Valoarea pietei de promotii cu participare prin sms, raportat la numarul de mesaje tranzitate, la care se adauga costul de realizare a aplicatiilor si costul unui abonament lunar, a depasit un milion de euro anul trecut, potrivit unui monitorizari realizate de agentia Voxline Communication.
Promotiilor prin sms li s-au adaugat in cazul a 55% dintre campanii web-site-uri dedicate, unde cei interesati se puteau inscrie, in restul cazurilor optandu-se doar pentru inscrierea prin sms.
Anul 2009 a adus cresteri in randul campaniilor efectuate pentru alimente (atat ca numar de campanii cat si ca numar de companii), bauturi alcoolice, precum si cele pentru tigari. Cu toate acestea, au fost observate si scaderi drastice la numarul de companii din domeniul aparaturii electronice/electrocasnice, cosmetice/detergenti si constructii.
"Intr-un an de criza, in care canalele clasice de media au atras mai putini bani de la branduri comparativ cu ceilalti ani, am putut vedea cel putin 3 promotii ale caror costuri de implementare/desfasurare se apropie de 100.000 euro", a declarat Bogdan Apostol, business development manager Voxline Communication.
Printre brandurile care au desfasurat pentru prima oara promotii prin sms in 2009 se numara Zuzu, Margaritar, J&B. Carolli, Rio Mare, Grasa de Cotnari, Murfatlar sau TvMania.
Din punct de vedere al premiilor, in 2009 a fost depasita valoarea din 2008, ajungandu-se la premii cumulate de aproximativ 25 milioane lei. Din punct de vedere al traficului generat de campanii, in urma monitorizarii se poate estima un numar de peste 20 milioane de sms-uri, participarile cele mai numeroase fiind la tigari si bauturi racoritoare.
"In 2010 estimam ca brandurile cunoscute pentru dinamismul lor (Pepsi, Coca Cola, unele branduri de tigari, unele branduri de bauturi alcoolice) vor continua sa inoveze metodele de inscriere in promotii. Anul 2009 se remarca prin introducerea unei noi modalitati de inscriere in promotie, avand la baza tot telefonul mobil: inscrierea prin intermediul unui site mobil. Probabil in 2010 vom avea cel putin 5 branduri care vor utiliza si acest canal de inscriere in promotii. De asemenea ma astept sa creasca interesul acordat experientei consumatorului cu brandul, daca in 2009 s-a dublat numarul campaniilor care au avut si web site dedicat, nu vad de ce acest trend nu ar continua si in 2010", a mai spus Bogdan Apostol.
Voxline Communication a monitorizat pe parcursul anului 2009 peste 60 de campanii de marketing prin sms, realizate de 35 de companii, numar asemanator cu promotiile desfasurate in 2008.
Voxline este o companie autohtona ce furnizeaza servicii integrate de mobile marketing si care activeaza pe piata autohtona din 1998.
NEW MEDIA
Piata de promotii prin sms a depasit un milion de euro in 2009
15 februarie 2010, ora 17:22
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din NEW MEDIA
18 ianuarie 2021, ora 14:27 in Finante-Banci |
9 vizualizari |
0 comentarii
18 noiembrie 2020, ora 15:39 in |
31 vizualizari |
0 comentarii
03 noiembrie 2020, ora 18:15 in |
24 vizualizari |
0 comentarii
27 octombrie 2020, ora 18:41 in |
23 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Prietenii si promotiile, factori mai puternici decat publicitatea in influentarea deciziei de cumparare a romanilor
- 4G, un sfert din totalul conexiunilor de internet mobil. Pentru prima data, scade numarul SMS-urilor
- Atentie la SMS-urile catre numere scurte cu suprataxa! Sanctiune pentru o campanie Digi Mobil si Pro FM
- Ce promotii vaneaza romanii de Paste, dupa ce de Black Friday cauta gadget-uri si electrocasnice
- Promotiile iernii: Romanii au la dispozitie zeci de destinatii cu bilete sub 100 euro
Ultima ora