TURISM

Antalya ľ destinatie ideala pentru vacante premium (P)

25 iulie 2014, ora 17:30 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
antalya.jpg
Mr. Peter Company esteátour operatoráexclusiv pentru destinatia Turcia, prezent pe piata romaneasca din anul 1995. Incepand din 2004 opereaza curseácharterásaptamanale in fiecare sezon, iar diná2013 opereaza doua curse charter saptamanale cu destinatiaáAntalya, in parteneriat cuáTurkish Airlines.

Rezultatele raportate pentru 2013 ne-au starnit interesul in privinta afacerilor companiei. Cateva detalii despre acestea ne-au fost oferite, in cadrul unui scurt interviu, de d-l Liviu Virgil Florea, Product Manager la Mr. Peter Company.

Pentru 2013, Mr. Peter Company a raportat cresterea cifrei de afaceri cu aproape 80%, respectiv cresterea profitului cu peste 70%, comparativ cu 2012. Cum comentati?

In 2013 am realizat rezultate excelente, cu atat mai remarcabile cu cat au fost obtinute intr-un context dificil: o piata in stagnare si o competitie acerba pentru market share. In aceste conditii, cel mai important rezultat a fost cresterea cotei de piata cu aproximativ 70% (YoY), care a propulsat Mr. Peter Company in top-ul tour operatorilor de charter pentru destinatia Antalya, pe una din primele 3 pozitii pentru Bucuresti, respectiv pe una din primele 5 pozitii la nivel national.

Care au fost cele mai vandute hoteluri in 2013? Dar in 2014?

Vedeta sezonului 2013 a fost hotelul premium TITANIC DELUXE BELEK (deschis chiar in 2013), cu rezultate care ne-au depasit asteptarile, urmat de piesele de rezistenta traditionale din portofoliul Mr. Peter pe segmentul deluxe: GLORIA GOLF RESORT si GLORIA SERENITY.

Sezonul 2014 aduce o consolidare a primelor doua pozitii, insa pe locul 3 avem o urcare spectaculoasa, dar binemeritata, a unui alt hotel de lux: ALI BEY RESORT, de la care asteptam o evolutie ascendenta si in urmatorii ani. Mentionam si hotelul RUBI PLATINUM, cu o dinamica spectaculoasa a vanzarilor, deja situat pe locul 5 in topul pe 2014, desi a fost deschis abia la sfarsitul lunii Aprilie a.c.

In spatele acestor clasamente se afla o strategie care promite beneficii pe termen lung, centrata pe politica de diversificare a portofoliului de hoteluri. Mr. Peter Company a incheiat o serie de contracte de exclusivitate sau parteneriate strategice cu hoteluri de top in clasa de calitate de care apartin (inclusiv pe segmentul standard de calitate, unde in trecut eram ceva mai putin implicati) - hoteluri riguros selectate, pe baza unor evaluari exigente.

Care a fost evolutia pietei in ultimii ani si ce asteptari aveti pentru anii urmatori?

In ultimii ani s-a inregistrat o stagnare a pietei de charter pe destinatia Antalya, care se inscrie in evolutia de ansamblu a industriei turismului. Contextul economico-financiar global este inca fragil si nu intrevad, in acest moment, semnale ale unei redresari imediate. In aceste conditii, anticipez ca industria turismului din Romania mai are de asteptat cel putin inca 3-5 ani pana la primele semne de revigorare, interval in care piata va ramane la dimensiunile actuale; abia in decada urmatoare, probabil, piata romaneasca de turism va reusi sa depaseasca maximele atinse in perioada de boom 2007-2008. In particular, destinatia Antalya va avea o soarta asemenatoare, dar prevad o usoara reasezare structurala a vanzarilor pe segmente de calitate, in favoarea hotelurilor premium si deluxe, a caror pondere in ansamblul vanzarilor va castiga probabil cateva procente ľ o evolutie fireasca, consider, pentru ca Antalya este o destinatie ideala pentru vacante premium si trebuie valorificata ca atare.

Ne puteti spune ceva despre obiectivele Mr. Peter Company pentru 2014 si pentru anii urmatori?

Pentru 2014 ne-am propus conservarea rezultatelor de exceptie realizate in 2013. Raportat la contextul actual, dominat de apriga batalie pentru market share, am vizat in special conservarea cotei de piata castigate in 2013. Iar proiectiile realizate pe baza rezultatelor partiale la 30 Iunie arata ca ne vom indeplini cu succes acest obiectiv.

Pe termen mediu (2015-2017) ne propunem o crestere cu 50% a afacerii si tintim o cota de 15% din piata de charter cu destinatia Antalya, un obiectiv important la acest capitol fiind consolidarea pozitiei de leader pe componenta deluxe a acestei piete. De asemenea, ne dorim cresterea ponderii vanzarilor prin intermediul agentiilor revanzatoare si, pe de alta parte, cresterea productivitatii prin reducerea cheltuielilor indirecte. In fine, la capitolul imagine ne propunem o consolidare a brand-ului Mr. Peter si o diseminare a acestuia pe o scara mai larga, la nivel national.

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 14 Iulie 2020, 06:19
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter