- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Studiu: 50% dintre internauti vizioneaza programe TV online

31 Aug, 15:15 • Redactia DailyBusiness
50% dintre dintre internauti folosesc in fiecare saptamana servicii TV/video on-demand pe Internet, potrivit unui realizat de Ericsson ConsumerLab.
Studiu: 50% dintre internauti vizioneaza programe TV online

Datele au fost colectate din tari precum China, Germania, Spania, Suedia, Taiwan, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii, utilizand un esantion reprezentativ pentru peste 300 de milioane de utilizatori.

Peste 70% dintre respondenti au spus ca urmaresc saptamanal continut pe Internet, descarca continut de pe Internet sau urmaresc emisiuni de televiziune inregistrate.

Studiul arata ca oamenii petrec pana la 35% din timpul lor liber vizionand programe TV si continut video si sunt din ce in ce mai constienti de existenta unei multitudini de noi tehnologii, fenomen care duce la crearea unor noi modele de consum media.

93% dintre respondenti au declarat ca urmaresc in continuare programele la televizor, dar rolul televiziunii difuzate in mod traditional se schimba ca urmare a aparitiei unor noi canale de distributie.

Continutul transmis live este in continuare foarte important pentru consumatori, dar abilitatea de a decide cand si cum este urmarit va afecta rolul continutului difuzat in mod traditional.

Consumatorii vad televiziunea viitorului ca pe un serviciu personalizat, de calitate, usor de utilizat si disponibil la cerere fara intreruperi publicitare.

„Concluziile studiului nostru arata clar ca, in acest moment, structura consumului este fragmentata si foarte complexa. Exista o serie de tipare de consum foarte bine stabilite si o piata cu utilizatori curiosi, dornici intotdeauna sa experimenteze lucruri noi”, a spus Anders Erlandsson, senior advisor Ericsson ConsumerLab.

„Consumatorii cauta o solutie care sa le ofere libertatea sa aleaga ce isi doresc atunci cand isi doresc si sub forma in care isi doresc. Punctul central este calitatea experientei utilizatorului, mai degraba decat platforma tehnica menita sa sustina aceasta experienta”, a adaugat el.

Datele evidentiaza o corelatie clara intre trasaturile considerate importante de catre utilizatori si disponibilitatea de a plati pentru a beneficia de ele. In ziua de astazi, suma cheltuita de catre utilizatori nu este proportionala cu perioada de vizionare. Utilizatorul obisnuit cheltuie in medie 38 euro pe luna pentru continutul TV vizionat, iar aproape 60% din aceasta suma se duce catre canale traditionale de televiziune.

Cu toate acestea, daca luam in considerare faptul ca doar 40% din totalul consumului de continut TV/video se realizeaza prin intermediul canalelor TV obisnuite, devine evident ca utilizatorii nu platesc pentru acele servicii pe care le folosesc cel mai des.

Studiul a cercetat si atitudinea consumatorilor fata de Tablet PC-uri cu ecran tactil si rolul lor in comportamentul lor de consum, relevand faptul ca 37% dintre respondenti ar fi interesati sa foloseasca un astfel de dispozitiv pe post de telecomanda.

Furnizorul mondial de tehnologie si servicii pentru operatorii de telecomunicatii, Ericsson ofera suport pentru retele cu peste 2 miliarde de abonati. Portofoliul companiei cuprinde infrastructura pentru telefonie mobila si fixa, precum si solutii broadband si multimedia pentru operatori, companii si dezvoltatori.

Companiile in joint-venture Sony Ericsson si ST-Ericsson le ofera consumatorilor dispozitive mobile personale cu functii dintre cele mai complexe.

Activi in 175 de tari, cei peste 80.000 de angajati au generat, in 2009, venituri de 27,1 miliarde de dolari. Fondata in 1876 si avand sediul la Stockolm, in Suedia, Ericsson este listata la Bursa Nordica OMX din Stockolm si pe Nasdaq din New York.