TURISM, NEW MEDIA

Cum a ajuns o agentie de turism online romaneasca in topul Deloitte

28 noiembrie 2011, ora 00:01, autor(i): Silviu Boiangiu   | 6 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
VOLA.jpg
Compania romaneasca Vola.ro Student Adventure, ce opereaza site-ul de rezervari de bilete de avion si vacante Vola.ro, se situeaza pe locul 13 in clasamentul Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2011, care ierarhizeaza cele mai dinamice companii de tehnologie din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, si pe primul loc in clasamentul companiilor din Europa Centrala si de Est.


DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Daniel Truica, managing partner al Vola.ro, despre factorii care au contribuit la succesul companiei.

Cresterea spectaculoasa a afacerilor Vola.ro este data de "mixul bun" alcatuit din investitiile in platforma tehnologica si din dezghetarea pietei de cumparaturi online, care a schimbat comportamentul consumatorilor care se indreapta din ce in ce mai mult catre acest mediu, a spus Truica.

Totusi, acesta considera ca piata online este departe de a fi matura, insa acest lucru nu inseamna ca toti jucatorii de pe piata vor creste spectaculos.



"Cred ca urmatorii 3 ani vor fi extrem de importanti pentru piata de online travel, cand aceasta piata va ajunge sa reprezinte un procent important din piata totala de travel. Insa este clar ca unii jucatori au ratat startul vorbesc aici in primul rand de agentiile traditionale care s-au grabit sa-si dezvolte un depertament de online. Cred ca piata va fi modelata de cativa jucatori care au o strategie clara, iar acestia vor avea cresteri importante", a declarat seful Vola.ro.

Agentiile traditionale au ratat startul in onlineDaniel Truica, managing partner Vola.ro

Acesta spune ca criza a influentat piata, modifdicand structura cererii si influentand trecerea dinspre mediul offline, al agentiilor traditionale, catre mediul online, pe masura ce clientii au cautat preturi mici.

daniel Truica ca doua elemente sunt foarte importante in succesul unui business la inceput de drum.

"Sunt doua lucruri foarte importante din punctul meu de vedere. Primul: gaseste-ti avantajul competitiv care te defineste", a spus Truica.

"Cu ce te deosebesti fata de ceilalti? Comunica-l clar catre clienti, catre angajati, catre toata piata, in mod continuu, fara ambiguitati, obsesiv. Un al doilea element important este evident factorul uman. Oricata finantare ai avea nu o sa suplineasca absenta unei echipe de oameni inteligenti", a adaugat seful companiei.

Vola.ro a inregistrat in perioada 2006-2010 o crestere a afacerilor de 6.219%, potrivit datelor Deloitte.

In prima jumatate a acestui an, Vola.ro inregistra afaceri de 28 de milioane de lei, suma de peste trei ori mai mare decat in perioada similara a anului trecut. Compania isi propune pentru 2011 afaceri de 15 milioane de euro.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
IT-istul a spus:
28/11/2011 10:10
Felicitari Vola! La ei totul e de fapt marketing. Dupa greseala strategica de a renunta la Amadeus (ca era prea scump, si mutarea la "sugestia" polonezilor pe alt gds mai putin competitiv in Europa), Vola mai are in fata 1-2 ani. Pana cand vor intra adevaratii consolidatori pe piata (expedia, lastminute) si care vor veni cu direct-connect, nu gds in spate. Tot atunci, agentiile traditionale (de care cineva spune ca au pierdut startul pe online fara sa stie cat de fapt vand ele online si cat offline) vor putea marsa mai mult pe consolidare si vor avea in spate la negocieri volume de vanzari traditionale. Online-ul e triky atunci cand iti bazezi exclusiv business-ul pe el. Multi citesc, putini inteleg si si mai putini stiu cu ce se manaca turismul.
Si sa facem o data diferenta intre bilete de avion (ticketing - ce vinde vola) si turism (adica vacante, circuite, sejururi, city-break-uri). Vanzarea de bilete de avion pe cursele de linie (ca si autocarul de linie) nu este turism !
 
ion gh a spus:
28/11/2011 14:13
Felicitari pentru rezultate . Dar in ceea ce priveste turismul nu cred ca se pot obtine aceleasi rezultate . De doi ani incerc sa fac turism pe net si cele mai multe rezultate ( modeste ) tot prin ziare si prin afise in locuri vizibile le-am obtinut. Si cele mai vizibile rezultate au fost prin prezentari .( la tirguri la intilniri cu publicul tinta etc)
 
