- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Unul din trei europeni se vede antreprenor

20 Nov, 18:44 • Redactia DailyBusiness
Se stie ca antreprenoriatului are un potential enorm pe timp de criza. Fata de 2010 si 2011, potentialul pentru desfasurarea unei activitati independente ramane constant in toata Europa: Unul din trei respondenti (38%) se vede punand bazele propriei afaceri. In Grecia, chiar unul din doi respondenti (50%) declara acest lucru.
Unul din trei europeni se vede antreprenor


In medie, doua
treimi (69%) dintre europenii din 16 tari au o atitudine pozitiva
fata de desfasurarea unei activitati independente. Trei din patru
respondenti (78%) estimeaza ca in contextul de lucru modern, zece ani
de acum inainte, antreprenoriatul va fi la fel de important sau chiar
mai important decat in prezent. Acestea sunt rezultatele raportului
Amway privind antreprenoriatul in Europa 2012, publicat de Amway
Europa si LMU Entrepreneurship Center.

Respondentii danezi
au cea mai deschisa atitudine fata de desfasurarea unei activitati
independente (85%) si continua sa conduca in topul tarilor
chestionate. Franta se situeaza pe pozitia a doua (77%), iar Marea
Britanie pe pozitia a treia (75%).

Cele mai putin deschise atitudini
fata de desfasurarea unei activitati independente se regasesc in
Ungaria (47%), Austria si Germania (35% fiecare), precum si in Spania
(32%).

Totusi, potentialul
pentru desfasurarea unei activitati independente este cel mai ridicat
in Grecia: unul din doi greci (51%) percepe desfasurarea unei
activitati independente ca o posibilitate de a reveni pe piata muncii
sau ca o alternativa la somaj – media europeana este de 22%.

Antreprenoriatul
joaca un rol tot mai mare in economiile europene. Incurajarea
discutiei si intarirea spiritului antreprenorial contribuie astfel la
crestere si bunastare economica”, a declarat Michael Meissner,
vicepresedinte corporate affairs Amway Europa.

Antreprenoriatul va
deveni si mai important in viitor

In special
respondentii din Danemarca (94%), Austria si Marea Britanie (86%
fiecare), Italia si Spania (85% fiecare) prevad o evolutie pozitiva
sau neutra a importantei antreprenoriatului in urmatorii zece ani.
Doar Franta (23%), Grecia (22%) si Polonia (18%) preconizeaza o
diminuare a importantei antreprenoriatului in contextul de lucru
modern.


Cele mai importante
aspecte pentru europenii chestionati in a pune pe picioare propria
afacere sunt „independenta de un angajator” (45%),
„autoimplinire, posibilitatea de a-si realiza propriile idei”
(38%) si „perspectivele pentru venituri secundare” (33%). „Lipsa
capitalului initial” (57%), „situatia economica nesigura” (44%)
si „teama de esec” (35%) sunt percepute ca fiind cele mai mari
obstacole.


Incertitudinea
financiara afecteaza antreprenoriatul in Europa


Raportul arata ca
atitudinile oamenilor fata de antreprenoriat sunt afectate de criza
financiara: 79% dintre greci si 59% dintre spanioli spun ca situatia
economica nesigura a fost un obstacol in calea dezvoltarii unei
activitati independente.


In plus, grecii se
tem si de aspectele financiare: „lipsa capitalului initial” (74%)
si „lipsa fondurilor publice” (62%) fiind si ele percepute ca
obstacole.

Abilitatile
antreprenoriale ca raspuns la necesitatile in schimbare


In ceea ce priveste
profilul antreprenorilor, europenii sunt de acord cu faptul ca
antreprenorii au mai multa autonomie sa decida unde lucreaza (45%),
au curajul de a urma noi cai (45%) si isi pot gestiona timpul cu mai
multa flexibilitate (40%).


Doar
performanta profesionala nu mai este suficienta pentru a rezista pe
piata muncii. Mobilitatea, flexibilitatea si angajamentul pentru
invatarea pe tot parcursul vietii corespund profilului fortei de
munca in viitor – abilitati care sunt, mai presus de orice,
atribuite antreprenorilor”, a precizat Michael Meissner.



Sondajul a fost
efectuat pe un esantion de 17.768 de femei si barbati peste 14 ani.

Compania Amway
activeaza in domeniul industriei vanzarilor directe. Fondata in 1959
in Ada, Michigan, Statele Unite, Amway opereaza in peste 100 de tari
si teritorii din intreaga lume, cu vanzari globale de 10,9 miliarde
de dolari in 2011. 
Produsele Amway sunt
furnizate prin intermediul unei retele de peste trei milioane de
distribuitori. Amway livreaza peste 450 de produse de frumusete,
sanatate si ingrijire a locuintei.