NEW MEDIA

Retailerii, nevoiti sa se adapteze. Clientii fac tot mai des cumparaturile de pe telefon si tableta

12 martie 2014, ora 12:03, autor(i): Andreea Radu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Telefon-cumparaturi.jpg
Consumatorii fac din ce in ce mai multe cumparaturi de pe tableta sau smartphone, si mai mult de jumatate dintre ei la nivel global (55%) afirma ca au parte de oferte mai bune daca achizitioneaza produsele online decat in magazin, conform unui nou studiu al PwC.

ôConsumatorii vor totul si, daca se poate, imediat, iar retailerii trebuie sa gaseasca o modalitate de a le livra acest lucru intr-un mod profitabil. Retailerii se vad nevoiti sa-si transforme cu totul afacerea, si nu doar sa ofere mai multe canale de vanzareö, a declarat Mihaela Mitroi, liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.

Studiul, derulat pe 15.000 de cumparatori online din 15 tari, arata o imagine similara la nivel global, in care cumparaturile facute pe internet devin o parte tot mai importanta a comportamentului de consum.

De asemenea, mai nou, consumatorii cumpara de la tot mai putine branduri de retail. De exemplu, cand au fost rugati sa aleaga un numar de retaileri de la care au cumparat in ultimele 12 luni, dintr-o lista de 30 de nume bine-cunoscute din tara lor, 15% dintre respondenti au spus ca au achizitionat produse doar de la un retailer, dublu fata de nivelul anului 2012.



Efectul retelelor de socializare

Rezultatele subliniaza rolul crucial pe care retelele de socializare il joaca acum in educarea consumatorilor, atat despre retailer, cat si despre producatori - 59% dintre respondenti au declarat ca urmaresc brandurile sau retailerii favoriti pe retelele de socializare.

Acelasi procent (59%) spune ca a descoperit un brand pe retelele de socializare, fapt ce arata rolul important al interactiunii pe aceste retele intre retailer si consumatori.

ôCei care administreaza brandurile sunt constienti ca trebuie sa isi atraga clientii catre platformele lor online - numarul respondentilor care au vizitat retelele de socializare ca urmare a promotiilor personalizate primite prin email sau mesaj a crescut de la 9% in 2012 la 21% anul acestaö, a adaugat Mihaela Mitroi.

Legat de interactiunea cu o companie ca urmare a unei experiente placute sau neplacute, 55% dintre cumparatorii online la nivel global au vorbit despre experienta lor cu un anume produs sau brand pe retelele de socializare.

Este interesant faptul ca, recent, retelele de socializare au capatat rolul de ôvitrinaö a magazinului, din moment ce aproape o jumatate dintre cei intervievati (48%) au spus ca au cumparat produse utilizand retelele de socializare, in urcare de la doar o zecime in 2012
.

Studiul, pe scurt:

  • 59% dintre cumparatorii online afirma ca isi urmaresc brandurile favorite pe retelele de socializare
  • 41% au cumparat produse folosind o tableta, in comparatie cu 28% in 2012, iar 43% au achizitionat produse utilizand un smartphone, in comparatie cu 30% in 2012
  • Cumparatorii chinezi conduc detasat in topul cumparaturilor facute de pe dispozitive mobile, 49% facandu-si cumparaturile de pe tableta, iar 51% de pe smartphone
In Romania, valoarea totala a cumparaturilor efectuate cu ajutorul dispozitivelor mobile s-a ridicat la 20,6 milioane euro la finalul lui 2013, din care 13,8 milioane euro prin plati online realizate de pe telefoane si tablete, iar 6,8 milioane euro prin tranzactii SMS, potrivit Netopia mobilPay.

ä2013 a fost anul m-commerce-ului peste tot in lume, si iata ca nici Romania nu a facut exceptie. Bineinteles, inca nu putem vorbi de un volum similar celui din Statele Unite sau Europa de Vest, unde platile online de pe telefon si tablete au devenit naturale, insa tot mai multi romani au inceput sa inteleaga si sa prefere aceasta metoda simpla de plata, sigura si mai la indemana ca oricare altaö, a declarat Antonio Eram, CEO Netopia mobilPay.

Citeste si: Cash-ul devine istorie? Inlocuirea platilor in numerar cu cele prin card se accelereaza
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 02 Iulie 2022, 01:53
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter