- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Merita sa lucrezi in social media? Cat castiga cei pentru care Facebook sau Twitter nu sunt doar un hobby

09 Oct, 13:02 • monica.manea
Salariile din social media au inregistrat in acest an o scadere comparativ cu 2011, avand in vedere ca a crescut ponderea celor care declara salarii sub 500 de euro si a scazut ponderea celor care au salarii peste acest nivel, conform studiului State of Social Media, realizat de Stillae, Evensys si Portal HR.
Merita sa lucrezi in social media? Cat castiga cei pentru care Facebook sau Twitter nu sunt doar un hobby

Estimarea salariului
mediu lunar arata o scadere de la circa 850 de euro in 2011 la circa 660 euro.

Cele mai fecvente
joburi in domeniu sunt cele de social media manager si social media specialist.
In comparatie cu 2011 cand doar 10% dintre angajatii in social media detineau
functia de manager, in acest an procentul este de 20%.

In schimb, o scadere
semnificativa a ponderii s-a inregistrat in randul functiilor de PR consultant
( de la 16% in 2011, la 6% in 2012) sau web marketer (6% in 2011 la doar 1% in
acest an).

[img=3374][/img] Cei mai bine platiti
sunt social media managerii care pot castiga pana la 1500 de euro, in cazul
celor din categoria sernior. Salariul unui copywriter este cuprins intre 350 si
700 de euro, venitul lunar al unui DTP-ist variaza de la 400 si 550 de euro,
iar al unui social media specialist intre 300 si 600 de euro. Sumele se
modifica in functie de experienta angajatului.

Studiul mai arata ca cei
mai multi angajati cu responsabilitati de social media vin din domenii precum:
relatii publice (19%), online (11%) si presa (9%).

Principalele
responsabilitati ale acestor angajati constau in managementul conturilor
sociale si postarea si revizuirea continutului. Comparativ cu anul trecut, in 2012
activitatea de derulare si monitorizare a campaniilor (Facebook Ads, Bannere,
campanii pe bloguri) a inregistrat o crestere (+5)  intrand in Top 5 alaturi de: managementul
conturilor (85%), postare si revizuirea continutului (84%), managementul
conversatiilor (60%), monitorizarea brandului concurentiei (52%).

Tot in ceea ce
priveste activitatile intreprinse de angajatii social media se constata o
scadere considerabila in acest an a cercetarii, inclusiv keyword search, de 11
procente.

O alta schimbare
importanta fata de anul trecut se refera la timpul pe care il petrece un angajat
social media pe canalele si proiecte ce tin de jobul sau. Daca in 2011 activitatea
ii ocupa aproximativ 55% din timpul zilnic, in acest an studiul State of Social
Media constata o crestere de pana la 62%.

Necesitatile legate de
social media au crescut in ultima perioada in special pentru pozitiile de new
media specialist sau community manager. 

Acolo unde nu exista un departament special de
social media toate responsabilitatile mai sus mentionate trec de cele mai multe
ori in sarcina departamentului de marketing. Insa in ultimul s-a inregistrat o
crestere cu 4% a numarului de departamente create special pentru a indeplini
responsabilitatile respective.