- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Biofarm a raportat vanzari in crestere cu 16% in primul trimestru

14 May, 16:18 • Redactia DailyBusiness
Producatorul de medicamente Biofarm a raportat in primul trimestru vanzari in crestere cu 16,1% in valoare si de 3,33% in volum fata de perioada similara din 2007, in timp ce piata a raportat pierderi de 6,96% in valoare si 16,39% in volum.
Biofarm a raportat vanzari in crestere cu 16% in primul trimestru

In ceea ce priveste piata totala farmaceutica, inclusiv exporturi, a scazut cu 7,83% in volum, si a crescut cu 12,35% in valoare.

Evolutia din primul trimestru a Biofarm s-a datorat strategiitor de dezvoltare si eficientizare implementate de companie, precum si investitiilor in campanii de promovare a produselor companiei, au explicat reprezentantii producatorului de medicamente.

„Investitiile in campanii de promovare din primul trimestru au fost cu circa 65% mai mari decat cele din trimestrul I al anului 2007, fapt care a dus la obtinerea unei rate de profitabilitate de
aproximativ 26% si un EBITDA margin (marja profitului operational – n.r.) de 35%”, au precizat reprezentantii Biofarm.

Acestia considera ca prin campaniile media si cele comerciale derulate in primul trimestru, compania a castigat noi clienti, a crescut numarul de unitati vandute si si-a imbunatatit pozitia in piata, conform raportarilor de piata farma.

Biofarm a lansat pe piata interna 6 noi produse, Atbendazot, Metoclopramid, Loperamid, Biohept, Ambroxol si Omeprazot, iar pe piata externa a lansat 3 produse. De asemenea, a infiintat in Ucraina o noua societate comerciala, avand ca obiect de activitate vanzarea en gros si en detail de produse farmaceutice.

Strategia de dezvoltare pentru anul 2008 prevede imbunatatirea prezentei companiei in piata de retail, continuarea dezvoltarii fortei de vanzari pentru o mai buna reprezentare pe piata si a extinderii portofoliului de produse, atat prin dezvoltarea de produse proprii, cat si prin achizitii de portofolii prin co-marketing.

De asemenea, vor continua si investitiile in campaniile de promovare a produselor companiei Biofarm pentru consolidarea pozitiei in piata.

Biofarm este unul dintre producatorii importanti de medicamente si suplimente alimentare din Romania, cu o experienta in domeniu de peste 8 decenii.

Compania are un portofoliu de peste 70 de produse, iar actiunile sale sunt listate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), la categoria 1.