- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Trei metode de monitorizare pe Twitter care te vor ajuta in campaniile de marketing

26 Oct, 14:16 • emanuel.ceciu
Twitter este un instrument de comunicare foarte eficient. Ai luat insa in considerare sa folosesti puterea retelei de micro-blogging pentru a iti amplifica eforturile de marketing? Acest articol iti va oferi cateva sfaturi despre cum sa monitorizezi mai eficient rezultatele de pe Twitter si cum sa cresti vizibilitatea mesajelor tale.
Trei metode de monitorizare pe Twitter care te vor ajuta in campaniile de marketing

Numarul total de conturi romanesti pe Twitter a crescut la mijlocul lunii octombrie cu 1% fata de luna iunie, pana la 36.000. Numarul de post-uri scrise de romani, lunar, este, in medie, de circa 1,3 milioane, conform ZeList, companie ce monitorizeaza activitati social-media si bloguri din Romania.

Cei mai multi dintre utilizatori folosesc Twitter pentru a cunoaste oameni, a face liste de prieteni si a urmari „ce se mai intampla”. Dar pentru marketeri si oameni de business, acesta nu este decat inceputul, scrie Socialmediaexaminer.com.

Spre deosebire de Facebook sau bloguri, discutiile si feedback-ul pe Twitter au loc in timp real, acest lucru insemnand ca rezultatele se ating in timp real. Dar ce inseamna, in fapt, acest lucru, si de ce este atat de important?

Imagineaza-ti ca in fiecare dimineata te trezesti intr-o camera plina de prieteni, asociati, parteneri, clienti sau simpli „trecatori” care in viitor ar putea intra in una din categoriile anterioare. Cum reactionezi? Ce faci daca stii ca trebuie sa le spui ceva, altfel urmand sa-ti intoarca spatele si sa plece?

Ai vorbi doar despre starea vremii, sau vei spune ceva care chiar sa conteze pentru cat mai multi dintre ei?

Sa ne imaginam ca acest lucru se intampla in fiecare zi si ca ti se ofera oportunitatea frecventa de a discuta cu ei. Bineinteles, unii dintre ei au plecat, dar altii ii inlocuiesc.

In timp, in mod normal, ar trebui ca aptitudinile tale de comunicare sa creasca pana la punctul in care sa ii captivezi pe cei din incapere fara efort, astfel incat sa poti sa le transmiti convingerile si dorintele tale.

Acum, inlocuieste camera plina de oameni cu lista ta de followeri de pe Twitter si gandeste-te la forta pe care o ai. In principiu, ai o lista de cateva zeci de oameni pana la cateva sute sau mii, gata sa asculte ceea ce tu ai de comunicat. Important este sa iti dai seama cum sa transmiti ceva, astfel incat ei sa raspunda.

Fiecare tweet (mesaj scurt – n.r.) reprezinta pentru tine o sansa de a reusi intr-o campanie de marketing, de a-ti face cunoscut produsul sau serviciul si de a starni atentia follower-ilor tai. Totodata, poti monitoriza reactia lor, cat de multumiti sunt, sau nu, de mesajele tale.

Cum analizezi rezultatele pe Twitter

1. Pune un „+” la link-urile prescurtate cu bit.ly.

Daca ai folosit de-a lungul timpului TweetDeck sau alt serviciu Twitter care foloseste link-uri prescurtate cu software-ul bit.ly, atunci iata un sfat bun:
[img=939][/img]
Pe Twitter, „intoarce-te in timp” si preia link-uri mai vechi prescurtate cu bit.ly, copiaza-le in browser-ul tau si adauga un „+” la finalul lor (vezi screenshot-ul). Acest lucru iti va oferi in mod automat statistici despre numarul de click-uri pe acel link, de pe Twitter, precum si o analiza a celor ce au apasat pe acel link si la ce data.

Nu numai ca acesta este un mod bun de a masura eficienta istorica a tweet-urilor tale, dar poti sa masori si eficienta concurentilor tai. Vrei sa afli cat de eficiente sunt mesajele concurentilor tai, pe Twitter? Ia-le link-urile prescurtate si foloseste aceeasi metoda.

2. Testeaza eficienta tweet-urilor

Dupa ce ai reusit sa revezi mai multe dintre vechile tweet-uri, urmareste care au fost cele mai de succes si gandeste-te cum poti sa faci ca si viitoarele sa fie cat mai urmarite de oameni.

Ai doar 140 de caractere, asa ca trebuie sa fii concis. Acest lucru te poate ajuta insa, in loc sa te limiteze – cu cat mai simplu iti formulezi ideile, cu atat mai bine.

Incearca, de exemplu, sa iei un link mai vechi, care are relevanta si in prezent, si sa scrii altceva in dreptul sau. Urmareste apoi ce se intampla, cati oameni dau click pe el, fa comparatii. Cine da click pe toate link-urile tale si cine nu?

Intrebandu-te si raspunzandu-ti la astfel de intrebari poti obtine perspective importante privind business-ul tau in spatiul social media.

3. Afla care sunt orele la care tweet-urile au cel mai mare impact

Folosind cuvintele/sintagmele potrivite pentru a atrage cat mai multi oameni ajuta foarte mult la cresterea eficientei mesajului tau, insa foarte importante sunt si orele la care postezi anumite tweet-uri – cu atat mai mult daca vrei sa adresezi persoane de pe alte continente, de pe alte fusuri orare.

Folosind orice software de programare al mesajelor, poti afla care sunt orele cele mai eficiente. Incearca, de exemplu, un acelasi tweet la ore diferite din zi (interval de 4-6 ore intre ele, de exemplu), si vezi ce reactii primesti, folosind sistemul de masurare explicat la punctul 1.

Poti sa realizezi astfel ca, daca postezi anumite tweet-uri in limba engleza, din Romania, la anumite ore primesti raspunsuri mai utile din Marea Britanie sau chiar SUA.

Programeaza-ti tweet-urile la orele la care observi ca sunt primite cel mai bine si au cel mai ridicat impact.

Urmareste de asemenea ce oameni influenti preiau si retransmit tweet-urile tale si gandeste-te cum sa ii atragi in continuare.

Ca sa fii eficient, alege cu atentie retelele sociale pe care esti prezent. Selecteaza-le in functie de calitatea celorlalti membri si de oportunitatile care ti se deschid. KeyPeople este cea mai mare comunitate romaneasca premium a oamenilor de afaceri influenti (middle si top management), accesul fiind filtrat de catre redactia DailyBusiness.ro.

KeyPeople are peste 4.000 de membri exclusivi, care nu mai pot fi gasiti pe alte retele sociale. Atmosfera din KeyPeople este adaptata la nevoile oamenilor de afaceri din Romania. DailyBusiness.ro, publicatia pe care o cititi cu regularitate de peste 4 ani, garanteaza acest lucru.