- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

EuroMetropola: Proprietatile de lux s-au ieftinit cu pana la 40% fata de 2008

09 Sep, 18:20 • Redactia DailyBusiness
Pretul proprietatilor de lux din Bucuresti a scazut cu 30-40% comparativ cu anul trecut, cea mai mare depreciere inregistrandu-se in zona Primaverii, potrivit reprezentantilor agentiei imobiliare EuroMetropola.
EuroMetropola: Proprietatile de lux s-au ieftinit cu pana la 40% fata de 2008

Cele mai mari scaderi de preturi s-au inregistrat in zona Primaverii, unde in 2008 un metru patrat costa intre 5.500-7.500 euro, pentru ca anul acesta sa ajunga la 2.500-7.000 euro.

Daca in 2008, un apartament cu 3 camere din Primaverii, cu o suprafata de 130 mp, situat intr-un imobil nou costa 500.000 euro, pentru aceeasi oferta, astazi este solicitata o suma de 350.000 euro. Un duplex aflat in aceeasi zona, cu o suprafata construita de 190 mp, poate fi achizitionat in acest moment cu 500.000 euro, dupa ce cu un an in urma, acesta nu putea fi tranzactionat cu mai putin de 1 milion de euro.

In zona Soseaua Nordului, preturile au scazut de la 3.500-4.000 euro la 1.700-2.500 euro, in timp ce in Dorobanti preturile au coborat cu pana la 2.000-3.000 pe mp, fata de 3.3000-4.200 de euro in 2008.

In zona Domenii, preturile au coborat de la 3.000-4.000 euro/mp pana la 1.750-3.000 anul acesta, in timp ce in zona Floreasca au ajuns la 1.700-2.700, de la 3.000-4.500 de euro in urma cu un an.

Cele mai mari ajustari de preturi pe segmentul de lux au fost inregistrate pentru proprietatile din Pipera, al caror interes a scazut substantial, fata de Soseaua Nordului sau Baneasa, spre exemplu.

In ceea ce priveste comportamentul de cumparare, clientii de lux au devenit selectivi in privinta proprietatilor si s-au transformat in vanatori de oportunitati, fara a omite totodata si latura investitionala a unui asemenea tip de tranzactie, potrivit EuroMetropola.

Mai mult decat atat, un interes sporit este manifestat si pentru imobilele mici si medii aflate in diferite stadii de executie. Pretul cu care acestea sunt scoase pe piata este tocmai pretul de cost si a determinat apartitia unor cumparatori in scop investitional, care urmaresc obtinerea de profit pe termen scurt si mediu.