste tari precum Slovacia, Rusia sau Republica Ceha si Ungaria cu un procent de 24%. De asemenea, ei se documenteaza online in prima faza apoi cumpara offline cand vine vorba de polite de asigurare, alimente sau obiecte de uz casnic.

La finalul anului sunt activate 7,5 milioane de smartphone-uri, 22,6 milioane de cartele SIM si la operatorii telecom din Romania sunt active 9,3 milioane de abonamente. 

Cresterea vanzarii de smartphone-uri a dus si la cresterea traficul mobil pe Facebook. Astfel, sunt 2,5 millioane de utilizatori activi, in crestere cu 39% in ultimele sase luni. Aproximativ 7,2 milioane de romani au cont pe aceasta retea sociala. 



Cand vine vorba de alte retele sociale, Instagram are 160.000 de conturi cu 40.000 de utilizatori activi si devanseaza Twitter la acest capitol, care are aproximativ 26.000 de utilizatori activi. In Romania, LinkedIn se apropie de 1,5 milioane de conturi deschise si tara noastra ocupa locul 35 in lume in aceasta retea.

In primele sase luni ale acestui an, numarul total de conexiuni mobile active la Internet a crescut cu 28% pana la 14,4 milioane. Odata cu aceasta crestere, care se va manifesta si in 2015, va spori si rata de penetrare a serviciilor de Internet mobil, care la finele lunii iunie se situa la 52,1%, conform cifrelor ANCOM. Utilizatorii de Internet mobil se impart egal in utilizatori de cartele preplatite si cei cu abonamente la operator.

Discrepanta intre pregatirea oamenilor si a magazinelor

Today's a mai analizat si modul in care magazinele online sunt pregatite pentru acest avant spre tehnologie al romanilor. Este inca o discrepanta mare intre deprinderea oamenilor de a folosi zilnic astfel de dispozitive inteligente si pregatirea de care dau dovada magazinele in a-si adapta interfata cu utilizatorilor noilor tendinte.

„Foarte putine magazine online investesc serios intr-o versiune mobila, dar si mai putine optimizeaza periodic site-ul. Cand vine vorba de aplicatii, un procent foarte mic de magazine apeleaza la asa ceva. Din ce am observat noi, cei care ar trebui sa foloseasca astfel de aplicatii mobile sunt proprietarii de restaurante, hotelurile, dar si magazinele online care se bazeaza pe achizitii recurente“, a declarat Marius Lazarescu, director Today's. 

„Din experienta noastra, am observat ca daca tii o campanie online activa, dar website-ul are probleme si nu este optimizat pentru mobile, nu reusesti sa atragi clienti noi si din acest motiv investitia nu se justifica. De multe ori, agentiile elimina dispozitivele mobile din strategia de promovare pentru a cheltui cat mai eficient bugetele, dar asta duce la o pierdere de clienti obisnuiti sa navigheze on-the-go, prin dispozitivele mobile“, a mai spus Marius Lazarescu.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 09 Decembrie 2021, 11:29
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter