- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Ce afaceri ruleaza „hotelurile emblema” ale Bucurestiului

31 Aug, 00:03 • cristina.mihai
Casa Capsa a reusit anul trecut sa isi mentina business-ul la un nivel stabil,  iar  Ambasador a reusit sa isi creasca profitul. DailyBusiness.ro va prezinta cum a evoluat business-ul a 5 dintre hotelurile emblema ale Capitalei.
Ce afaceri ruleaza hotelurile emblema ale Bucurestiului

Casa Capsa

a devenit si hotel din 1886 si de atunci este unul
dintre cele mai importante puncte de intalnire a personalitatilor romanesti si
internationale care ne viziteaza Capitala. Cafeneaua a fost insa cu adevarat un fenomen in perioada
interbelica, atunci cand era locul de intalnire al scriitorilor si artistilor.

Hotelul, redeschis la inceputul anilor 2000, a inregistrat anul
trecut afaceri de 5,1 milioane lei, in scadere usoara fata de 2009, insa a
reusit sa isi diminueze pierderile pana la 1,7 milioane lei, fata de peste 2 milioane
lei, potrivit Ministerului Finantelor.
 

Ambasador este o alta cladire importanta a Capitalei.
Construita la finalul anilor ’30, unitatea hoteliera a realizat in 2010  afaceri de 5,8 milioane lei, in scadere fata de
nivelul de 7,1 milioane lei din 2009, insa a reusit sa isi creasca profitul de
la 1,1 milioane lei, pana la 1,5 milioane lei.
 

InterContinental a implinit anul acesta 40 de ani. „InterContinentalul
din Bucuresti s-a deschis intr-un moment politic favorabil, in care dictatorul
Ceausescu incerca sa se delimiteze de politica sovietica”,
spune George Opris, fost Rooms Division Manager, 1971-1996.

„Cu ocazia deschiderii
hotelului, in mai 1971 s-au inaugurat si cursele aeriene Pan Am catre
Bucuresti. Chiar din ziua deschiderii oficiale, Pan Am a adus un avion plin de
turisti americani, care s-au distrat toata noaptea. Hotelul a fost in
acest fel plin inca din ziua deschiderii si pentru multa vreme dupa aceea. La
inceput, o camera single costa 18 dolari, iar o camera dubla 23 dolari”, povesteste Opris.

InterContinental Bucuresti a fost la vremea deschiderii, si inca 25 de ani dupa
aceea, cea mai inalta cladire din Romania, iar pentru aproape 30 de ani, a fost
singurul hotel de cinci stele din Romania, care opera la standarde
internationale. Hotelul a realizat afaceri de 41 milioane lei in 2010 si o
pierdere de 15,9 milioane lei. Afacerile au fost in crestere fata de 2009, cand
business-ul s-a situat la 39,5 milioane lei, insa si pierderile au crescut de
la 15 milioane la 15,9 milioane lei. 

Athenee Palace, construit in 1914, a fost considerat
in perioada interbelica o adevarata „inima a Bucurestiului”.
 
Athenee Palace Hilton, hotelul din portofoliul Ana Hotels, a
reusit, potrivit unor informatii anteriore ale companiei, sa isi creasca
afacerile anul trecut. Ana Hotels, compania omului de afaceri George Copos, a realizat in 2010 afaceri
de 97 milioane lei, in scadere fata de nivelul de 107 mil. lei din 2009. 
De asemenea, afacerea hoteliera a omului de afaceri a trecut pe pierdere in
2010, dupa ce in 2009 profitul a scazut de 13 ori la sub 1 milion lei. In 2010,
compania a inregistrat pierderi de 8,3 milioane lei. 

Radisson Blu, fostul hotel Bucuresti, o cladire de top in
vremea comunismului, a reusit sa dinamizeze afacerile firmei detinatoare,
Bucuresti Turism, care a ajuns in fruntea companiilor hoteliere din Romania. Astfel, potrivit Ministerului Finantelor,
compania a avut in 2010 o cifra de afaceri de 105 milioane lei, in crestere
cu 6% fata de 2009. Anul trecut, compania hoteliera
a inregistrat pierderi de 13 milioane lei, in scadere cu 62% fata de nivelul din 2009.