- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Parteneriatul Tui-Eurolines in cifre. Ce asteapta Anastasiu de la noul business

21 Sep, 00:01 • karina.popescu
Eurolines, compania lui Dragos Anastasiu, va investi 500.000 de euro in rebranduirea a 25 de agentii din reteaua locala, in Tui Travel Center. Brandul a fost lansat dupa ce compania romaneasca a preluat operatiunile locale ale grupului german Tui. Cititi intr-un material DailyBusiness.ro ce asteapta omul de afaceri Dragos Anastasiu si partenerii sai nemti de la acest business.
Parteneriatul Tui-Eurolines in cifre. Ce asteapta Anastasiu de la noul business

In urmatorii 3 ani, Tui vizeaza sa aiba in Romania o retea
de 100 de agentii care sa-i poarte numele, a spus Harald
Kraus, directorul de Distributie Tui. Astfel, dupa acest parteneriat,
reteaua Eurolines se va dubla.

Ce se va intampla cu incasarile din agentii ale
grupului lui Dragos Anastasiu? Pentru 2011, Eurolines estimeaza vanzari de
28-29 milioane euro in agentii, adica 25% din totalitatea incasarilor grupului,
unde in prezent biletele de avion reprezinta 45% din cifra totala si autocarele
30%.

Dragos Anastasiu a declarat insa ca in maxim doi ani, vanzarile din agentii
le vor intrece pe celelalte. El e foarte optimist in ceea
ce priveste piata turismului in viitorul apropiat. “Deja suntem foarte aproape
de nivelul de dinainte de criza. Anul acesta am depasit la vanzari 2008 pe zona
biletelor de avion si de autocar. Romanii au inteles ca nu vine sfarsitul
lumii, s-au strans la buzunar doi ani si merg inainte”.

Acesta a mai spus ca in 2012, numarul turistilor straini care vor veni in
Romania prin Tui va creste de la aproximativ 1.000, la aproape 4.000. Tui a fost prezent pe piata din Romania inca din 2003, prin
Danubius Travel, pe partea de incoming.

Ciprian Popescu, unul dintre proprietarii Danubius Travel, societate preluata
acum de Eurolines, este cel care a avut ideea parteneriatului Eurolines-Tui,
potrivit lui Dragos Anastasiu.

“Incepand cu 2003 am avut sarcina de a-i asigura turoperatorului Tui prezenta
si dezvoltarea in Romania pe incoming, business travel si online. Romania nu
are un nume spectaculos in Europa. Era absolut necesar sa avem altfel de
ambasadori care sa stimuleze incomingul mai bine decat au facut-o ministerele
turismului in ultimii ani”, a explicat Ciprian Popescu.

In ceea ce priveste preturile serviciilor Tui in Romania, acestea  vor fi identice cu cele din Germania. “Tui n-a
avut niciodata pretentia ca e ieftin si nici de acum inainte nu vom fi low
cost. Ne adresam zonei de medium-high”, a spus presedintele Eurolines.

“Tui nu are retea de distributie in Romania si noi nu am avut un nume de
distributie. Vom castiga amandoi de pe urma parteneriatului”, a explicat
Anastasiu.

Pe subiectul promovarii turismului romanesc in Romania, proprietarul Eurolines spune
ca „neavand bani suficienti, tot ce as avea de investit as investi in
strainatate, mai exact numai in Germania, pentru ca o data ce motorul german
porneste, toata lumea porneste”.

In contextul problemelor in atragerea investitiilor straine in Romania, “am
plecat dupa revolutie pe ideea nu ne vindem tara, ne-am inchistat, am mers pe
principiul lasa ca stim noi mai bine. Totul in business e incredere. Nemtii nu
au incredere in Romania si nici romanii nu au incredere in nemti”, este de
parere Anastasiu.

Ministerul Turismului va reloca 75 milioane de euro pentru promovarea in afara
a turismului romanesc in urmatorii 3 ani. “Nu este o suma mare, bulgarii au
avut astfel de sume pe anumite piete, noi nu avem momentan o tinta pe care sa
ne canalizam”, a precizat Nicolae Lech, director general Nova Travel, membra
Eurolines.

„Pe partea de leisure, cele mai cautate de nemti si austrieci sunt
circuitele culturale. Un produs care are un
potential foarte mare la noi este partea de drumetii montane, insa avem
probleme cu marcarea traseelor, cu siguranta, cu asigurarea minimului de
confort in cadrul cabanelor. In plus, cabanele noastre sunt inaccesibile si ca
distante. Turistului german i-ar trebui cabane la distante de cel mult 2 ore”,
a explicat pentru DailyBusiness.ro oficialul Nova Travel.

In contextul comparatiei Romaniei cu Bulgaria, Lech este de parere ca „pentru a
putea concura cu bulgarii, nu trebuie sa scadem preturile serviciilor turistice
cu 20%, cum s-a mai spus. Trebuie sa ne apucam de treaba. In Bulgaria, produsul
e ca un balon de sapun, e foarte frumos colorat, dar se poate sparge foarte
repede. Pe de alta parte, noi nu stim sa facem un lucru unitar, noi facem doar
insulite”.    

Eurolines a incheiat in iunie un parteneriat cu Tui Travel PLC, companie
inregistrata in Marea Britanie si controlata de grupul german Tui, liderul
mondial in domeniul turismului. Astfel, o cota importanta din ofertele
turistice din agentiile turoperatorului roman va fi reprezentata de produsele
Tui.

Prin tranzactia incheiata, Eurolines va integra si societatea detinuta de Tui
in Romania, Danubius Travel, operatiune care nu presupune un transfer de
actiuni.

Tui Travel are 30 milioane de clienti in 180 de tari si peste 71.000 de
angajati.

Grupul Eurolines Romania este alcatuit din 12 societati, are 450 de angajati,
detine cea mai mare retea de distributie a produselor turistice din tara, 6
agentii francizate in Germania, o flota de 35 de autocare si aproximativ 200 de
autoturisme. Cifra de afaceri a Grupului in anul 2010 a fost de peste 140
milioane lei.