- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Mega-plan dupa mega-tragedie: Cum vrea Guvernul sa promoveze Romania ca destinatie turistica sigura

23 Jul, 00:05 • alexandru.suciu
Accidentul tragic din Ucraina, in care un avion civil a fost doborat de o racheta, are ecouri puternice in piata de turism romaneasca. Se pare ca situatia este destul de grava, din moment ce si autoritatile s-au mobilizat pentru a concepe un plan de bataie.
Mega-plan dupa mega-tragedie: Cum vrea Guvernul sa promoveze Romania ca destinatie turistica sigura

“Departamentul pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism doreste sa asigure
turistii romani si straini ca Romania
ramane o destinatie sigura pentru calatorii si petrecerea vacantelor.
Romania ofera siguranta atat cetatenilor romani cat si celor care
aleg sa ne viziteze tara”, se arata intr-un comunicat care nu
mentioneaza insa contextul accidentului aviatic din Ucraina

In schimb, comunicatul subliniaza
trendul pozitiv pe care se afla Romania, cel putin pana la momentul
prabusirii avionului in apropierea granitei noastre.

Astfel, conform datelor publicate de
Institutul National de Statistica, numarul turistilor straini a
crescut in primele cinci luni ale anului 2014 cu 10,2% fata de
aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, in Raportul Comisiei
Europene pentru Turism “ Tendinte si
Perspective”,
in trimestrul II al anului, Romania se
situeaza pe locul zece din 23 de tari din
punctul de vedere al cresterii numarului sosirilor turistilor in
Europa.

Conform Raportului Comisiei Europene
pentru Turism:

  • Romania se afla pe locul 4 in ceea
    ce priveste numarul turistilor sositi din China
  • Locul 5 in ceea ce priveste
    numarul turistilor sositi din Olanda
  • Locul 7 in ceea ce priveste
    numarul turistilor sositi din Statele Unite
  • Locul 9 in ceea ce priveste
    numarul turistilor sositi din Marea Britanie
  • Locul 9 in ceea ce priveste
    numarul turistilor sositi din Franta
  • Locul 10 privind numarul
    turistilor sositi din Germania

In plus, a crescut
numarul curselor de croaziera care aleg sa stationeze in portul
Constanta. Astfel, numarul pasagerilor care sosesc la bordul navelor
de croaziera a crescut cu aproximativ 20% fata de anul trecut.

Totodata, operatori
din industria aviatiei dezvolta noi rute cu destinatia principala
Romania (RyanAir, WizzAir, Fly Romania).

[b]Se sparge valul optimist?[/b]

Tragedia din Ucraina, care s-a soldat
cu aproape 300 de civili morti si care probabil va ramane foarte mult
timp intr-un con de mister, nu are, teoretic, cum sa ramana fara
consecinte in ceea ce priveste turismul in zona. O data cu avionul
doborat, a fost spart si valul optimist pe care ne aflam ca tara.

Cel putin asta spun jucatorii din
piata, care se asteapta ca prabusirea avionului
malaezian in Ucraina sa ii determine pe multi turisti de pe alte
continente sa evite Europa de Est si, implicit, Romania, considerand
ca zona este nesigura. De asemenea acestia sustin ca va scadea si
numarul romanilor care vor zbura spre Rusia sau tarile
scandinave.


E nenorocirea
nenorocirilor
„, a afirmat Gheorghe Fodoreanu, proprietarul
agentiei Invitation Romania.
 El a explicat ca orice
accident aviatic major se reprecuteaza negativ la nivel mondial, iar
in perioada imediat urmatoare numarul pasagerilor pe cursele aeriene
din intreaga lume scade cu 0,1-0,5%, ceea ce este
enorm. 

„Bineinteles ca exista un impact emotional.
Pe mine m-au sunat in ultimele ore cativa prieteni ca sa ma intrebe
pe unde trec exact avioanele cu care urmeaza sa zboare”, a spus
imediat dupa accident Dorin Ivascu, presedintele Asociatiei Romane a
Operatorilor Privati din Aviatie.

„Din pacate, Romania
este la o distanta relativ mica de zona de conflict din Ucraina, iar
turistii din zone mai indepartate, de pe alte continente, nu fac
foarte clar distinctia intre Romania, Ungaria, Ucraina sau
Bulgaria. Pentru ei, acestea sunt tari din Estul Europei, unde
are loc un conflict pe fondul caruia s-a prabusit un avion, iar din
acest motiv vor evita zona si, implicit, Romania”, a declarat
Dragos Raducan, vicepresedintele Federatiei Patronatelor din Turismul
Romanesc (FPTR).

[b]Masuri ample pe
termen scurt[/b]

La nici o saptamana de la accidentul
din Ucraina si practic la jumatatea anului, cei din Departamentul
pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism au
venit cu un mega-plan de actiuni in ceea ce priveste promovarea
Romaniei pe plan extern.


Probabil mare parte
din el era deja inclus in strategia acestui departament, insa cert
este ca acum este scoasa in evidenta preocuparea „apriga” a
autoritatilor din domeniu. Sau, oricat de cinic ar suna, tragedia din
Ucraina e pe cale sa impulsioneze vizibil activitatea autoritatilor
din turism.

Iata cum este
organizat pe hartie planul Guvernului:



I. Organizarea de
evenimente cu vizibilitate internationala

  • Reuniunea
    European Travel Commission – Bucuresti, octombrie 2014
  • Conferinta
    U.N.W.T.O.(Organizatia Mondiala a Turismului)– Bucuresti,
    septembrie 2014

    Participarea la
    targuri internationale

  • Romania va
    participa pe parcursul anului 2014 la 37 de targuri internationale
    in tari precum Germania, Spania, SUA, Japonia, China, Marea
    Britanie.
  • Prin
    participarea la targuri se va urma un plan de promovare
    pe
    segmente de turism prin: identificarea pietelor
    potentiale in functie de segmentul de turism ( balnear, montan,
    cultural, city break, aventura etc.); folosirea ambasadorilor
    turismului romanesc ca vectori de imagine pe segmentele de turism
    identificate; realizarea unui pachet de oferte
    atractiv impreuna cu tour operatorii si asociatiile din turism
    pentru a patrunde pe anumite piete; oferte de fidelizare a celor
    care doresc sa revina in Romania

II. Campanii de publicitate outdoor

  • Se vor efectua campanii de
    publicitate outdoor in 9 tari : Republica Moldova, Marea Britanie,
    Germania, Austria, Franta, Italia, Polonia, Turcia si Spania.
  • Se va realiza impactul campaniilor
    outdoor prin evaluarea numarului de turisti sositi in Romania din
    tarile in care au fost desfasurate campaniile

III. Campanii media (presa scrisa si TV)

  • Campaniile media se vor desfasura
    in 7 tari, precum Franta, Germania, SUA, Italia, Marea Britanie si
    Turcia.
  • Campaniile media vor include si
    filme de scurt metraj sau documentare realizate in coproductie cu
    televiziuni nationale si internationale specializate pe informare
    turistica.

IV. Info-tripuri

  • Pe
    parcursul anului 2014 se vor realiza info-tripuri pentru
    reprezentantii mass-media si tour operatorii din tarile tinta
    (Republica Moldova, Germania, Spania, Franta, Italia, tarile
    nordice, Israel).

Citeste si Cum deschide tragedia din Ucraina portile Schengen pentru Romania