- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Studiu: Desi pandemia a provocat o criza economica, pretul nu mai este principalul criteriu de achizitie a unei locuinte

27 Oct, 18:23 • Redactia DailyBusiness
Chiar dacă pandemia de COVID-19 a provocat o criză economică și aspectul financiar de obicei primează în astfel de perioade, criteriile legate de preț se situează abia pe locurile 3 și 4, atunci când se ia decizia achiziționării unei locuințe, potrivit unui studiu iSense Solutions.
Studiu: Desi pandemia a provocat o criza economica, pretul nu mai este principalul criteriu de achizitie a unei locuinte


Studiul realizat în luna octombrie la comanda Aqua City a relevat care sunt principalele întrebări pe care românii le-ar pune unui dezvoltator imobiliar atunci când se gândesc să-și cumpere o locuință.

Rezultatele cercetării arată că profilul cumpărătorului s-a schimbat în ultima perioadă: românii sunt mai educați, se informează mai bine și mai mult înainte de a face o investiție și sunt mult mai atenți cu banii lor, iar prețul a încetat să mai fie principalul criteriu atunci când se ia decizia achiziționării unei locuințe.

Astfel, cei mai mulți români din mediul urban sunt interesați de documentația care stă la baza construcției. Prioritară este așadar verificarea unor documente precum: certificat de urbanism, autorizație de construire, proces verbal de recepție, extras de carte funciară.

Pe locul următor se situează informațiile despre stadiul construcției: data la care va fi finalizată construcția și termenul de predare a apartamentului.

Chiar dacă pandemia de COVID-19 a provocat o criză economică și aspectul financiar de obicei primează în astfel de perioade, criteriile legate de preț se situează abia pe locurile 3 și 4, românii fiind mai degrabă interesați dacă pot negocia suma finală plătită.

În lista criteriilor urmează facilitățile pe care le oferă dezvoltatorul. Pandemia de COVID-19 a modificat preferințele românilor și din această perspectivă, iar existența posibilității de a avea în vecinătate un co-working space, spații de petrecere a timpului liber sau o grădiniță pentru copii a devenit prioritară pentru viitorii proprietari.

De aceea, dezvoltatorii gândesc în această perioadă ansambluri rezidențiale care să includă cât mai multe facilități de acest fel, precum: centre SPA, săli de fitness sau kinetoterapie, rasteluri pentru biciclete, stații de încărcare pentru vehicule electrice, locuri de joacă pentru copii, terenuri de tenis și minifotbal, piste de alergat sau de biciclete.Studiul arată că pe lângă documentație, românii din mediul urban se interesează și de alte detalii tehnice înainte să-și cumpere un apartament, precum calitatea materialelor de construcție. Tipul de materiale folosite și furnizorii aleși se regăsesc așadar pe o poziție fruntașă în topul întrebărilor pe care aceștia le-ar pune unui dezvoltator imobiliar.

În continuare, subiectele de interes se referă și la conectivitatea cu mijloacele de transport, costurile de întreținere sau prețul locului de parcare. Pe ultimele locuri se situează întrebări referitoare la randamentul proprietății la închiriere sau numărul de apartamente vândute până la momentul achiziției, semn că astfel de detalii nu sunt prioritare pentru cumpărătorul român.

Cercetarea de față ne arată un cumpărător educat, atent la detalii și care vrea să nu mai aibă suspiciuni când face o astfel de investiție. Pentru un astfel de public, oferta trebuie să reprezinte un mix de seriozitate, prețuri competitive și facilități variate. Cumpărarea unui apartament este o decizie majoră, care va influența viața fiecăruia dintre noi, de aceea apartenența la o comunitate dinamică și la un cartier modern devin condiții esențiale”, a declarat Adrian Rus, directorul de marketing și vânzări al AQUA CITY.

Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions în luna octombrie pentru înțelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.