- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Radu, Diverta: Daca investim milioane intr-un singur magazin, de ce n-am face la fel si in online?

28 Aug, 15:37 • emanuel.ceciu
Retailerul Diverta a alocat circa 500.000 euro pentru relansarea portalului propriu de comert online Dol.ro, care va avea loc la finele lunii septembrie, a declarat pentru DailyBusiness.ro Octavian Radu, general manager RTC, care detine reteaua de magazine Diverta.
Radu, Diverta: Daca investim milioane intr-un singur magazin, de ce n-am face la fel si in online?

„Partea de online va deveni din ce in ce mai importanta in strategia noastra de extindere. Ma uit la portalurile de carte si IT&C din afara Romaniei, in special la Amazon.com. Ei cred ca vand, fara sa aiba niciun magazin fizic, de 10 ori mai multe carti decat noi, dar si investesc foarte mult. Noi, Diverta, daca suntem capabili sa investim milioane intr-un singur magazin, de ce n-am investi la fel si in online?”, a spus Octavian Radu.

Directorul general al RTC a subliniat ca investitiile nu se vor opri la 0,5 mil. euro.

„Am scindat segmentul online de magazinele fizice, astfel incat Dan Rosu, director executiv pe Diverta, nu se mai ocupa de partea web. De asemenea, vom investi in produse noi, speciale pentru online, vom realiza promotii, concursuri si altele”, a adaugat Radu, fara a preciza insa cine este manager pe online.

Pe langa portalul Dol.ro, in 2009 Diverta va lansa un alt site dedicat in special romanilor din afara tarii – RomShop.ro

„Produsele de pe acest portal vor fi doar cele tipic romanesti. Nu vom vinde tastaturi sau carti in engleza, pe care le pot gasi si in alte parti”, a spus Radu, spunand ca este inca prea devreme pentru a estima investitiile in nou site.

In prezent, RomShop.ro redirectioneaza utilizatorii catre Dol.ro.

Oficialii Diverta au confirmat faptul ca se afla in discutii de preluare a unor portaluri de carte, insa, pana in prezent, nu s-a concretizat nimic.

„Cautam, intr-adevar, sa achizitionam unul sau mai multe portaluri de carte, dar pana in prezent nu s-a concretizat nicio discutie”, a declarat Dan Rosu.

Anterior, reprezentantii celei mai mari librarii online din .ro, Librarie.net, au declarat pentru DailyBusiness.ro ca se afla in discutii de vanzare catre Diverta.

Marius Ghenea, general manager al magazinelor online de IT&C si electronice PCFun.ro si ElectroFun.ro, este de parere ca suma investita in relansarea portalului este una normala.

„Pentru o relansare si reorganizare a unui portal de marimea celui detinut de reteaua de magazine Diverta, suma este una normala. Oricum, portalurile de IT&C din Romania, de genul PCFun.ro sau eMag.ro, nu vor intra in concurenta directa cu Dol.ro. Portalul Diverta este unul ce aduce mai mult cu Amazon.com”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Marius Ghenea.

Conform acestuia, concurentii cei mai mari ai Dol.ro sunt portalurile de carti.

„Daca Librarie.net va fi achizitionat de Diverta, dispare si cel mai mare concurent din online pentru Dol.ro, pe segmentul de carti”, a subliniat Ghenea.

30% din afacerile Diverta provin din vanzarea de carte, in timp ce IT&C-ul ocupa 15% din veniturile companiei.

Cel mai mare magazin online de IT&C este eMag.ro, cu venituri de 70 de milioane de euro pe anul trecut.

Diverta a raportat afaceri de 46,5 mil. euro in 2007, in crestere cu 20%.

Resurse suplimentare:
Diverta a inaugurat joi un nou spatiu in fostul magazin Eva, unde a investit 2 mil. euro