TURISM

Carpatair in insolventa: Povestea unui picaj anticipat

24 ianuarie 2014, ora 12:07, autor(i): Madalina Pana 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
carpatair.jpg
Tribunalul Timis a admis joi, 23 ianuarie, cererea companiei aeriene Carpatair de intrare in procedura de insolventa. Vezi sirul de evenimente care au dus la acest deznodamant.

Compania aeriana a depus cerere pentru deschiderea procedurii de insolventa pe data de 20 ianuarie, conform datelor de pe site-ul instantei.

Hotararea Tribunalului Timis este una intermediara si nu se precizeaza cine va fi administratorul judiciar al companiei.

Carpatair avea probleme financiare, inregistrand pierderi timp de cinci ani la rand. In 2012,pierderile companiei erau de 36,4 milioane de lei.

Directorul Aeroportului din Timisoara, Daniel Idolu, afirma in mai 2013 ca societateaCarpatair are datoriide 3,3 milioane de lei si 1,9 milioane de euro catre institutie. In replica, oficialii Carpatair au contestat in instanta sumele, pe motiv ca "au fost facturate abuziv pentru a favoriza Wizz Air".

In opinia lui Idolu, problemele Carpatair nu au fost provocate de venirea Wizz Air la Timisoara, ci de renuntarea de catre companie, din motive care lui nu ii sunt cunoscute, la mai multe destinatii.


DailyBusiness.ro a anticipat declinul acestei companii inca din toamna anului trecut, cand mai multi piloti Carpatair au intentat procese impotriva acesteia,unii dintre ei solicitand, printre altele, drepturi banesti.



Potrivit unor surse apropiate situatiei, pilotii care au intentat procese companiei reclama faptul ca aceasta nu a respectat unii termeni contractuali. Din aceasta cauza, pilotii care urmau si cursuri de specializare in cadrul scolii Carpatair au parasit compania.De asemenea, angajatii respectivi pilotau aeronave SAAB 2000, conform surselor mentionate.

"In ce priveste procesele intentate de fosti angajati ai companiei, acestea sunt initiate in special de fosti piloti plecati din companie fata de care Carpatair a inceput recuperarea datoriilor ramase neachitate din pachetul lor de formare profesionala si reprezinta de cele mai multe ori incercari de a se eluda de la plata obligatiilor financiare ramase restante fata de companie", au spus pentru DailyBusiness.ro reprezentantii Carpatair.

Ei au mentionat ca restantele pe care fostii angajati le au fata de compania Carpatair sau fata de scoala - Carpatair Flight Training reprezinta parti din contractele lor de formare profesionala pe care le-au agreat la momentul inceperii pregatirii, iar acumnu vor sa le mai onorezesi invoca diverse motive pentru a incerca sa nu-si onoreze obligatiile pana la capat.

Reprezentantii Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara au anuntat la jumatatea lunii ianuarie ca pana in luna martie a acestui an compania Carpatair a decis suspendarea curselor de pe acest aeroport.

Oficialii Carpatair au mentionat ca decizia inchiderii HUB-ului de la Timisoara si reorientarea spre operarea de zboruri directe spre Europa din diverse aeroporturi din Romania si din afara a fost luata a urmare a "procesului continuu dedistorsionare a concurentei de peste 5 anide pe Aeroportul Timisoara prin care acesta institutie a statului a acordat si acorda si in prezent subventii unui operator concurent".

Inca din noiembrie 2011, directorul general al Carpatair, Nicolae Petrov, spunea pentru DailyBusiness.ro ca planul principal al companiei este supravietuirea.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 16 Iunie 2019, 00:26
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter