- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Ce n-a facut statul face privatul: Vezi cum va arata aeroportul Bacau dupa modernizarile facute de Blue Air

09 Feb, 12:22 • elena.olteanu
Linia aeriana Blue Air, care a castigat concesiunea asupra aeroportului din Bacau, estimeaza ca va obtine circa 25-30 mil. euro venituri anuale din urma operarii acestui aeroport, reprezentand peste 12% din cifra totala de afaceri anuala a companiei, estimata anul acesta la 200 mil. euro.
Ce n-a facut statul face privatul: Vezi cum va arata aeroportul Bacau dupa modernizarile facute de Blue Air

„Viata ne demontreaza ca statul nu are resurse necesare ca sa faca aceste lucruri”, a declarat Adrian Ionascu, directorul companiei.

BlueAero, societate cu 100% actionariat al Blue Air, a fost creata pentru a administra concesiunea Aeroportului National Bacau pentru o perioada de 34 de ani, timp in care va derula investitii de modernizare in valoare de 45 mil. euro.

Constructiile pentru modernizare vor incepe la sfarsitul lunii martie, cand compania estimeaza ca va obtine autorizatiile de constructie. Initial, constructia ar fi trebuit sa inceapa in iulie 2009, „insa din cauza legislatiei care a impus anumite restrictii” s-a decis demararea pana in martie 2010, au spus reprezentantii companiei.

Blue Air nu mai este in discutii avansate la momentul de fata pentru luarea in concesiune si a altor aeroporturi din tara, insa nu exclude pentru viitor aceasta optiune.

„In prezent, la cum arata infrastructura aeroportuara din Romania, cu siguranta ar mai fi nevoie si pentru alte aeroporturi”, a spus Adrian Ionascu, seful liniei aeriene.

Tarifele pentru operarea pe aeroportul din Bacau vor fi stabilite de BlueAero si se vor aplica diferit pentru fiecare companie in parte, printre criteriile de stabilire a tarifului fiind si numarul de zboruri operate.

„Tarifele nu pot fi aceleasi pentru toti operatorii. Unul care opereaza mai mult nu poate fi comparat cu unul care are mai putine zboruri. Noi fiind principalul operator, speram sa avem tarife mai mici decat ceilalti”, a mai spus Ionascu.

In afara de Blue Air, care are cele mai multe curse, de pe Bacau mai opereaza Tarom si Carpatair.

BlueAero estimeaza ca se va obtine profit dupa ce numarul de pasageri va depasi cifra de 1 milion, targetul pentru aceasta estimare fiind de peste 10 ani.

Cum va arata Aeroportul din Bacau dupa modernizari de 45 mil. euro
[gallery:28]
Proiectul de modernizare consta in construirea unui nou terminal cu o capacitate minima de 450 pasageri/flux/ora, modernizarea pistei, un nou sistem de iluminat al pistei. Totodata, vor fi imbunatatite caile de rulare pentru a facilita dezvoltarea viitoare a traficului aerian si va fi extinsa platforma in vederea asigurarii spatiilor de parcare si a operarii la sol a aeronavelor. Vor fi introduse facilitati si utilitati PSI, cargo, turn de control.

De asemenea, proiectul presupune si consolidarea retelei de drumuri interne precum si amenajarea in zona publica a unei parcari cu o suprafata de 6500 mp.

„Din totalul celor 45 milioane de euro pe care ii vom investi in
modernizarea Aeroportului din Bacau, in jur de 20 milioane vor fi investite in modernizarea pistei, pentru a putea permite aterizarea in deplina siguranta a aeronavelor cu greutate mare”, a declarat Razvan Rizea, administrator BlueAero.

In acelasi timp, se va construi si un terminal pentru calatori, dar si un spatiu hotelier, destinat cazarii pentru pasagerii aflati in tranzit.

Momentan, hotelul de la Bacau este singurul plan al companiei de a construi unitati hoteliere in preajma unui aeroport.

Primii pasi privind modernizarea aeroportului au fost realizati imediat dupa semnarea contractului de concesiune in 2009 si au constat in realizarea lucrarilor de reparatie si intretinere la suprafetele aeronautice de miscare pentru mentinerea aeroportului in stare functionala. Lucrarile au fost realizate de compania Romstrade, parte din grupul de firme care include Blue Air, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache.

La modernizare vor participa mai multe companii de constructie, printre care si Romstrade, componenta a aceluiasi grup.

Conform contractului de concesiune, investitiile in modernizare trebuie sa fie terminate in 30 de luni de la data inceperii constructiilor.

Blue Air mai are in portofoliu si contractul castigat pentru constructia unui nou terminal la aeroportul Baneasa din Bucuresti, cu o investitie de aproximativ 10 milioane de euro, care insa momentan nu a inceput.