- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Mondenul bate politicul: Divortul lui Columbeanu, mai interesant decat soarta Guvernului

29 Mar, 13:57 • Redactia DailyBusiness
Romanii tind sa manifeste un interes mai accentuat pentru evenimente cu tenta mondena decat pentru evenimente si stiri legate de politica, potrivit unui sondaj al Institutului Roman pentru Evaluare si Strategie - IRES.
Mondenul bate politicul: Divortul lui Columbeanu, mai interesant decat soarta Guvernului

Singurul eveniment cunoscut in masura mai mare decat subiectele mondene este cutremurul din Japonia, despre care au auzit 99% dintre respondentii intervievati.

Peste 90% dintre romani au auzit despre divortul dintre Irinel si Monica Columbeanu si despre cel dintre Pepe si Oana Zavoranu, la fel si despre posibila schimbare a premierului Emil Boc.
[img=1344]sursa: IRES[/img]
Despre votul privind motiunea de cenzura la adresa Guvernului au auzit 89% dintre respondenti, in timp ce evenimente precum dezbaterile privind alegerea sefului PDL, precum si recentele declaratii ale presedintelui Traian Basescu cu privire la modificarea Constitutiei sunt cunoscute in masura mai scazuta de catre romani: 74%, respectiv 67%.

82% dintre intervievati sunt de parere ca televiziunile sunt dispuse sa difuzeze orice de dragul audientei (opinie mai raspandita in randul persoanelor sub 50 de ani si a celor cu studii superioare, precum si in randul celor din mediul urban) si ca televiziunile din Romania tind sa exagereze toate subiectele pe care le prezinta – 76%, opinie regasita in masura mai mare in randul respondentilor cu studii superioare, precum si al celor din mediul urban.

Majoritatea respondentilor considera ca statul ar trebui sa intervina pentru a opri difuzarea emisiunilor care aduc atingere bunului gust, iar 71% cred ca publicul roman are un nivel de educatie scazut.

Femeile cred in masura mai mare in necesitatea interventiei statului, la fel si varstnicii de peste 65 de ani. Persoanele cu studii superioare se opun, in schimb, in cea mai mare masura acestei idei.

Mai mult, 65% dintre romani considera ca televiziunile din Romania manipuleaza, nu informeaza, insa, in mod paradoxal, mai mult de jumatate declara si ca televiziunile nu au nicio vina pentru ceea ce arata, ci este o cerere a publicului.

Peste 30% dintre respondenti considera ca publicul din Romania doreste sa vada scandaluri la televizor, in timp ce 27% dintre intervievati recunosc ca ar fi interesati de viata personala a politicienilor, iar 15% sunt interesati de viata personala a vedetelor – proportii modeste daca tinem cont de interesul ridicat pentru evenimentele mondene.

In ceea ce priveste increderea in Consiliul National al Audiovizualului, 23% dintre respondenti declara ca au multa incredere in aceasta institutie, in timp ce majoritatea (57%) spune ca are putina incredere.

19% dintre subiectii inclusi in studiu nu acorda deloc incredere acestei institutii.

Majoritatea persoanelor care au participat la acest studiu (60%) considera ca CNA ar trebui sa impuna reguli mai stricte privind grila televiziunilor.

Studiul IRES a fost realizat in perioada 16-18 martie 2011 pe un esantion de 1.153 de indivizi, reprezentativ la nivelul populatiei tarii.