- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Karaoke capitalism. Management pentru omenire.

10 Jan, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Autori: Jonas Ridderstrale, Kjell Nordstrom
Karaoke capitalism. Management pentru omenire.

Editura Publica
Colectia International Bestseller

Pret 49 lei

Titlu original: Karaoke Capitalism. Management for Mankind

Cartea intr-un minut:
In lumea karaoke-capitalismului alegi cine vrei sa fii, asa cum intr-un club karaoke alegi pe cine vrei sa imiti si te inarmezi cu aptitudini si cunoastere. Competenta si banii te vor plasa in noua elita a viitorului.

Cronica DailyBusiness

Atitudinea pe care autorii o recomanda in carte – asumarea riscului de a fi altfel – a functionat si in cazul lor, deoarece le-a adus notorietate internationala. Ei sunt asa cum ne cer noua sa fim : „convingatori, sexy si atragatori”. Fara asociatiile nonconformiste ale ideilor, fara puterea exemplelor aduse aproape de vizual prin grafica, ei sau noi nu am putea sa atragem oameni fantastici in jurul nostru.

Imperativul cartii este desprinderea de lumea karaoke. Deci, sa nu imitam ci sa inovam, asa au facut toti cei care au avut succes. Sunt din ce in ce mai multe pareri individuale, oamenii exercitandu-si dreptul de a se exprima. „Traim intr-un club karaoke cosmopolit, ce ne ofera o multitudine de optiuni. Putem fi orice sau oricine vrem”, spun autorii.

Dar acest club nu este deschis tuturor. Aici, sunt primiti doar cei care au cash sau competenta. Ei se numesc cosmocrati si reprezinta noua elita care detine fie cash, fie competenta, fie pe amandoua. Cosmocratii stiu, merg unde vor, fac si sunt cine vor. Puterea s-a transferat de la cei care controlau informatia la cei care controleaza cunoasterea. Daca vrem sa fim ca ei trebuie sa muncim din ce in ce mai mult.

Nu exista competenta pe care un om sa nu o poata dobandi, orice nivel de competenta poate fi atins numai daca individul isi pune in minte sa realizeze acel lucru. Libertatea de a alege vine o data cu competenta. „Pentru indivizi, singura strategie viabila este sa devina marfuri rare”, spun autorii. Aceste persoane raman in acelasi loc atata timp cat li se ofera ceea ce doresc. Cand lucrurile nu se mai intampla astfel, vor pleca.

Obsesia pentru piete, creata de faptul ca traim intr-o societate in care banii reprezinta totul, la care se adauga surplusul de marfa (ex: un hipermarket ofera 30.000 de produse, din care 150 sunt absolut necesare individului), comoditizarea continua, adica scaderea vizibila a profitabilitatii, obtinerea informatiilor fara costuri prea mari inseamna o piata cu competitie perfecta.

Iar intr-o lume a competitiei perfecte, clientul este cel care stabileste pretul. Afacerile se fac ca intr-un bazar. Preturile scad pana cand negustorii vor vinde unele produse fara sa obtina profit, sperand sa-si acopere pierderile din vanzarile altor produse.

Conditiile necesare, dar nu si suficiente pe care trebuie sa le indeplineasca organizatiile in drumul spre succes constau in folosirea celei mai bune tehnologii existente pe piata, prezenta globala, aplicarea unor noi solutii organizationale si sisteme manageriale originale. Supravietuirea si succesul companiilor presupun ca acestea sa fie „fit” si „sexy”, adica sa se adapteze la noile conditii de afaceri sau sa inoveze la nivel emotional pentru a-si atrage clientii, facandu-i sa fie dependenti.

In lumea karaoke, nevoile sociale si emotionale sunt cele care determina oamenii sa cumpere produse si servicii. Sistemul limbului din creier, cel care guverneaza sentimentele, este mult mai puternic decat neocortexul, care controleaza intelectul. „Emotiile duc la actiune, in vreme ce ratiunea produce concluzii”, spun autorii. Deci, companiile ar trebui sa ne implineasca visele: viata eterna, tinerete eterna, bogatie eterna, virilitate eterna si fericire eterna.