- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Retaileri: Anul 2010 va fi favorabil magazinelor online si de tip hard discount

08 Dec, 13:58 • Redactia DailyBusiness
Anul viitor va fi mai dificil decat 2009 pentru retaileri, o evolutie favorabila fiind preconizata pentru retelele de magazine de tip hard discount (cu preturi mici - n.r.) si pentru cele online, apreciaza reprezentanti ai companiilor de profil din Romania.
Retaileri: Anul 2010 va fi favorabil magazinelor online si de tip hard discount

„2009 nu va fi un an fericit. Nu am inca cifrele finale, dar cred ca se va constata o contractare a pietei de retail si o impartire pe mai multi jucatori”, a declarat, marti, Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros Romania, la seminarul „Romania 2009 Retail Forum”, organizat de Mediafax.

„In ceea ce priveste anul 2010, acesta va fi mai dificil, insa va fi favorabil retelelor de magazine de tip hard discount, singurul format in care se anunta investitii pentru perioada urmatoare. Aceste retele, care in tari precum Franta, Germania sau tarile nordice au o cota de piata foarte mare, au intrat timid si in Romania”, a mai spus Vlad.

El a adaugat ca produsele acestor tipuri de magazine au preturi scazute si sunt, relativ, bune.

„Odata cu intrarea masiva a acestui tip de magazin pe piata, corelata cu o scadere a preturilor la terenuri in unele zone, peisajul retailerului roman se va schimba total. 2010 va fi cu siguranta primul an in care hard discountul va avea un cuvant de spus”, a afirmat Vlad, citat de Mediafax.

Totodata, reprezentantii Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) considera ca si retelele online vor avea de castigat.

„Ponderea cifrei de afaceri obtinute din magazinele online a inceput sa fie din ce in ce mai mare”, a spus Adrian Manolache, secretar general al AMRCR.

Principalii jucatori din sectorul de discount din Romania sunt Profi, Pludi Market, Rewe si MiniMax Discount.