TURISM

Comisia Europeana incepe investigatii privind ajutoarele acordate de statul roman companiilor aeriene

24 mai 2011, ora 16:29   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
wizzair_aircraft_2.jpg
Comisia Europeana a deschis doua investigatii aprofundate cu privire la o schema de sprijin pentru investitii in aeroporturile regionale din Romania si pentru a stabili daca reducerile acordate de catre aeroportul din Timisoara unor companii aeriene denatureaza concurenta.
"Comisia isi exprima ingrijorarea, in mod special, cu privire la faptul ca acordurile incheiate intre aeroportul din Timisoara si Wizz Air ar putea conferi acestei companii aeriene un avantaj economic inechitabil fata de concurentii sai", se arata intr-un comunicat al CE, citat de Mediafax.

Vicepresedintele Comisiei care raspunde de politica in materie de concurenta, JoaquÝn Almunia, a declarat ca normele permit subventii destinate compensarii serviciilor de interes economic general si, in anumite conditii, imbunatatirii infrastructurii de acces sau sprijinirii crearii de rute noi pe aeroporturile regionale.

"Acestea nu permit acordarea de subventii destinate sa acopere, pe o baza continua, pierderile din exploatare", a precizat el.



In ceea ce priveste schema de sprijin pentru investitii in aeroporturile regionale din Romania, Comisia se indoieste ca finantarea publica indeplineste un obiectiv de interes general clar definit, avand in vedere aparenta supraoferta de servicii aeroportuare din Romania.

In plus, Comisia trebuie sa evalueze daca infrastructura modernizata este necesara si proportionala, avandu-se in vedere, in special, activitatea limitata a aeroporturilor.

Investigatia initiala indica faptul ca aeroporturile regionale din Romania inregistreaza pierderi, in general, si ca pierderile lor din exploatare sunt acoperite anual de catre stat.

Normele UE permit acordarea de ajutoare pentru infiin?area de rute noi pe aeroporturile regionale sau pentru finantarea unor servicii de interes economic general. Acestea nu permit acoperirea, pe o baza continua, a pierderilor din exploatare.

In ceea ce priveste aeroportul din Timisoara, Comisia trebuie, de asemenea, sa verifice daca subventiile anuale acordate aeroportului servesc doar la reducerea cheltuielilor curente ale operatorului aeroportuar. "In absenta unui obiectiv de interes economic general, acest fapt ar fi incompatibil cu normele UE, intrucat ar oferi beneficiarului un avantaj inechitabil fata de concurentii sai, care trebuie sa functioneze fara ajutor", se mai arata in comunicat.

De asemenea, Comisia va investiga in continuare relatiile contractuale dintre aeroportul din Timisoara si Wizz Air, si anume un contract de marketing incheiat in 2008 si neplata unor taxe de aeroport in valoare de 2,6 milioane de euro, precum si reduceri suplimentare de 72 % pana la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.

Comisia isi exprima ingrijorarea cu privire la faptul ca un astfel de tratament preferential ar putea avea drept efect scoaterea fortata de pe piata a unicului concurent, pe unele rute, al companiei Wizz Air.
"Deschiderea investigatiilor aprofundate privind ajutoarele de stat ofera guvernului roman si partilor terte interesate posibilitatea de a prezenta observatii privind masurile in cauza. Acest fapt nu aduce atingere rezultatului final al investigatiei", se mai arata in comunicat.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
dan a spus:
30/05/2011 14:15
era si cazul sa intrevina CE si sper sa intervina in absolut toate sectoarele ca altfel ne ia naiba de tot... legat de subiect, a se vedea hotarirea primariei si consiliului judetean iasi de a mari si moderniza, pentru a nu stiu cita oara, terminalul de la iasi, desi acolo nu zboara nimic, un tarom si un carpatair curse de legatura, deci nu directe, si un austrian spre viena, de fapt tot un fel de legatura, si pe avionul ustrian doar cei de la e-on, 10-20 pasageri.
Cei de la iasi, in loc sa mareadca pista ca sa poata opera aeronave de 140-200 pasageri ei poleiesc terminalul cu aur...
Iar la bacau Blue Air tot mareste numarul si frecventa curselor si perosnal nu m-am plins ca astept ca intr-o gara comunala (halta) ca sa urc in avion....
Sa isi scoata singur aeroportul banii de modernizare la iasi dacasunt pasageri si trafic de nu mai incap pasagerii in terminal, se calca in picioare... prostii, nu stiu cum sa mai fure niste bani
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 25 Februarie 2020, 02:41
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter