- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Pachetele de beneficii revin pe crestere : tichetele de masa si training-urile in top

16 Jun, 12:07 • Redactia DailyBusiness
Tichetele de masa, tichetele cadou, training-urile si subventiile pentru transport sunt cele mai raspandite componente ale pachetelor de beneficii extrasalariale. Aproape 40% din companiile respondente spun ca intentioneaza sa creasca valoarea pachetului de beneficii, conform unui studiu initiat de Edenred si realizat de compania de cercetare de piata GFK.
Pachetele de beneficii revin pe crestere : tichetele de masa si training-urile in top

In perioada
aprilie-mai 2011, compania de cercetare de piata GFK Romania
a realizat un studiu de sondare a principalelor tendinte de pe piata
beneficiilor extrasalariale, comandat de Edenred Romania, cel mai mare emitent
de tichete de servicii preplatite.

In ciuda crizei
financiare si a masurilor fiscale luate pe parcursul anului 2010, tichetele de
masa raman in continuare pe primul loc in pachetele de beneficii
extrasalariale. 73% din companiile intervievate au declarat ca pastreaza
tichetele de masa in pachetele de beneficii acordate salariatilor.

Pe urmatoarele locuri
in topul beneficiilor extrasalariale acordate de companii salariatilor se numara
programele de training, utilizate de 39% dintre companii, masinile de companie,
oferite de 33% dintre companii si tichetele de cadouri, incluse de 31% din
companii in programele de beneficii pentru salariati.

Companiile mari, cu
peste 250 de salariati, acorda intr-o mai mare masura diversele tipuri de
beneficii salariatilor lor, fata de companiile medii, cu 50-249 de salariati.
Astfel, 90% din companiile mari acorda salariatilor tichete de masa, fata de 70%
din companiile medii.

 In 54% din companiile mari se ofera programe de training
salariatilor, fata de 35% din companiile medii. Similar, 52% din companiile
mari acorda salariatilor tichete cadou, fata de 26% din companiile medii.

Aceste diferente se
datoreaza in principal faptului ca, in cazul companiilor mari, strategiile si
politicile de resurse umane sunt mai complexe si sunt implementate pe termen
mai lung decat in companiile medii,care sunt mai sensibile la fluctuatiile
economice.

Valoarea medie anuala a pachetului de beneficii extrasalariale acordate in
2011 este de 2.683 lei,  inregistrand o
scadere cu 13% fata de 2008. O scadere mai accentuata a fost inregistrata in
companiile de marime medie, cu 50 pana la 250 de angajati.

Semnalele sunt insa
pozitive, 39% din companiile
intervievate exprimandu-si intentia de a creste valoarea pachetului de
beneficii extrasalariale,
in timp ce doar 9% estimeaza in continuare o scadere
a acesteia, in orizontul anului 2012.

Companiile care intentioneaza sa acorde avantaje
suplimentare salariatilor vor alege instrumentele de motivare si loializare
care au si efecte de optimizare financiara: tichete cadou (24% dintre companii), tichete de masa (17% dintre companii), alte tipuri de tichete (13% dintre companii), asigurari de viata, de bunuri sau de accidente (12% dintre companii).

Companiile
decid pachetele de beneficii fara a-i implica foarte mult pe salariati. Astfel, doar 40% dintre
companiile intervievate
isi consulta angajatii inainte de a le oferi
acestora un nou beneficiu.
 

Edenred
este liderul mondial in servicii preplatite adresate companiilor.

 

Listata la bursa NYSE Euronext
Paris, Edenred activeaza in 40 de tari, avand 6 000 de angajati, aproape
530.000 companii si organizatii client, 1.2 milioane de parteneri afiliati si
34.5 milioane de beneficiari.
In 2010, volumul total emis de
Edenred a fost de 13.9 miliarde de euro, din care 55% a fost generat in tarile in
curs de dezvoltare.