- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cum au evoluat business-urile principalelor agentii de turism din Romania in T1

17 Apr, 00:01 • elena.olteanu
Afacerile principalelor agentii de turism din Romania au evoluat diferit in primele 3 luni ale acestui an, in conditiile crizei economice, cele mai mari companii inregistrand in primul trimestru de la scaderi de 20% pana la cresteri usoare, de sub 10%.
Cum au evoluat business-urile principalelor agentii de turism din Romania in T1

Paralela 45

, una din primele doua agentii de pe piata, a realizat o cifra de afaceri de circa 5 milioane de euro in primele 3 luni ale acestui an, potrivit lui Alin Burcea, proprietarul agentiei. Acesta nu a declarat ce cifra de afaceri a realizat in primul trimestru din 2008, insa in primele 6 luni ale anului trecut, agentia a realizat venituri exclusiv din turism de 20 de mil. euro.

Strict pe segmentul de pachete turistice de leisure (excluzand deci veniturile provenite de pe partea de corporate sau ticketing), agentia a incasat 500.000 de euro in primul trimestru, in crestere cu 30% fata de aceeasi perioada din anul anterior.

„Cresterea s-a datorat in mare parte programului ‘early-booking’ (inscrieri timpurii)”, a declarat Alin Burcea, proprietarul Paralela 45.

Cele mai solicitate destinatii in primele 3 luni ale anului au fost Antalya, Barcelona, Creta, Rodos, Mallorca.

Pentru intreg anul, Paralela 45 se asteapta la o scadere cu 10% a veniturilor din turism.

Agentia de turism Eximtur, a treia agentie de pe piata locala, a realizat venituri de 20,5 milioane lei (4,9 mil. euro) in primul trimestru al anului, in scadere cu circa 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand a avut venituri de 21,4 milioane lei (5,1 mil. euro).

Cele mai vandute pachete turistice ale Eximtur in aceasta perioada au fost pentru destinatii interne ca Litoralul Marii Negre, dar si Turcia si Grecia, pe extern.

Cea mai scump pachet vandut in primele 3 luni din 2009 de catre Eximtur a fost o vacanta in Mauritius in valoare de 2.500 de euro de persoana.

Eximtur mizeaza anul acesta pe o stagnare a afacerilor, la 40 de mil. euro.

J’Info Tours a realizat pe primul trimestru al acestui an vanzari de 7 milioane euro, in crestere cu 9% fata de aceeasi perioada din 2008.

„Pricipalele surse ale acestei cresteri au fost turismul de afaceri si early booking-ul pentru sejururile charter din vara: Mallorca, Tenerife, Barcelona, Rhodos, Creta, Antalya”, spun reprezentantii J’Info Tours.

Agentia de turism Marshal Turism anunta ca afacerile sale au scazut in primele 3 luni ale acestui an cu 20%.

Totodata, si pentru intreg anul reprezentantii Marshal se asteapta ca veniturile sa scada, pe fondul crizei economice.

„Anul trecut am avut afaceri de peste 80 mil. lei (circa 22 mil. euro), iar pentru anul in curs credem ca veniturile vor scadea cu aproximativ 20-30%”, a declarat Ion Antonescu, directorul general al Marshal Turism.

In contextul economic actual, Gabriel Ionescu, directorul general al agentiei Happy Tour, spune ca piata a scazut de la inceputul anului, fara sa dea alte detalii, inclusiv despre rezultatele companiei pe care o conduce, lider al pietei alaturi de Paralela 45.

Intreaga piata a agentiilor de turism din Romania a fost evaluata in 2008 la circa 800 mil. euro, in crestere cu circa 20% fata de anul 2007.

Cel mai optimist scenariu pentru piata de turism este o stagnare anul acesta, la 800 de mil. euro, conform reprezentantilor Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).