TURISM

8 din 10 romani au probleme cand calatoresc in UE

30 martie 2015, ora 15:52 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
aeroport.jpg
77% dintre consumatori au probleme cand calatoresc in UE, in general legate de intarzierea sau anularea mijlocului de transport (in principal avion), dar si probleme legate de bagaje, potrivit unui sondaj.

Sondajul a fost realizat de ECC Romania la Targul de Turism al Romaniei in perioada 1 Martie 2015 – 16 Martie 2015.

Centrul European al Consumatorilor din Romania – ECC Romania a participat ca expozant la Targul de Turism al Romaniei – Editia de primavara. Cu ocazia acestui eveniment ECC Romania a impartit in cele 4 zile de participare un numar de 3.250 de brosuri cu diverse tematici referitoare la drepturile consumatorilor romani atunci cand pleaca in vacanta in Europa, ceea ce reprezinta o medie de 812 de persoane pe zi care au primit informatii si consiliere gratuita din partea consilierilor centrului.

Totodata, ECC Romania a realizat si un sondaj ce a avut 6 intrebari privind gradul de cunoastere a drepturilor consumatorilor. Au fost completate 150 de chestionare in cele 4 zile de targ. In urma prelucrarii datelor, au rezultat urmatoarele concluzii:



77% dintre consumatorii care au raspuns la acest chestionar au avut probleme in timpul calatoriilor lor in Uniunea Europeana, in general probleme legate de intarzierea sau anularea mijlocului de transport (in principal avion), dar si probleme legate de bagaje. 

88% nu s-au adresat unei institutii specializate de protectia consumatorilor iar 55% considera ca ECC Romania este o intiativa foarte buna. 

Rezultate sondaj
1.Ati calatorit in tarile membre ale UE?
 
  • Da – 92%
  • Nu (treceti la intrebarea cu nr. 5) – 8%





2. Daca da, ati intampinat probleme pe parcursul calatoriei?
  • Da – 87%
  • Nu (treceti la intrebarea cu nr. 5) – 13%










3. Ce nemultumiri ati avut?
  • intarziere, anulare transport – 26%
  • Probleme cu bagajele – 21%
  • Probleme cu produsele achizitionate din tara respectiva – 3%
  • Probleme cu hotelul – 18%
  • Altele... (mentionati) – 26% - nerespectarea contractului, discriminare




4. V-ati adresat unei institutii specializate pentru 
protectia consumatorilor pentru rezolvarea acestor probleme?
  • Da – 12%
  • Nu – 88%





5. stiti ce drepturi aveti atunci cand calatoriti in alt stat membru al UE (mentionati cel putin 3)?
Raspuns spontan – 31% libertatea de miscare, asistenta medicala gratuita/de urgenta, dreptul la informare, servicii de calitate


6. Pe o scala de la 1-5, in ce masura considerati ca proiectul Centrul European al Consumatorilor din Romania este o initiativa utila?


ECC-Net este alcatuita din centrele europene pentru consumatori din 29 de tari (27 state membre ale U.E., plus Norvegia si Islanda), si este co-finantata de Directia Generala de Sanatate si Protectia Consumatorilor a Comisiei Europene si de catre fiecare dintre statele membre. Scopul retelei este de a crea increderea in piata interna europeana, oferind consumatorilor informatii utile cu privire la drepturile lor, consiliere si ajutor in achizitii transfrontaliere.
in Romania, „Centrul European al Consumatorilor", ofera consumatorilor o gama variata de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanta si sprijin in rezolvarea problemelor pe care le intampina.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 04 Aprilie 2020, 21:09
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter