- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Primul mall din Romania trecut prin „ghearele” falimentului se deschide in Oradea (Foto)

14 Oct, 00:04 • cristina.mihai
Mall-ul Oradea Shopping City, cu 30.000 metri patrati inchiriabili, va fi deschis dupa mai bine de un an de cand actualul proprietar a cumparat proiectul intr-o licitatie publica. Dupa investitii de 20 mil. euro in modificarea proiectului si crearea unui nou concept, centrul comercial are la inaugurare un grad de ocupare de 70%.
Primul mall din Romania trecut prin ghearele falimentului se deschide in Oradea (Foto)

Care este povestea celui mai nou mall Oradea? La sfarsitul
lui 2007, grupul Mivan demara constructia complexului Tiago Oradea, primul
dintr-o retea nationala de centre comerciale. Pana in 2009, constructia era
aproape finalizata, insa societatea prin care se dezvolta a intrat in insolventa, in contextul crizei, retailerii nefiind prea dornici sa
deschida noi unitati. Din contra, in aceea perioada, se concentrau mai degraba
pe restructurare.







Tiago Oradea a fost primul mall important din Romania care a ajuns sa fie vandut la licitatie publica.

Ce modificari a adus proiectului noul
proprietar?





proprietarul si-a
propus sa acopere din incasari cheltuielile operationale curente plus o marja de
profitabilitate



Divertismentul, principala ancora a mall-ului. 
Daca hipermarketul sau supermarketul este
principala ancora a majoritatii mall-urilor din Romania, in Oradea situatia sta
altfel. Acest centru comercial devine primul care are ca ancora zona de
divertisment.
Pe piata mai exista si un alt proiect care
mizeaza pe acelasi model de business, mall-ul pe care retailerul Cora il
construieste la Constanta.

Si in acest caz, suprafata zone de entertainment
este foarte mare. Spatiul
de divertisment Cortina reprezinta principala ancora pentru Oradea Shopping
City, avand alocat un sfert din suprafata inchiriabila. “Este intr-adevar un
lucru inedit pentru piata de retail locala, dar aceasta decizie strategica raspunde
nevoii identificate in randul publicului, oradenii fiind mari consumatori de
divertisment”, spune Dinu.