- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Top 10 cele mai vizibile branduri din turism in publicitate

17 Jun, 16:35 • Redactia DailyBusiness
In primele cinci luni ale anului 2014 au fost inregistrate 9.207 de reclame la categoria Turism, dintre care 5.445 au fost difuzate de catre posturile de televiziune, 3.323 de reclame au fost difuzate la statiile de radio si 439 de reclame au fost tiparite in presa scrisa. Vezi care au fost cele mai promovate 10 branduri.
Top 10 cele mai vizibile branduri din turism in publicitate


Iata mai jos care a
fost vizibilitatea turismului in publicitate din punct de vedere al
numarului de reclame difuzate de media, in perioada 1 ianuarie – 31
mai 2014, potrivit unei analize Mediatrust.

In topul celor mai
vizibile branduri din turism, din punct de vedere al numarului de
reclame inregistrate, se afla agentia de turism Christian Tour cu
1.918 de reclame si un rate card estimat de 2.752.720 euro.



Locul doi este
ocupat de Cocor Spa Hotel cu 765 de reclame si un rate card de
296.703 euro. Agentia Paralela 45 este pe locul trei in clasament cu
733 de reclame si un rate card de 298.763 euro.

Phoenicia Holiday
Resort ocupa locul patru cu 718 reclame, iar pe locul cinci este
Phoenicia Grand Hotel cu 608 reclame.

Din top mai fac
parte Hotel Onix cu 317 reclame, agentia de turism Mareea cu 252 de
reclame, Casa Frent cu 232 reclame, Hotel Germisara cu 219 reclame si
Arsenal Park cu 212 de reclame.

[b]Evolutia numarului de reclame[/b]

In luna ianuarie 2014 au fost
inregistrate 1.542 de reclame, dintre care 1.196 au fost difuzate la
TV. In luna februarie televiziunea este mediul cu cele mai multe
spoturi difuzate, 1.335 din totalul de 2010 de reclame.

In martie s-a inregistrat cel mai mare
numar de reclame la categoria turism – 2.216 dintre care 1.212
reclame au fost difuzate la TV, 899 la radio si 105 de reclame au
aparut in presa scrisa. In aprilie s-au inregistrat 1.601 reclame,
iar in luna mai 1.838 reclame.

[b]Distributia reclamelor pe
categorii[/b]

Hotelurile si pensiunile au inregistrat
4.426 de reclame in perioada 1 ianuarie – 31 mai 2014, urmate de
agentiile de turism cu 3.471 de reclame. Categoria Ghiduri/Baze de
date/Recomandari a inregistrat 503 de reclame.

[b]Top 3 surse media[/b]

Analiza indica si sursele media care au
difuzat cele mai multe reclame la categoria turism. Postul de
televiziune Money Channel a difuzat 2.763 de spoturi turistice,
urmat de Romania TV, cu 1.137 de reclame, si B1 TV cu 384 de reclame
difuzate.

In ceea ce priveste posturile de radio,
turismul a avut cea mai mare vizibilitate la Kiss FM (1.048
reclame). Urmatoarele in clasament sunt Magic FM cu 637 reclame si
Radio ZU cu 510 spoturi difuzate.
La categoria presa scrisa, ziarul Ring
a inregistrat 180 de reclame din domeniul turistic, urmat de revista
ZIUAnews cu 20 reclame si Zile si Nopti, cu 16 reclame.

Raportul a luat in calcul rezultatele
monitorizarii a peste 1.641.896 de reclame difuzate in intervalul de
timp 1 ianuarie – 31 mai 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12
posturi de radio si 200 de publicatii centrale.

Mediatrust Romania a fost infiintata in
1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti
si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala
organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din
octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM –
Institute of Media Monitoring Polonia. Clientii companiei provin din
sectoare diverse ale pietei, de la domeniul financiar la telecom, IT,
farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport,
cultura, showbiz, politic.