Vola.ro a spus:
29/11/2011 10:41
Draga "IT-istule", ar fi fost bine sa te documntezi putin inainte de a posta comentariul. Expedia are in spate GDS-uri, mai multe, iar direct connect-ul il au cand nu au avut de ales (American Airlines) sau cand au vazut in asta un avantaj competitiv. Ma tem insa ca realitatea banala este ca se bazeaza pe GDS la fel de mult ca Vola.ro. Iar bataia lor cu direct connect-ul de la American Airlines a fost foarte vizibila, insa cumva ai ratat-o. Uite aici unul din articole http://www.tnooz.com/2011/01/01/news/expedia-suspends-american-airlines-flights/. Citat Expedias action is a clear signal that the company views the GDS model as the most economically viable and efficient one moving ahead. Sunt convins ca poti sa-ti traduci asta, nu foarte convins ca intelegi ce implica direct connect, cate companii aeriene pot furniza asa ceva etc. Daca ai informatii si imi spui la cate GDS-uri se conecteaza Vola.ro, la cati agregatori si cate conexiuni directe avem, dau o bere :) La fel de aberant este sa consideri Expedia un consolidator, Expedia sau Lastminute sunt brand-uri orientate catre consumatori, catre retail. Care, apropos, au spulberat agentiile traditionale in pietele unde au intrat, insa nu neaparat jucatorii locali vezi Franta si alte tari din Europa. La un singur lucru nu esti pe aratura: punem mare pret pe comunicare, daca ai fi citit articolul mai atent ai fi vazut pasajul despre importanta pe care personal o dau acestui aspect. Iara daca asta este ceva de blamat, iti urez succes daca planuiesti sa-ti deschizi o afacere. Si e game over daca ai deja una.
 
paraschiv marian a spus:
05/12/2011 08:37
cifrele anuntate nu prea corespund daca in 2010 cifra de afaceri a fost de 6800000euro si cresterea anilor anteriori de 6.219% preconizeaza pe o dublare a cifrei de afaceri?cota de piata din statisticile iata-bsp cu mult sub cea a companiilor traditionale...
agresivitatea este dictata de frica....?!?!
daca este atit de sigura pe sine de ce isi alege ad-words google numele agentiilor de turism de prestigiu....
 
IT-istul reloaded a spus:
06/12/2011 09:55
Draga Vola.ro, multumesc frumos de raspuns. Este important sa comunci si mai ales sa raspunzi eventualelor comment-uri la un articol asa frumos. Ca si "comentator" in primul rand n-am nicio obligatie sa ma documentez. Asta-i avantajul meu, pot scrie balarii fara sa fiu super documentat. Din pacate, nu acelasi lucru il poti face tu. Ce rost ar avea acum sa-ti spun eu cum e cu DirectConectu' de care tu ai auzit doar la AA. Poate te-ar ajuta o vizita la conferintele de tech in turism de la Berlin, Londra sau Koln unde se spune negru pe alb cine are si cine n-are directconect. Ai fi surprins poate sa afli ca multe din companiile care zboara in RO furnizeaza deja directconect, si nu te-ai mai crampona in AA, care, in prag de insolventa, a marsat pe cartea asta in negocierea cu Sabre. Ca doar in functie de contractul asta "pe segmente" se cam stabileste apoi toata piata. Poate am gresit eu sa bag in lista de consolidatori Expedia sau Lastminute, dar tare mi-e ca nu stii tu cei ala consolidator si-ai sa zici ca nici TUI prin Att nu e consolidator de ticketing. Ca doar TUI, stie tot "nedocumentatu'", e cel mai mare turoperator din Europa. Prea repede te-ai aruncat insa sa spui ca agentiile traditionale "au pierdut startul". Sigur ca n-au investit asa de mult in domeniul asta ca si voi. Dar tare mi-e ca focul de paie se stinge repede, daca nu-i fundamentat. Si n-am prea vazut la Vola nimic in ultimul timp. Propunerea mea (zic eu constructiva) ar fi sa creati impreuna cu reporterul un articol despre cum vedeti voi vanzarea de servicii de ticketing si separat de turism in viitor. Poate acolo o veti nimeri mai bine si vei fi mai credibila.
Toate cele bune si sa vedem cat mai multe noutati on-line. Ca oricum, zicea si TUI: toti cauta pe net, 90% vin si cumpara din agentie...
 
Pagini: 12
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 19 August 2022, 16:50
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter