NEW MEDIA

"Copilul rasfatat" al pietei de media isi continua cresterea. Cat atrage publicitatea online

26 ianuarie 2012, ora 00:05, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
zzzzz.jpg
Ponderea Internetului in piata de media a crescut la aproximativ 6-7%in perioada 2010-2011, comparativ cu 3%, cat inregistra in 2007. Va reusi online-ul sa se impuna in fata vehiculelor clasice de informare si publicitate - televiziune, radio, presa scrisa, outdoor?

"Tinand cont de rezultatele aferente primului semestru din 2011, de aproximativ 10,3 milioane euro, si de istoricul mixului veniturilor primul semestru versus al doilea semestru, conform ROADS, realizat de PwC pentru IAB, estimam ca piata publicitatii online a inregistrat in 2011 un volum relativ similar cu cel din 2010, si usor mai mare decat in 2008, situat intre 20 si 21 milioane euro", a spusBogdan Belciu, partener Servicii de Consultanta pentru Management la PricewaterhouseCoopers Romania si unul dintre autorii studiului Romanian Online Advertising Revenue Study (ROADS), pentru IAB Romania, pentru DailyBusiness.ro.

Rezultatele studiului vor fi disponibile in primavara acestui an, cand se va publica raportul ROADS, aferent semestrului al doilea din 2011.

Reprezentantul PwC a amintit insa ca studiul nu ia in calcul si vanzarile companiilor care nu participa la ROADS, respectiv cifra de afaceri realizata in Romania de catre gigantii mondiali Google, Yahoo si Facebook.



Online-ul creste si in 2012

Referitor la perspectivele pentru 2012, PwC anticipeaza o evolutie similara cu cea de anul trecut, iar un potential stimul pentru publicitatea online ar putea veni dinspre campania electorala care se va desfasura in a doua parte a anului.

"In aceste conditii, este posibil ca in anii urmatori, online-ul sa devina al doilea mediu, dupa televiziune, ca incasari din publicitate, devansand radio-ul, presa scrisa si outdoor-ul", a mai spus Bogdan Belciu.

Si asta in conditiile in care dezvoltarea publicitatii online se bazeaza pe componenta de performance, desi formatele display, incluzand tot mai des continut video, continua sa aiba o pondere mare in bugete.

"Paid search, unul dintre cele mai importante formate de publicitate - va continua sa inregistreze volume semnificative in 2012. Si site-urile de social media si cele de reduceri colective vor continua sa aiba o evolutie buna in acest an. Liderii globali, Google, Yahoo si Facebook, vor continua sa atraga o parte consistenta din bugetele de promovare", estimeaza reprezentantul PwC.

De aceeasi parere este si Corin Chiriac, online planner in cadrul Publicis Groupe, care estimeaza ca in 2012 piata publicitatii online isi va conserva ritmul de crestere de anul trecut.

Chiriac a mai spus ca centrul de greutate al bugetelor ar putea sa migreze catre online, dar este putin probabil ca multe dintre investitii sa depaseasca 10% din valoarea totala a sumelor alocate marketingului.

La nivelul intregii piete de media insa, Roxana Buha, buying director al Starcom MediaVest Group, parte a Leo Burnett Romania, estimeaza ca bilantul in 2011 a scazut cu 7% in 2011, fata de 2010.

Referitor la evolutia din acest an, Buha a mai spus ca piata de publicitate din 2012 este vazuta in trei scenarii. Cel mai pesimist vizeaza o posibila scadere de maximum 10%, iar cel mai optimist, o crestere de 5%.

Audienta pe Internet creste constat

Internetul este unul dintre putinele media a caror audienta creste constant, atragand astfel venituri mai mari din publicitate si cresterea cotei de piata, in detrimentul altor media, in special presa scrisa.

Cu toate acestea, Bogdan Belciu de la PwC Romania este de parere ca desi online-ul este in acest moment "vedeta" sau "copilul rasfatat" al pietei de media, fiind un segment relativ nou si destul de dinamic, digitalul nu a scapat complet de impactul recesiunii inregistrata in ultimii ani de piata de media in ansamblu.

Pe de alta parte, Belciu a precizat ca declinul pietei online a fost mai putin sever comparativ cu celelalte medii.

Acesta considera ca desi cresterea consumului de Internet de la un an la altul este o certitudine, o crestere semnificativa a volumului de publicitate online, pe masura potentialului pietei, intarzie sa apara.

"Piata romaneasca de profil este din acest punct de vedere, una dintre cele mai mici din Europa", a adaugat autorul ROADS.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 11 August 2020, 09:37
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter